AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #41 Skrevet 9. mai 2016 Si at han har smittet deg med klam og at han må be dama teste seg Anonymkode: a383e...cd8 1
Blablaa Skrevet 9. mai 2016 #42 Skrevet 9. mai 2016 Jeg ville likt å fått vite det. Kanskje ikke der og da. Men heller det enn at jeg blir lurt av fyren jeg stoler på. 1
Belbus Skrevet 9. mai 2016 #43 Skrevet 9. mai 2016 Si det, og hvis hun blir sint på deg så får du le av henne og ikke svare mer på meldinger 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #44 Skrevet 9. mai 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Forrige helg møtte jeg en mann på et arrangement og det endte med at han ble med meg hjem. Vi har hatt sporadisk kontakt på SMS etterpå. For noen dager siden fant jeg ut at han har kjæreste. Det visste jeg ikke da vi hadde sex, og jeg har vondt av henne. Jeg er ikke nødvendigvis den første han har vært utro med. Skal jeg fortelle henne at vi hadde sex eller skal jeg la det være? Jeg synes utroskap er noe skikkelig herk og ville gjerne visst det hvis jeg hadde vært sammen med en som gikk bak ryggen min. Men jeg vet jo ikke om kjæresten hans heller ville foretrekke å leve i uvitenhet. Hun bor i en annen by, så det må bli en SMS eller FB-melding. Et tredje alternativ er å si til han at jeg vet han har kjæreste og be han fortelle henne det før jeg gjør det. Men har jo da ingen garanti for at han sier noe. Anonymkode: 91685...87e Hvis det tilfredsstiller deg med din skadefryd så hvorfor ikke? vi gjør vel alle det vi kan for å tilfredsstille behovene våre. Anonymkode: 1cc2d...e10
Gjest New Girl Skrevet 9. mai 2016 #45 Skrevet 9. mai 2016 Jeg hadde sendt henne en melding. Bare fortell henne hva som har skjedd og så får hun bestemme selv hva hun gjør videre med sitt forhold. Hadde også informert han om at dama er informert og så blokkert all kontakt med han.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #46 Skrevet 9. mai 2016 3 minutter siden, New Girl skrev: Jeg hadde sendt henne en melding. Bare fortell henne hva som har skjedd og så får hun bestemme selv hva hun gjør videre med sitt forhold. Hadde også informert han om at dama er informert og så blokkert all kontakt med han. ....og enda ei. Tror ikke #KG er beste plassen å finne drømmedama ..haha Anonymkode: 1cc2d...e10
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #47 Skrevet 9. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Si at han har smittet deg med klam og at han må be dama teste seg Anonymkode: a383e...cd8 + ebola Anonymkode: a724f...eb1
Gjest New Girl Skrevet 9. mai 2016 #48 Skrevet 9. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: ....og enda ei. Tror ikke #KG er beste plassen å finne drømmedama ..haha Anonymkode: 1cc2d...e10 Jeg er allerede funnet, så det går fint. Har ikke med skadefryd å gjøre, men at jeg hadde ønsket at noen hadde sagt fra til meg om kjæresten var utro. Kan hende du trives best i en verden hvor alle passer sine egne saker og ingen passer på hverandre, men det gjør ikke jeg.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #49 Skrevet 9. mai 2016 Si ifra, stakkars dame. Anonymkode: 8e2fd...7df 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #50 Skrevet 9. mai 2016 1 minutt siden, New Girl skrev: Jeg er allerede funnet, så det går fint. Har ikke med skadefryd å gjøre, men at jeg hadde ønsket at noen hadde sagt fra til meg om kjæresten var utro. Kan hende du trives best i en verden hvor alle passer sine egne saker og ingen passer på hverandre, men det gjør ikke jeg. Hvordan kan du passe på og bry deg om noen du ikke kjenner eller ser ? der falt jeg av Jo alle har litt skadefryd i seg - har du aldri begynt å le når noen faller og får vondt ? det er samme greia her. Ingen er stolt over det men har nå ihvertfall selvinnsikten til å ikke la det bli så åpenbart. Anonymkode: 1cc2d...e10
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #51 Skrevet 9. mai 2016 Den 5/8/2016 at 14.39, AnonymBruker skrev: Forrige helg møtte jeg en mann på et arrangement og det endte med at han ble med meg hjem. Vi har hatt sporadisk kontakt på SMS etterpå. For noen dager siden fant jeg ut at han har kjæreste. Det visste jeg ikke da vi hadde sex, og jeg har vondt av henne. Jeg er ikke nødvendigvis den første han har vært utro med. Skal jeg fortelle henne at vi hadde sex eller skal jeg la det være? Jeg synes utroskap er noe skikkelig herk og ville gjerne visst det hvis jeg hadde vært sammen med en som gikk bak ryggen min. Men jeg vet jo ikke om kjæresten hans heller ville foretrekke å leve i uvitenhet. Hun bor i en annen by, så det må bli en SMS eller FB-melding. Et tredje alternativ er å si til han at jeg vet han har kjæreste og be han fortelle henne det før jeg gjør det. Men har jo da ingen garanti for at han sier noe. Anonymkode: 91685...87e Fortell. Det kan spare henne for mange vonde følelser. Jeg har blitt informert om partnerens utroskap selv, og jeg var veldig glad for at jeg fikk vite det. Så slapp jeg å kaste bort mer tid på en bedrager. Anonymkode: 48db7...460 5
Alice123 Skrevet 9. mai 2016 #52 Skrevet 9. mai 2016 (endret) Jeg syntes slikt er så vanskelig å svare på.... På den ene siden kan han være en skikkelig dust som er utro hver gang kona har nattevakt. Og på den andre siden.... Jeg vet det blir stort rabalder her på forumet hver gang dette nevnes, men om man er i et lang og godt etablert forhold, og den ene parten gjør noe innihelvete dumt og er utro på grisefylla og angrer som en hund etterpå. Så kan det beste være å holde kjeft i ettertid. Da slipper den andre parten å bli såret og man slipper å bryte opp et etablert forhold og et hjem (hvilket jo er en fordel for begge parter). Det ligger ikke nødvendigvis en dyp og dramatisk årsak bak utroskap, forholdet må ikke være i krise for at den ene parten er utro. Av og til er man bare helt tulling med skonummeret sitt i promille og gjør en kjempefeil. Jeg snakker nå om en engangshendelse som var "et uhell" og som det angret mye på og aldri skjer igjen. Er det snakk om at den ene parten er utro flere ganger er det selvfølgelig noe annet. Og for ordens skyld: Jeg mener ikke fylla unnskylder utroskap. Jeg mener ikke utroskap er greit. Jeg har ikke vært utro. Endret 9. mai 2016 av Alice123 Deler av svaret mitt ble borte 1
pinar Skrevet 9. mai 2016 #53 Skrevet 9. mai 2016 Ryddet for persondebatt og avsporinger. pinar, mod.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #54 Skrevet 9. mai 2016 Om du som mann gjør dette, lever du farlig! Anonymkode: 71458...029
draug 75 Skrevet 10. mai 2016 #55 Skrevet 10. mai 2016 Jeg ser det er to typer mennesker her. praktikere og teoretikere. Alle er vi enige om at fyren her er en slimål. Teoretikerne er enige om at dama "hans" bør bli gjort oppmerksomme på saken, men de har sjelden og aldri vært i situasjonen. Praktikerne er gjerne tidligere teoretikere. De har prøvd å gjøre det som teoretikerne anbefaler, og endt opp med en erfaring som har gjort at de skifter mening. TS. Du har bare en person å ta vare på. Vi diskuterer ikke moralen i ennattsopplegg her. Utroskap, derimot... Men du er jo ført bak lyset av en fyr som er en luring. Så det moralske ansvaret er hans og ikke hennes. Spør deg selv: hvis du forteller dama hans at du har hatt sex med hennes mann, hvem er du da for henne? Heltinnen som viste henne for en luring han er, eller hun som ødela forholdet hennes? Og hva med han? Hva har han bevist at han er i stand til: Han var planlagt kaldt og rolig utro. Han løy for deg. Videre: Tror du ikke han er kar for å føre dama bak lyset? Tror du ikke han er kapabel til å legge all skyld på deg? Hva tror du han gjør med deg etterpå? Hør på praktikerne. Du skal heller ikke se bort fra at hun innerst inne vet hva hun er sammen med. 1
Carrot Skrevet 11. mai 2016 #56 Skrevet 11. mai 2016 (endret) Jeg passer hverken til praktiker eller teoretiker kategorien til draugen egentlig, men føler for å poengtere at TS vet jo ikke noe om forholdet til fyren og dama, enn om de har et helt åpent forhold da? Det dama har hørt alt om ligget, scoren, at de har en fetish der det at han har ons er en tenning for dem - hvis TS da ringer, tekster eller tar en approach til dama blir det i allefall kleint! Og det å få moralske kvaler etter en ons fordi man finner ut at ons`en hadde en patner? Vel moralske kvaler bør man kanskje ha hvis man sexer med ukjente - punktum! Partner eller ikke er liksom ikke noe TS eier ansvar i. Derimot om hun innledet et forhold etter ons - enten uviten eller viten om partneren eier hun et form for ansvar, men igjen - kun overfor seg og sitt. Det er han som har moralske knytninger til partneren sin. Greia med folk som absolutt skal bli forarget for alt mulig, mene noe om alle og blande seg i alles forgodtbefinnende er at vi får en verden hvor alle hele tiden går rundt og skal være så fordømt indignert på alle andre sine vegne - vi blir en gjeng tynnhudede som tar oss nær av alt mulig. Og når de virkelig store tingene skjer så blir vi helt maktesløse, apatiske og går rett inn i dype depresjoner fordi vi lager drama av bagateller. Greit - for dama med en utro fyr er det ikke bagateller - men hun VET ikke at fyren er en dust, for alt vi vet er det en greie de har - og så lenge man ikke vet har man ikke noe med det. Endret 11. mai 2016 av Carrot 1
mann_oslo_41 Skrevet 13. mai 2016 #57 Skrevet 13. mai 2016 Den 8. mai 2016 at 17.54, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner lite av hvorfor folk som har ONS skal legge seg opp i slikt. Du var en ONS. Get over it. Du skal da ikke ha noe mer med ha å gjøre. Gå videre med ditt og ditt liv. Anonymkode: 0dee0...225 Helt enig. Folk her inne er gærne! Hadde vært spennende å vite hvor grensene for hva fremmede er forpliktet til å informere andres partnere om er... Denne er jo 'soleklar' tydeligvis, men det gråsonene herbhadde vært gøy å vite. Gambling, chat med andre, uromantisk kontakt med tidligere flammer, uanstendig oppførsel før forholdet, tidligere kriminelle handlinger som er skjult... Osv osv... Tipper alle er forpliktet til å blande seg i alt! Er der rart skilsmisse tallene går i været? Menn ville aldri gjort noe sånt :-) 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #58 Skrevet 14. mai 2016 Har faktisk opplevd dette selv (noen var utro mot meg), og da fortalte hun som var innblandet dette til meg i ettertid. Forholdet ble avsluttet, og jeg bar aldri nag til henne - hun visste ikke om forholdet han hadde før senere, slik som det blir beskrevet her i HI. Så dere som sier at "alle som oppfordrer til å fortelle henne har ikke opplevd dette selv" - dere tar feil. Nå noen år senere er jeg TAKKNEMLIG for at jeg selv fikk mulighet til å velge hvem jeg vil bruke tiden min på: ærlige mennesker eller løgnere som later som om de bryr seg om meg... Trist at så mange ser ut til å mene at "det man ikke vet har man ikke vondt av". Hvem vil vel egentlig leve livet basert på en løgn? Det ville i alle fall ikke jeg. Kanskje hadde jeg fortsatt blitt lurt til å gjøre dette, hadde det ikke vært for ærligheten til et ONS.. Anonymkode: e781a...38b 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #59 Skrevet 15. mai 2016 Du kan prøve å fortelle, men hva som sier deg at hun skal tro på deg og ikke på mannen sin? Han kan jo si til henne at du var en klengete kjerring som ble sur fordi han AVISTE deg og som nå prøver å hevne seg på han. Hun kan være også av den typen som legge hele skylda på den andre kvinnen, så du kan fort få høre at du er en hore som går ut etter opptatte men og prøver å ødelegge forhold. Så lenge du ikke kjenner de godt er det best at du holder kjeft, mest for din egen del. Hvis det plager deg så mye at ONSen din ikke var single bør du kanskje bli kjent med folk først før du går til sengs med de. Anonymkode: b8d77...abb
lillsunshine Skrevet 15. mai 2016 #60 Skrevet 15. mai 2016 Jeg synest du skal si det. Det her er ikke bare snakk om et engangstilfelle fra hans side. Han forsetter å tekste deg. Ergo, han føler absolutt ingen dårlig samvittighet ovenfor sin kjæreste og forsetter med å drive på sånn og vil sikkert gjøre det med andre om du ikke svarer på smsene hans. Damen blir enten veldig glad for at du fortalte det og blir kvitt drittsekken, eller så er hun naiv og nekter å tro deg der og da. Kanskje hun lar det synke inn senere og skjønner at du faktisk snakker sant og blir da glad. Det er det verste som skjer. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå