AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #1 Skrevet 8. mai 2016 Jeg har en bunad som jeg synes har alt for mye stoff bak. Den rynker seg der (som den skal) og gir meg skikkelig anderumpe, mye mer enn hos "alle andre". Så går det an å fjerne noe av det stoffet som er rynket der bake? Altså ikke selv, men hos en syerske? Anonymkode: 8d01e...ca1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #2 Skrevet 8. mai 2016 Det høres ut som om den er ujevnt rynket/foldet, og hvis det er som jeg tror trenger du ikke fjerne stoff, men bare jevne ut stoffet rundt det hele. Det vil du forresten se ganske godt om du ser på vrangen. Er det noe sted der stoffet er nesten helt glatt, og rynket godt sammen bak der du mener problemet er? Anonymkode: e125a...648
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #3 Skrevet 9. mai 2016 En god syerske vil kunne hjelpe deg med å endre på køen dersom den er for ekstrem for din bak. Det er ikke sikkert det blir nødvendig å fjerne noe stoff, for det kan antagelig fordeles på andre folder rundt om på stakken. Dette vil kanskje hjelpe til med å gi bedre fasong på baken, ved at mer bredde over hoftene vil utligne bedre en andeaktig bak. Anonymkode: dfad8...84e
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #4 Skrevet 9. mai 2016 Den 8.5.2016 at 10.16, AnonymBruker skrev: Det høres ut som om den er ujevnt rynket/foldet, og hvis det er som jeg tror trenger du ikke fjerne stoff, men bare jevne ut stoffet rundt det hele. Det vil du forresten se ganske godt om du ser på vrangen. Er det noe sted der stoffet er nesten helt glatt, og rynket godt sammen bak der du mener problemet er? Anonymkode: e125a...648 Nei, dette er ikke probemet så vidt jeg kan se. Men jeg har ikke et trent øye altså 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: En god syerske vil kunne hjelpe deg med å endre på køen dersom den er for ekstrem for din bak. Det er ikke sikkert det blir nødvendig å fjerne noe stoff, for det kan antagelig fordeles på andre folder rundt om på stakken. Dette vil kanskje hjelpe til med å gi bedre fasong på baken, ved at mer bredde over hoftene vil utligne bedre en andeaktig bak. Anonymkode: dfad8...84e Så flott. Nå står den ut sikkert 15cm, og det ser ikke bra ut. Bunaden ble sydd til meg i fjor så det er litt irriterende å måtte fikse på det allerede, men har man først en bunad vil man jo føle seg fin i den. Har du noen idé om hva dette vil koste, en ca-prisklassr? Anonymkode: 8d01e...ca1
Gjest Fjotteri Skrevet 9. mai 2016 #5 Skrevet 9. mai 2016 Om det ikke er en sømfeil kan du ikke justere en bunad for å se slankere ut mener jeg.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #6 Skrevet 10. mai 2016 14 timer siden, Fjotteri skrev: Om det ikke er en sømfeil kan du ikke justere en bunad for å se slankere ut mener jeg. Du får prøve å lese det jeg skriver i stedet for å være spydig. Anonymkode: 8d01e...ca1
Gjest Fjotteri Skrevet 10. mai 2016 #7 Skrevet 10. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får prøve å lese det jeg skriver i stedet for å være spydig. Anonymkode: 8d01e...ca1 Da misforstod du, jeg svarte at dersom sømmen er gjort riktig så blir det feil å endre på snittet fordi du skriver at "den gir meg skikkelig anderumpe". Om sømmen er gjort feil er det bare å be husfliden som lagde den om å justere det riktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå