AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #1 Skrevet 8. mai 2016 Jobber du da på ettermiddagen/kveld/natt eller på dagen? Er det en sosial jobb? Møter du folk? Føler du deg trygg når du er alene på er arbeidssted? Får du timelønn eller lønn for gjort arbeide? Blir du sendt rundt på forskjellige steder eller har du et fast sted? Anonymkode: 9f0ce...9fd
rundtfingern Skrevet 8. mai 2016 #2 Skrevet 8. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber du da på ettermiddagen/kveld/natt eller på dagen? Er det en sosial jobb? Møter du folk? Føler du deg trygg når du er alene på er arbeidssted? Får du timelønn eller lønn for gjort arbeide? Blir du sendt rundt på forskjellige steder eller har du et fast sted? Anonymkode: 9f0ce...9fd Jobbet som renholder i ett år. Jeg valgte selv om jeg ville vaske fredag, lørdag eller søndag. Møtte på litt folk på lørdag og fredag, ikke søndag. Da jobbet jeg alene med musikk. Jeg følte meg trygg ja. Jeg fikk timelønn, så ca. 4-5 timer i uka da. Jeg hadde et fast sted, og tok en annen etasje annenhver uke.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #3 Skrevet 8. mai 2016 4 timer siden, rundtfingern skrev: Jobbet som renholder i ett år. Jeg valgte selv om jeg ville vaske fredag, lørdag eller søndag. Møtte på litt folk på lørdag og fredag, ikke søndag. Da jobbet jeg alene med musikk. Jeg følte meg trygg ja. Jeg fikk timelønn, så ca. 4-5 timer i uka da. Jeg hadde et fast sted, og tok en annen etasje annenhver uke. Synes du det var en grei jobb? Var det tungt fysisk? Anonymkode: 9f0ce...9fd
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #4 Skrevet 8. mai 2016 Jeg har jobbet som det,både sommerjobb og over lengre tid. Jobbet på ettermiddag og det var absolutt ikke noe sosial jobb. Kanskje jeg traff på noen,men stort sett var jeg alene. Følte meg alltid trygg. Ellers har jeg jobbet på sykehus på dagtid over en lengre periode. Det er mer sosialt,men stort sett er man litt usynlig og folk sier ofte ikke mer enn hei hvis du ikke tar initiativ til en samtale selv. Det ikke så tungt fysisk som andre steder for det blir jo ikke skittent på samme måte som i for eksempel en barnehage eller en skole,men det er jo litt inntrykk og noen ting som kanskje er litt "ekkelt". Der jobbet jeg alene på mitt område,men traff andre renholdere til lunsj osv. Jeg vil si at det er en helt grei jobb. Spørs jo litt hva man er på utkikk etter da,men det er en enkel og grei jobb der du ikke bruker hodet spesielt mye. Vær litt obs på om du jobber for et privat selskap eller for eksempel kommunen. Det er for eksempel ofte bedre betalt privat,men arbeidsmengden er større og du har mindre tid på deg. Anonymkode: abb70...6bb
rundtfingern Skrevet 8. mai 2016 #5 Skrevet 8. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes du det var en grei jobb? Var det tungt fysisk? Anonymkode: 9f0ce...9fd Jeg synes det var greit! Jeg var videregående elev på den tiden, og det var en helt ok jobb Jeg synes ikke det, om jeg hadde på meg riktige sko gikk det bra, ellers hadde jeg veldig vondt i bena
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #6 Skrevet 9. mai 2016 Jobba for ISS da jeg var student. Helt greit, jobbet mest dag. Man får aldri tid til å kjede seg, så dagene går fort. For min del var det ganske sosialt, jobbet på et stort sykehus da, så det var mange å snakke med i pausene. Trivdes. Anonymkode: f7348...249
Gjest FruPotter Skrevet 9. mai 2016 #7 Skrevet 9. mai 2016 Renhold er litt tungt fysisk, spesielt over lengre tid. Man står/går hele dagen og bruker kroppen mye. Det kommer litt an på hvor du jobber også egentlig! Man blir vant til det. Men det er viktig å bruke kroppen riktig sånn at du ikke overbelaster den. Jeg har bare vasket litt, men min mor er utdannet renholder. Hun har jobbet med det i årevis! Hun trives greit med det, men det kan være tungt også. Det kjennes nok på kroppen etter så mange år med renhold. Hun jobber for kommunen hun bor i og får timelønn. Av og til får hun "oppdrag" andre plasser, som f.eks. å vaske kommunale leiligheter. Da får hun et visst beløp for å vaske hele leiligheten. Jeg trivdes med det egentlig, men det kommer nok litt an på arbeidsplassen. Hun vasker på en skole og de har et ganske avslappet system. De kan ta seg pauser når de er ferdig med det de skal gjøre. På sykehjemmet må de jobbe mer etter et tidsskjema. Forskjellige rom må vaskes innen et spesielt tidspunkt, som kan være mer stressende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå