Gå til innhold

Flere som ikke gleder seg til sommeren pga dere er ensom og ikke har så mange venner eller ingen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sommeren nærmer seg med stormskritt og alle gleder seg vilt. Det er det eneste alle på jobb snakker om. Hvor mye de gleder seg og alt det gøye de skal  (jeg jobber deltid på et gamlehjem) Sier man at man ikke gleder seg, så blir man jo sett på som GAL! Det er også forventet at alle skal være fornøyd og gjøre ting 24/7. Dra på stranda, byen, festivaler, uterestaurant, tivoli, grille, båtur osv. Vanskelig når man ikke har venner. Jeg kan så klart gjøre det alene, men det blir stusslig. 

Jeg har autisme og alltid slit veldig sosialt. Jeg blir sett på som sosialt tilbakestående og som rar. Det er veldig tøft. Det var har vært vanskelig for meg å få meg venner. Gjennom hele livet. På barne og ungdomskolen ble jeg fryst ut og mobbet. Det har satt sine spor.

Flere som gruer seg til sommeren pga det sosiale?  Jeg føler meg alene om å ikke glede meg.

Anonymkode: 4eee1...41d

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gleder meg til sommeren nettopp fordi venner skal til enten folkehøyskole eller forsvaret, mao jeg kan kose meg og gjøre ting jeg selv ønsker uten å bli med på spontane venneturer :) Er også en plass i autismespekteret 

Har planer om å pusse opp hytten og være der store deler av sommeren i fred og ro med familie, dra på matfestivaler, lese bøker på leselisten, trene, og slappe av :laugh:

Anonymkode: 431cd...45f

• Liker 8
Gjest Jessica
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sommeren nærmer seg med stormskritt og alle gleder seg vilt. Det er det eneste alle på jobb snakker om. Hvor mye de gleder seg og alt det gøye de skal  (jeg jobber deltid på et gamlehjem) Sier man at man ikke gleder seg, så blir man jo sett på som GAL! Det er også forventet at alle skal være fornøyd og gjøre ting 24/7. Dra på stranda, byen, festivaler, uterestaurant, tivoli, grille, båtur osv. Vanskelig når man ikke har venner. Jeg kan så klart gjøre det alene, men det blir stusslig. 

Jeg har autisme og alltid slit veldig sosialt. Jeg blir sett på som sosialt tilbakestående og som rar. Det er veldig tøft. Det var har vært vanskelig for meg å få meg venner. Gjennom hele livet. På barne og ungdomskolen ble jeg fryst ut og mobbet. Det har satt sine spor.

Flere som gruer seg til sommeren pga det sosiale?  Jeg føler meg alene om å ikke glede meg.

Du er helt sikkert ikke alene om å ikke glede deg til sommeren.  Mange gruer seg av diverse grunner blant annet fordi de har dårlig råd,lite nettverk,noen er ikke komfertable med å gå med korte avslørende klær osv. 

Jeg gruer meg mest fordi jeg blir fort solbrent og hater varmen . Mens de fleste jeg kjenner gleder seg som en unge.  

Husk. Du er ikke alene om det ❤

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gleder meg til sommeren fordi jeg misliker å jobbe. Så godt å slippe å jobbe, men samtidig så kommer jeg sikkert til å være litt misfornøyd med at jeg føler meg til tider ensom. I fjor var det litt ille. For jeg kontaktet en venninne et par ganger i ferien for å finne på noe. Hun var den eneste jeg kjente som var hjemme på den tiden. Men jeg oppdaget etter hvert at hun var jo egentlig ikke så interressert i å treffes, og vennskapet ble avsluttet etterpå. Så det var ikke så hyggelig oppdagelse akkurat i sommerferien.

Anonymkode: fcf93...2dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gleder meg heller ikke til sommeren, pleier som regel å være alene hele tiden. Ikke vet jeg, men tipper det blir alenesommer i år også og da tenker jeg å lese bøker, gå turer, slappe av, være ute etc.. Blir godt med fri fra jobb, men gleder meg mer til høsten :)

Anonymkode: 8da13...32b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gleder meg ikke pga jeg tåler varme svært dårlig. Jeg blir svimmel, vondt i hodet,  dårlig matlyst og svetter fort. Helt forferdelig å gå ute og føle seg som en kokt hummer. Pluss jeg hater å gå i kjole og skjørt. Så du er ikke alene om å ikke glede deg som en unge til sommeren. 

Anonymkode: a9d1d...a1b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Gruer meg også til sommeren, ferier og helger generelt... Alle på jobb prater om hva de skal og hva de har gjort! "Så kos det har vært ute i helgen med det knall været, grillet og kost oss maks..."

Spørr meg om hva jeg har gjort i helgen finner jeg på noen eventyr, tørr ikke si at jeg har sittet alene hele helgen/ferien! :sukk:

Anonymkode: 6c40d...cda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gleder meg ikke pga jeg tåler varme svært dårlig. Jeg blir svimmel, vondt i hodet,  dårlig matlyst og svetter fort. Helt forferdelig å gå ute og føle seg som en kokt hummer. Pluss jeg hater å gå i kjole og skjørt. Så du er ikke alene om å ikke glede deg som en unge til sommeren. 

Hvorfor går du i kjole og skjørt da, hvis du hater det? Er jo ingen som tvinger deg til det. Man må jo gjøre det som passer best for seg selv. 

Anonymkode: d28e0...fbb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lite nettverk og smått med penger. Alikevell gleder jeg meg til sommeren, med alle mulighetene til å være utendørs i naturen uten å fryse, feriepenger og fri. Fokuser på det positive ikke det negative.

Anonymkode: 20f5e...05f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor går du i kjole og skjørt da, hvis du hater det? Er jo ingen som tvinger deg til det. Man må jo gjøre det som passer best for seg selv. 

Anonymkode: d28e0...fbb

Jeg gjør jo ikke det. Jeg mente at jeg ikke gjør det fordi jeg hater det. Formulerte meg feil da.

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg, skulle ønske jeg hadde noen å reise sammen med om sommeren også. Vil ikke på ferie alene. Prøv å planlegge noe du, man vet jo aldri hva som venter på en rundt hjørnet. Tenk positivt!

Anonymkode: 98b05...d5e

AnonymBruker
Skrevet

Vel, akkurat det med å dra på stranda, byen, festivaler, uterestaurant, tivoli, grille, båtur osv, er noe jeg aldri har tatt del i, både i mitt barndomsliv og voksenliv har det skortet på ressurser og sosiale settinger. Jeg synes det er veldig dumt, men man må bare gjøre det beste utav livet allikevel :)  Jeg går mye alene, men koser meg allikevel over å gå tur i solen, liker meg på hagesentre, og koser meg med å plante i bedet.

Anonymkode: d78dc...135

• Liker 1
Gjest Rose11
Skrevet

Gruer meg litt. Har ikke så mange venner. Har en venninne  (som jeg ser på min nærmeste) som må jobbe mye i sommer siden hun allerede har hatt 2 ukers ferie forrige måned. Hun var i USA. Men må prøve å gjøre det beste ut av det. Har satt meg opp på noen ekstra vakter på jobb for å tjene mer og har litt å gjøre. Men jeg kommer nok til å dra på stranda med en god bok. Ellersså tar jeg litt som det kommer. Men skjønner hva du mener med at det er stusslig å gjøre alt alene. Man vil jo ha noen å dele det med.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gruer meg masse til sommeren. Jeg har ingen og dra på ferie meg jeg heller. Har få venner. Det eneste jeg gleder meg til er å spise vannmelon og ligge på veradaen i solen. 

Anonymkode: d8c17...1bc

• Liker 2
Skrevet

Jeg har få venner og er sjeldent sammen med de. Er faktisk veldig glad i å være alene og bare gjøre akkurat hva jeg vil. Det er da jeg virkelig storkoser meg. Så derfor gleder jeg meg til sommeren. Tid til å gjøre akkurat hva jeg vil. :nigo:

• Liker 6
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gruer meg også til sommeren, ferier og helger generelt... Alle på jobb prater om hva de skal og hva de har gjort! "Så kos det har vært ute i helgen med det knall været, grillet og kost oss maks..."

Spørr meg om hva jeg har gjort i helgen finner jeg på noen eventyr, tørr ikke si at jeg har sittet alene hele helgen/ferien! :sukk:

Anonymkode: 6c40d...cda

Neste gang synes jeg du skal være åpen. Kanskje de vil være venn med deg. 

Skrevet

De siste sommerene har jeg jobbet så mye at jeg har ikke hatt tid til å være ensom. Slik blir det i år også, min vanlige 50% stilling, pluss over 50% sommerjobb. Jeg bor heldigvis i "naturskjønne omgivelser" hvor veldig mange kommer for å feriere, langt unna nærmeste by, så de få fridagene jeg har skal jeg tilbringe rett ut på gresset. Det blir lite bading og grilling når man er alene da, det er slikt som er litt trist å gjøre alene.

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

G egJeg har lite nettverk og smått med penger. Alikevell gleder jeg meg til sommeren, med alle mulighetene til å være utendørs i naturen uten å fryse, feriepenger og fri. Fokuser på det positive ikke det negative.

Anonymkode: 20f5e...05f

Enig med deg. Jeg blir glad bare fordi det er vår og sommer og jeg slipper mørketid, kulde, slaps og glatte veier. Men jeg skulle gjerne funnet de rette vennene og den rette kjæresten å være sammen med. 

Anonymkode: 29cd7...e50

• Liker 2
Gjest Rose11
Skrevet
14 minutter siden, himmeloghav skrev:

Neste gang synes jeg du skal være åpen. Kanskje de vil være venn med deg. 

Det er lettere sagt enn gjort for noen. Ikke alle som synes det er noe stas å si de ikke har venner og går alene hele tiden. Noen synes det er litt flaut. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke alle de ensomme på KG søke sammen? Hvordan får vi til det? 

Anonymkode: 29cd7...e50

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...