Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har blitt feit fordi jeg elsker å stappe i meg endeløse mengder mat. Etter flere kortvarige og ustrukturerte forsøk på vektnedgang har jeg kommet fram til at jeg er et medisinsk unikum som ikke er bundet av de termodynamiske lover.

Jeg kan ikke telle kalorier fordi det krever fryktelig mye energi, arbeid og minner fryktelig mye om trening, den eneste treningen jeg er villig til å gjøre er 1000 repetisjoner med gaffel fra tallerken til munnen (vet noen hva denne øvelsen heter så jeg kan legge til treningen i MyFitnessPal?). Jeg har prøvd å være vegetarianer, men jeg vil spise det samme som feite folk rundt meg, og jeg skjønner ikke bønner. Hvorfor putter de dem i bokser fulle av slim?

Jeg prøvde periodisk faste en stund, jeg fastet periodisk i 12 timer hvert døgn, jeg klarte dette ved å sove fire timer lengre enn jeg gjorde før. Etter tre dager begynte det å bli vanskelig så jeg ga opp også denne metoden.

Jeg er ikke ute etter en diett.

Det jeg ønsker av tråden er følgende:

• Oppfordringer til å oppsøke spesialister som ikke finnes (psykoernæringsfysiolog, ernæringshomeopat, ernæringsakkumpuntør), bare fantasien setter grenser. Det er viktig at en slik spesialist ikke finnes. Jeg vil ha muligheten til å slippe ut et oppgitt sukk over at verden ikke har kommet langt nok til å hjelpe stakkars meg for så å gi meg et klapp på skulderen fordi jeg prøvde før jeg drar på McD og inhalerer ørten cheesburgere.
  • Forslag til obskure diagnoser som er skyld i at jeg ikke går ned i vekt, fastlegen min elsker at jeg kommer med en ny liste sykdommer som KG har diagnostisert meg med
  • Sympati for at det for noen er umulig å gå ned i vekt
  • Forklaringer på hvordan jeg egentlig går ned i vekt men at det ikke vises på grunn av vannvekt
  • Konspirasjonsteorier om hvordan all vitenskap om vekttap bare prøver å lure feite folk til å pine seg selv
  • Meningsløse anekdoter om vekttap

På forhånd takk for svar!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gå ned i vekt, vil du bli med meg i min reise? 

Anonymkode: 3b99c...3d8

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil gå ned i vekt, vil du bli med meg i min reise? 

Anonymkode: 3b99c...3d8

Ja! Hva foreslår du?

Skrevet

Men seriøst, hva er greia med slimete bønner?? 
Forresten, takk for god latter..

Skrevet (endret)
24 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Ja! Hva foreslår du?

Endret av m1ss
Skrevet (endret)

Grunnen til at bønner kommer i den slimete massen er at bønne-produsentene samarbeider med ernæringsakupunktørene. Ernæringsakupunktur gjør nemlig at synet av den slimete massen øker lysten på sunn mat. De stikker bare en nål 1,36 mm nedenfor øverste ryggvirvel, og vips; koblingen i hjernen er gjort. 

Jeg har vært hos vanlig ernæringsfysiolog mange ganger, men på grunn av ekstremt mye vann i kroppen (grunnet kamel-syndrom) hjalp det ingenting. Etter 10-12 turer til ernæringsakupunktør har jeg derimot gått ned 2,5 kg, noe som er mye med tanke på alt vannet i kroppen min. 

Lykke til @ambivalentReaction, dette klarer du! 

Edit: Nå veier jeg 190 kg, men har et håp om å komme ned i 185 i løpet av året. Resten er for det meste ben, muskler og vann.

Endret av Rosaboble15
Glemte info om egen vekt.
  • Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Rosaboble15 skrev:

Grunnen til at bønner kommer i den slimete massen er at bønne-produsentene samarbeider med ernæringsakupunktørene. Ernæringsakupunktur gjør nemlig at synet av den slimete massen øker lysten på sunn mat. De stikker bare en nål 1,36 mm nedenfor øverste ryggvirvel, og vips; koblingen i hjernen er gjort. 

Jeg har vært hos vanlig ernæringsfysiolog mange ganger, men på grunn av ekstremt mye vann i kroppen (grunnet kamel-syndrom) hjalp det ingenting. Etter 10-12 turer til ernæringsakupunktør har jeg derimot gått ned 2,5 kg, noe som er mye med tanke på alt vannet i kroppen min. 

Lykke til @ambivalentReaction, dette klarer du! 

Edit: Nå veier jeg 190 kg, men har et håp om å komme ned i 185 i løpet av året. Resten er for det meste ben, muskler og vann.

Du vet det er mulig å veie 190 kilo og være perfektvektig? Det er mulig det kun er muskler!

Jeg ser hvordan akupunktur hjelper mot kamelsyndrom, hvis du punkterer puklene så må jo vannet renne ut.

Skrevet

Har du prøvd å ta gaffelen opp og ned 10 ganger uten at det er slimete bønner på den? Det er vanskelig, men du kan prøve. 

Her er andre ting du kan prøve som jeg har sett hjelper:

* Sitt på gata og lat som du  skjelver. Jeg så en som var tynn som gjorde det.

I samme slengen kan du gå til legen og be han henvise deg til doktor Røsketang. Når du har fått time der, avlyser du, fordi du fikk traumer av navnet og dermed begynte å spise  slimete bønner igjen. 

Gå deretter tilbake til legen og si du trenger henvisning til psykolog på grunn av traumene. Fastlegen vil da sannsynligvis ikke gå med på det, så da kan du fortsette å spise. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, ambivalentReaction skrev:

Hei, jeg har blitt feit fordi jeg elsker å stappe i meg endeløse mengder mat. Etter flere kortvarige og ustrukturerte forsøk på vektnedgang har jeg kommet fram til at jeg er et medisinsk unikum som ikke er bundet av de termodynamiske lover.

Jeg kan ikke telle kalorier fordi det krever fryktelig mye energi, arbeid og minner fryktelig mye om trening, den eneste treningen jeg er villig til å gjøre er 1000 repetisjoner med gaffel fra tallerken til munnen (vet noen hva denne øvelsen heter så jeg kan legge til treningen i MyFitnessPal?). Jeg har prøvd å være vegetarianer, men jeg vil spise det samme som feite folk rundt meg, og jeg skjønner ikke bønner. Hvorfor putter de dem i bokser fulle av slim?

Jeg prøvde periodisk faste en stund, jeg fastet periodisk i 12 timer hvert døgn, jeg klarte dette ved å sove fire timer lengre enn jeg gjorde før. Etter tre dager begynte det å bli vanskelig så jeg ga opp også denne metoden.

• Oppfordringer til å oppsøke spesialister som ikke finnes (psykoernæringsfysiolog, ernæringshomeopat, ernæringsakkumpuntør), bare fantasien setter grenser. Det er viktig at en slik spesialist ikke finnes. Jeg vil ha muligheten til å slippe ut et oppgitt sukk over at verden ikke har kommet langt nok til å hjelpe stakkars meg for så å gi meg et klapp på skulderen fordi jeg prøvde før jeg drar på McD og inhalerer ørten cheesburgere.
  • Forslag til obskure diagnoser som er skyld i at jeg ikke går ned i vekt, fastlegen min elsker at jeg kommer med en ny liste sykdommer som KG har diagnostisert meg med
  • Forklaringer på hvordan jeg egentlig går ned i vekt men at det ikke vises på grunn av vannvekt
  • Konspirasjonsteorier om hvordan all vitenskap om vekttap bare prøver å lure feite folk til å pine seg selv

Kjøp noen lærebøker og sett deg inn i ernæring, hormonlære, lære om metabolismen - studer i noen måneder og du vil ha litt bedre forutsetninger for å skjønne hvordan det hele henger sammen.

Du virker rimelig forvirret slik det der ....så tror ikke det er noen dum idè. 

Anonymkode: cd1e7...241

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, ambivalentReaction skrev:

Du vet det er mulig å veie 190 kilo og være perfektvektig? Det er mulig det kun er muskler!

Jepp. Sjekk ut denne fyrens enorme magemuskel f.eks:

big-bear.jpg

Anonymkode: 06cd1...eb0

• Liker 2
Skrevet

Jepp. Sjekk ut denne fyrens enorme magemuskel f.eks:

big-bear.jpg

Det er en imponerende one pack.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Det er en imponerende one pack.

Jepp. Musklene er blitt så store at de er fusjonert om til en onepack.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 8.5.2016 at 12.04, ambivalentReaction skrev:

Stakkars deg :( Dette kan du virkelig ikke noe for. Kos og klemz du er perfekt slik som du er <3 spis litt sjokolade så blir du nok glad igjen :) 

Anonymkode: 28432...859

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd en ernæringshypnotisørmagikerfysioterapeaut? Snakk med legen din om dette. Hen kan henvise deg. Da blir det gjerne billigere enn om du finner en på egenhånd. Dette er en forholdsvis ny behandlingsmetode som vitenskapen prøver å skjule for oss. 

Anonymkode: 9db25...09b

AnonymBruker
Skrevet

Hei @ambivalentReaction!

Du er i alle fall uskyldig i din vektoppgang.

Du har nok vært for mye sammen med slanke mennesker og de har smittet deg med fedmegenet, smittsom fedme eller hva det heter. Men dette er dessverre ikke bare tull, det er faktisk slik at kun slanke mennesker (men ikke alle slanke mennesker) er bærere av en smitte som gir fedme.

Anonymkode: 02bf4...5e9

AnonymBruker
Skrevet

Ps @ambivalentReaction

"Fedme er smittsomt

Virus kan gjøre oss fete. En ny studie underbygger mistanken om at ikke bare overspising og sofagrising har gjort fedme til en folkesykdom.

Koblingen mellom virus og fedme ble første gang kjent i år 2000. Nikhil Dhurandar ved samme universitet gjorde lignende undersøkelser med adenoviruset AD 36.

Dette viruset er påvist også i overvektige mennesker. De nye resultatene bygger opp under funnene til Dhurandar.

"

http://forskning.no/mat-mat-og-helse-medisin-virus-stub/2008/02/fedme-er-smittsomt

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror din overvekt skyldes at du børster håret ditt for lite. Hvis du prøver med en vanlig kam, 3-4 ganger om dagen, vil det mest sannsynlig løse seg med overvektsproblemet ditt ganske snart. Du kan få kam på hvit resept siden du har et helseproblem. Snakk med legen din om det, så kan hjelpe deg med søknaden. Det er kanskje mest effektivt å børste når håret er vått, men jeg har lest at tørt også kan fungere men da må det kanskje flere runder til.

Anonymkode: 0236f...b4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror din overvekt skyldes at du børster håret ditt for lite. Hvis du prøver med en vanlig kam, 3-4 ganger om dagen, vil det mest sannsynlig løse seg med overvektsproblemet ditt ganske snart. Du kan få kam på hvit resept siden du har et helseproblem. Snakk med legen din om det, så kan hjelpe deg med søknaden. Det er kanskje mest effektivt å børste når håret er vått, men jeg har lest at tørt også kan fungere men da må det kanskje flere runder til.

Det fører til større slitasje på hårstråene om man børster/ kammer håret når det er vått

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det fører til større slitasje på hårstråene om man børster/ kammer håret når det er vått

Men nå bekymrer vi oss ikke over håret. Man dør ikke av slitt hår. Vi må få bukt med vekta nå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men nå bekymrer vi oss ikke over håret. Man dør ikke av slitt hår. Vi må få bukt med vekta nå.

Hva om @ambivalentReaction livnærer seg som fotomodell da? Og tapt hårmanke forårsaker at han mister sine modelloppdrag? Og uten penger...

Uten mat og drikke duger helten ikke

osv

Skjønner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...