Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva om man satte minste alder for kjøp av tobakk til 18 år i 2018? 

Så øker man alderen med ett år for hvert år som går. I praksis betyr det at alle født etter 2000 aldri kan kjøpe tobakk lovlig. 

Et stort helseproblem fjernes uten at noen må slutte å røyke. Men mange rekker aldri å begynne,med alle de fordelene det medfører. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er faktisk ikke en så dårlig idé.

Skrevet

Hvorfor vil du at kriminelle skal få ennå mer penger?

Vi burde heller fjerne forbud enn å lage nye.

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, stan skrev:

Hva om man satte minste alder for kjøp av tobakk til 18 år i 2018? 

Så øker man alderen med ett år for hvert år som går. I praksis betyr det at alle født etter 2000 aldri kan kjøpe tobakk lovlig. 

Et stort helseproblem fjernes uten at noen må slutte å røyke. Men mange rekker aldri å begynne,med alle de fordelene det medfører. 

Jeg er enig! Og det er faktisk en del røykere som ønsker et forbud, for så lenge det er lovlig er det jo bare å impulskjøpe tobakk i tide og utide. Man ønsker ikke gjøre seg til kriminell for røykens del, så tror de forresten ville oppsøkt ulovlige forhandlere for å få å tak i.. Det kan ikke sammenlignes med hasj f.eks. - selv om avhengigheten er sterkere fysisk, så er det litt mer allment akseptert å røyke tobakk. 

Jeg syns man bør forby det pga mange ikke tåler denne lukta. Det er forbudt å røyke på offentlige steder, men jeg møter stadig folk på busstopp og på gata som røyker, og jeg får helt pustebesvær! Da holder jeg pusten og går fort forbi.

Røykerne derimot syns heller at vi som ikke røyker skal ta hensyn til de, men hallo - de får ikke åndenød av at vi ikke røyker!

Jeg var ganske innrøyket før jeg pga jeg hadde samboer som røyket, så da merket jeg ikke så mye til det, men nå omgås jeg ikke røykere og blir fort dårlig av røyklukt. 

Anonymkode: fae5a...3d8

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig! Og det er faktisk en del røykere som ønsker et forbud, for så lenge det er lovlig er det jo bare å impulskjøpe tobakk i tide og utide. Man ønsker ikke gjøre seg til kriminell for røykens del, så tror de forresten ville oppsøkt ulovlige forhandlere for å få å tak i.. Det kan ikke sammenlignes med hasj f.eks. - selv om avhengigheten er sterkere fysisk, så er det litt mer allment akseptert å røyke tobakk. 

Jeg syns man bør forby det pga mange ikke tåler denne lukta. Det er forbudt å røyke på offentlige steder, men jeg møter stadig folk på busstopp og på gata som røyker, og jeg får helt pustebesvær! Da holder jeg pusten og går fort forbi.

Røykerne derimot syns heller at vi som ikke røyker skal ta hensyn til de, men hallo - de får ikke åndenød av at vi ikke røyker!

Jeg var ganske innrøyket før jeg pga jeg hadde samboer som røyket, så da merket jeg ikke så mye til det, men nå omgås jeg ikke røykere og blir fort dårlig av røyklukt. 

Anonymkode: fae5a...3d8

Også er det folk som meg som har en eller annen grad av astma. Jeg får alltid (uten unntak) et astma anfall når folk røyker rundt meg. Har familie jeg ikke lenger kan besøke fordi de røyker inne, og jeg klarer ikke være inne i huset fordi jeg rett og slett ikke får puste. Kjempefint når folk står å røyker utenfor inngang på butikken eller lignende, så jeg faller om i et astma anfall hvis jeg ikke klarer å holde pusten i det jeg passerer.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...