Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kort kommentar her - hvis man må sloss med selskapet så er det på grunn av at vilkår og din aktuelle situasjon ikke samsvarer. Vi sitter ikke som en ond liten gjeng og ler høyt når vi kan nekte noen forsikringsutbetaling. Kan fortelle deg den store hemmeligheten at vi faktisk ønsker at sakene blir oppklart hurtig - ellers påløper det jo en haug med renter. 

Anonymkode: 63228...0ad

Vel, det er nettopp det dere gjør. Det har vært et sant helvete med dårlige interne rutiner, elendig dømmekraft, og 1,5 års saksbehandlingstid. 

Anonymkode: 4185f...5f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var da privatforsikring og ikke via jobb?

Skjønte ikke spørsmålet...? Det var via fagforeningen på jobb jeg hadde forsikringen på meg som person, ja. Den gjaldt meg privat. Det gjaldt hva som skjedde med meg som privatperson, uavhengig av jobben. Jeg ble syk, og forsikringen trådte inn. Sykdommen hadde ingenting med jobben å gjøre, hvis det var det du lurte på?

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Million skrev:

Skjønte ikke spørsmålet...? Det var via fagforeningen på jobb jeg hadde forsikringen på meg som person, ja. Den gjaldt meg privat. Det gjaldt hva som skjedde med meg som privatperson, uavhengig av jobben. Jeg ble syk, og forsikringen trådte inn. Sykdommen hadde ingenting med jobben å gjøre, hvis det var det du lurte på?

Ja selvsagt gjaldt forsikringen deg, men det var altså  noe som ble tegnet via jobbsituasjon og ikke noe du gjorde privat :) Hvilket forsikringsselskap var det?

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I noen tilfeller blir man ufør av kreft jo. Ofte av senvirkningene av kreftbehandlingen som blir permanente. Nå er uansett ikke det temaet her...

Jeg er dessverre uhelbredelig syk, og må gå på livslang cellegift... og jeg kommer til å dø av sykdommen etterhvert.

Jeg føler jeg kan jobbe litt nå, men jeg kommer til å bli dårligere, så jeg ser ikke for meg at jeg kan jobbe 100 % på sikt. 
Så det må vel regnes som kronisk når det er uhelbredelig...?

Anonymkode: 3014a...9f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man får ikke uføretrygd av kreft siden det ikke regnes som kronisk og finnes behandling for, selvom den desverre ikke alltid fungerer.. 

Anonymkode: 7ffd0...326

Kronisk må det jo regnes som dersom man har fått beskjed om at den er uhelbredelig?

Det kan jo hende det skjer et mirakel... lov å håpe... 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja selvsagt gjaldt forsikringen deg, men det var altså  noe som ble tegnet via jobbsituasjon og ikke noe du gjorde privat :) Hvilket forsikringsselskap var det?

Jeg trengte ikke å tegne en slik forsikring privat, nei, fordi jeg visste jo at jeg var dekket gjennom jobbens fagforening. Hadde jeg sluttet i bedriften f.eks., hadde jeg tegnet en selv.

Storebrand Livsforsikring er selskapet.

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Million skrev:

Jeg trengte ikke å tegne en slik forsikring privat, nei, fordi jeg visste jo at jeg var dekket gjennom jobbens fagforening. Hadde jeg sluttet i bedriften f.eks., hadde jeg tegnet en selv.

Storebrand Livsforsikring er selskapet.

Noen har både forsikring privat og via jobb, så ville bare sjekke. Jeg skjønner jeg har vært veldig uheldig med min sak, men jeg kjemper på :)

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kronisk må det jo regnes som dersom man har fått beskjed om at den er uhelbredelig?

Det kan jo hende det skjer et mirakel... lov å håpe... 

Kreft er ikke å regne som en kronisk sykdom i utgangspunktet. Man kan også være arbeidsfør selv om man har kroniske og uhelbredelige sykdommer, det er så mange faktorer som spiller inn. 

AnonymBruker
Skrevet

Flere som har erfaring? :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde uførkapital forsikring via jobb. Forsikringsselskapet ringte meg en gang i året mens jeg var sykmeldt (psykisk) og på aap for å høre hvordan det gikk, ville ha litt innsyn i journaler, noe jeg sa nei til.... Jeg sa forsåvidt neitakk til å evt få penger hvis jeg ble ufør (litt små paranoid :fnise:) , men de ga seg ikke, da prøver vi å overtale deg om et år igjen sa de bare.... Tilslutt så lot jeg meg overtale til å gi de fullmakt, greit nok så lenge det gikk dithen at jeg ble ufør.... Sendte kopi av uførvedtak fra nav til forsikringa og en ukes tid etterpå hadde jeg penger på konto. Nok til å kjøpe bolig nesten uten lån, så klarer meg greit på det man får som ufør.

Dette var gjensidige, veldig ryddig selskap (de prakka jo på meg pengene...)

Anonymkode: e019b...12f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 8.5.2016 at 13.34, AnonymBruker skrev:

Det lurer jeg og pga jeg på sikt nok kommer til å bli ufør selv - om det ikke skjer et mirakel. jeg kan uansett ikke jobbe fulltid, er det regler for hvor mange % ufør man er før man får utbetalt? Og får man da utbetalt full pott, eller gradert utfra uføregrad?

Jeg har både uføreforsikring og uførepensjon. 

kreftsyk

Nsf sin Livsforsikringspakke krever at man har vært minst 50%ufør i 2 år for å få utbetalt mener jeg.

Anonymkode: 08721...b4c

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
Den 11.5.2016 at 20.27, AnonymBruker skrev:

Nsf sin Livsforsikringspakke krever at man har vært minst 50%ufør i 2 år for å få utbetalt mener jeg.

Anonymkode: 08721...b4c

Dette stemmer ikke. Så lenge det er vurdert at tilstanden er kronisk og at uføregraden er graden er minst 50% innvilges utbetaling av uførekapitalen. Det kan i enkelte tilfeller ta mange år å få innvilget varig ufør fra NAV, men NSF kan i særtilfeller utbetale uførekapitalen til personer mens de er på arbeidsavklaring. Dette gjelder der man vet sikkert at uføregraden vil være minst 50% varig, men at det enda ikke er avklart hvorvidt den vil være eksempelvis 60, 70, 80, 90 eller 100%.

Anonymkode: c373e...b26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...