AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #1 Skrevet 8. mai 2016 Hei. Vi skal snart i gang med prøverør nr 3. Vi er uforklarlig barnløse, men mannen min har noe nedsatt kvalitet/antall og jeg har endo. Nå begynner jeg å bli desperat og vurderer alternative metoder under dette forsøket. Dvs endokosthold og akupunktur. Er det verdt det, akupunkturen altså? Anonymkode: 34eb8...34a
ajarRun Skrevet 8. mai 2016 #2 Skrevet 8. mai 2016 Hvis målet er å bli gravid finnes det bedre ting å bli penetrert av enn nåler. 7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #3 Skrevet 8. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei. Vi skal snart i gang med prøverør nr 3. Vi er uforklarlig barnløse, men mannen min har noe nedsatt kvalitet/antall og jeg har endo. Nå begynner jeg å bli desperat og vurderer alternative metoder under dette forsøket. Dvs endokosthold og akupunktur. Er det verdt det, akupunkturen altså? Anonymkode: 34eb8...34a Hadde nok hoppet over alternativ medisin og brukt pengene på mer skolemedisin. Anonymkode: 17e78...55e 11
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #4 Skrevet 8. mai 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Vi skal snart i gang med prøverør nr 3. Vi er uforklarlig barnløse, men mannen min har noe nedsatt kvalitet/antall og jeg har endo. Nå begynner jeg å bli desperat og vurderer alternative metoder under dette forsøket. Dvs endokosthold og akupunktur. Er det verdt det, akupunkturen altså? Anonymkode: 34eb8...34a Et sunt og bra kosthold er jo lurt uansett for dere begge. Overvekt kan ha stor innvirkning på fertilitet om du har det. Ellers er det kanskje mulig å endre strategi når det gjelder prøverørsmetoden, kan man ikke sette inn igjen de befruktede eggene i ulike stadier? Anonymkode: d0576...30d
Antoinette Skrevet 8. mai 2016 #5 Skrevet 8. mai 2016 Skrinlegg hele prosjektet og vurder heller adopsjon om barn er så viktig. Desperate barnløse kvinner er det ingen menn som orker å leve med. Og det er ganske trist å være i omgangskrets med de kvinnene. Har to venninner som er desperate og de har mistet MANGE venner i tillegg til sine samboere. Vi lever i 2016, kvinner MÅ ikke ha barn for å være verdt noe!! 12
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #6 Skrevet 8. mai 2016 Oi, wow. Haha. For det første, jeg er ikke så desperat og holder det for meg selv. Jeg er en av de heldige som har en mann som også har like høyt, om ikke høyere, barneønske som meg. Jeg er ikke overvektig, spiser sunt og trener fast. Snakker om endokosthold som handler om å kutte ut matvarer som skaper betennelse, som f.eks. melk. Men det var ikke spørsmålet her. Vi har vært gjennom 2 forsøk med tilsammen 3 innsatte egg i forskjellige stadier. Nå skal jeg over på en annen medisin. Det jeg lurte på er om akupunktur kanskje kunne være verdt å prøve i tillegg til ivf, bare så en har prøvd alt. Så, er det noen som har prøvd akupunktur mot endo og/eller barnløshet? TS Anonymkode: 34eb8...34a 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #7 Skrevet 8. mai 2016 5 timer siden, Antoinette skrev: Skrinlegg hele prosjektet og vurder heller adopsjon om barn er så viktig. Desperate barnløse kvinner er det ingen menn som orker å leve med. Og det er ganske trist å være i omgangskrets med de kvinnene. Har to venninner som er desperate og de har mistet MANGE venner i tillegg til sine samboere. Vi lever i 2016, kvinner MÅ ikke ha barn for å være verdt noe!! For noe forbanna fordømmende generaliserende bullshit. Anonymkode: 9e490...559 29
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #8 Skrevet 8. mai 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Oi, wow. Haha. For det første, jeg er ikke så desperat og holder det for meg selv. Jeg er en av de heldige som har en mann som også har like høyt, om ikke høyere, barneønske som meg. Jeg er ikke overvektig, spiser sunt og trener fast. Snakker om endokosthold som handler om å kutte ut matvarer som skaper betennelse, som f.eks. melk. Men det var ikke spørsmålet her. Vi har vært gjennom 2 forsøk med tilsammen 3 innsatte egg i forskjellige stadier. Nå skal jeg over på en annen medisin. Det jeg lurte på er om akupunktur kanskje kunne være verdt å prøve i tillegg til ivf, bare så en har prøvd alt. Så, er det noen som har prøvd akupunktur mot endo og/eller barnløshet? TS Anonymkode: 34eb8...34a Dessverre har ingen i vår omgangskrets sett noe forskjell med kosthold og akupunktur. Det er nok riktig som flere her sier. Skolemedisin eller adopsjon. Selv har vi gitt opp og vurderer nå fosterbarn Anonymkode: 01025...a65
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #9 Skrevet 8. mai 2016 Jeg ble gravid etter 1 måned med akupunktur to ganger i uka etter 2 års prøving. Anonymkode: 5a8c9...4ee
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #10 Skrevet 9. mai 2016 Akupunktur har ingen effekt, men jeg forstår at du ønsker å prøve og det skader jo ikke. Jeg ble gravid på siste forsøk, hadde da hatt et fryseførsok også. Jeg prøvde såkalt babyklister, det var noe alternativ medisin som var populært for noen år siden. Jeg ble gravid, men jeg vet jo at babyklisteret ikke hadde noe med det. Men jeg var desperat og ønsket å prøve noe som kanskje kunne hjelpe oss. Det er bedre å prøve enn å i etterkant tenke at "tenk om jeg hadde prøvd". Lykke til, håper det klaffer for dere! Anonymkode: df2f0...e8b 1
Antoinette Skrevet 9. mai 2016 #11 Skrevet 9. mai 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: For noe forbanna fordømmende generaliserende bullshit. Anonymkode: 9e490...559 Tusen takk 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #12 Skrevet 9. mai 2016 Jeg tilhører de som har like stor tro på akupunktur som på aura-healing og blå krystaller, MEN hvis det får deg til å føle deg bedre på noen måte er det vel ikke den største utgiften i denne prosessen. Kjør på, hvis du tror det har noe for seg. Hvis det ikke går likevel, kan du vite med deg selv at du prøvde alt. Samtidig ville jeg nok så smått begynt å se på alternativer. Kikke litt på adopsjonsforeninger, for eksempel, det er mange land som ikke har så lang ventetid nå. Bare for å la tanken modne og finne ut om det kan være noe for dere. Eller fosterbarn som noen nevner over. Men kanskje spiren sitter denne gangen. Lykke til! Anonymkode: 8fd72...5a3 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #13 Skrevet 9. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tilhører de som har like stor tro på akupunktur som på aura-healing og blå krystaller, MEN hvis det får deg til å føle deg bedre på noen måte er det vel ikke den største utgiften i denne prosessen. Kjør på, hvis du tror det har noe for seg. Hvis det ikke går likevel, kan du vite med deg selv at du prøvde alt. Samtidig ville jeg nok så smått begynt å se på alternativer. Kikke litt på adopsjonsforeninger, for eksempel, det er mange land som ikke har så lang ventetid nå. Bare for å la tanken modne og finne ut om det kan være noe for dere. Eller fosterbarn som noen nevner over. Men kanskje spiren sitter denne gangen. Lykke til! Anonymkode: 8fd72...5a3 Akupunktur blir faktisk den største utgiften, 6000 kr på to mnd. Så vi har slått det fra oss. Adopsjon har vi vært klare for lenge, men vi vil prøve ferdig først. Fosterhjem er ikke noe alternativ. TS Anonymkode: 34eb8...34a
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #14 Skrevet 9. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akupunktur blir faktisk den største utgiften, 6000 kr på to mnd. Så vi har slått det fra oss. Adopsjon har vi vært klare for lenge, men vi vil prøve ferdig først. Fosterhjem er ikke noe alternativ. TS Anonymkode: 34eb8...34a Hva er galt fosterhjem? Anonymkode: 01025...a65
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #15 Skrevet 9. mai 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er galt fosterhjem? Anonymkode: 01025...a65 Det er ikke noe galt med å være fosterhjem, det er bare ikke noe for oss. TS Anonymkode: 34eb8...34a 1
Gjest Sisti Skrevet 9. mai 2016 #16 Skrevet 9. mai 2016 Husk at 3 forsøk heller ikke er mye... Mange trenger flere forsøk for å lykkes, så hvis selve forsøkene går greit (du får ut egg, de blir befruktet og utvikler seg ok) kan det være lurt å vurdere flere forsøk i det private (med mindre legene mener det ikke er vits - men da må de jo ha en årsak å peke på).
Gjest Jon Are Skrevet 13. mai 2016 #17 Skrevet 13. mai 2016 Det er kroppen din som forsøker å fortelle deg at du ikke skal ha barn. Nyt det å være uten. Som en fornuftig bruker saover, kvinner trenger ikke barn for å være verd noe i 2016! Det er sjelden at menn er sådesperate, tror mannen din bare støtter deg. Dropp det nå, ikke kast bort energi på det og begynne å lev livet. Medhilsen fra Jon Are
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #18 Skrevet 13. mai 2016 5 minutter siden, Jon Are skrev: Det er kroppen din som forsøker å fortelle deg at du ikke skal ha barn. Nyt det å være uten. Som en fornuftig bruker saover, kvinner trenger ikke barn for å være verd noe i 2016! Det er sjelden at menn er sådesperate, tror mannen din bare støtter deg. Dropp det nå, ikke kast bort energi på det og begynne å lev livet. Medhilsen fra Jon Are Mhm. Og når en kvinne som blir uplanlagt gravid er det selvsagt kroppens måte å fortelle henne at det er skjebnebestemt at hun skal ha barn og at et liv uten er bare et eneste digert, stusselig stort hull. gjør det ikke vondt å være så lite intelligent som du og @Antoinette åpenbart er? Anonymkode: 47caa...2e1 10
Gjest Sisti Skrevet 13. mai 2016 #19 Skrevet 13. mai 2016 29 minutter siden, Jon Are skrev: Det er kroppen din som forsøker å fortelle deg at du ikke skal ha barn. Nyt det å være uten. Som en fornuftig bruker saover, kvinner trenger ikke barn for å være verd noe i 2016! Det er sjelden at menn er sådesperate, tror mannen din bare støtter deg. Dropp det nå, ikke kast bort energi på det og begynne å lev livet. Medhilsen fra Jon Are Jepp, og får du kreft er det kroppens måte å fortelle deg på at du ikke skal leve mer. Så drit i behandling, lytt til kroppen!
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #20 Skrevet 13. mai 2016 27 minutter siden, Jon Are skrev: Det er kroppen din som forsøker å fortelle deg at du ikke skal ha barn. Nyt det å være uten. Som en fornuftig bruker saover, kvinner trenger ikke barn for å være verd noe i 2016! Det er sjelden at menn er sådesperate, tror mannen din bare støtter deg. Dropp det nå, ikke kast bort energi på det og begynne å lev livet. Medhilsen fra Jon Are Snakk om å speile sitt eget behov over på andre.. Bare fordi DU ikke syns at barn er meningen med livet, så betyr det ikke at alle andre mennesker mener nøyaktig det samme som deg. "Bare slapp av og nyt at du ikke har barn"? Hva om jeg tar fra deg noe av det kjæreste du eier og sier " slapp av og nyt at du ikke har det"? Anonymkode: d0576...30d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå