AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #1 Skrevet 8. mai 2016 Hei! Jente på snart 18 her. Jeg sliter med voldsom helseangt, og er redd for å dø i søvne. Må ha på vekkerklokke flere ganger i løpet av natten for å sikre meg at jeg ikke "sovner inn". Pulsen måles sikkert 20 gang for dag. Kjenner hele tiden etter alt av symptomer på hjertefeil, blodpropp, hjernesvulst, kreft osv. Har tatt EKG som så helt fin ut, samt MR av hodet som også var helt bra. Jeg har ingen grunn til å være redd, men likevel går jeg rundt med konstant dødsangst. Dette påvirker både søvnkvaliteten min og livskvaliteten min. Ble for noen uker siden henvist til psykolog for depresjon og generell angst, men kommer ikke inn der før til høsten. Jeg klarer ikke å leve sånn her mer, føler at jeg trenger hjelp med en gang! Hva kan jeg gjøre? Har noen erfaringer med hypokondri/helseangst? Anonymkode: db1f4...00c
Sulosi Skrevet 8. mai 2016 #2 Skrevet 8. mai 2016 Med så lang ventetid hadde jeg gått tilbake til legen og bedt om mere hjelp. Fastlegen kan følge deg opp frem til du får time hos psykolog, du kan og få en ny henvisning hvor legen spesifiserer at du ikke kan vente så lenge og skriver litt mer inngående om hvordan sykdommen påvirker livet ditt. Håper du får den hjelpen du trenger. Det høres ikke greitt ut å ha det slik
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #3 Skrevet 8. mai 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jente på snart 18 her. Jeg sliter med voldsom helseangt, og er redd for å dø i søvne. Må ha på vekkerklokke flere ganger i løpet av natten for å sikre meg at jeg ikke "sovner inn". Pulsen måles sikkert 20 gang for dag. Kjenner hele tiden etter alt av symptomer på hjertefeil, blodpropp, hjernesvulst, kreft osv. Har tatt EKG som så helt fin ut, samt MR av hodet som også var helt bra. Jeg har ingen grunn til å være redd, men likevel går jeg rundt med konstant dødsangst. Dette påvirker både søvnkvaliteten min og livskvaliteten min. Ble for noen uker siden henvist til psykolog for depresjon og generell angst, men kommer ikke inn der før til høsten. Jeg klarer ikke å leve sånn her mer, føler at jeg trenger hjelp med en gang! Hva kan jeg gjøre? Har noen erfaringer med hypokondri/helseangst? Anonymkode: db1f4...00c Har su hørt om Norges eneste Hypokonderklinikk og Ingvard Wilhelmsen? Om du har tilstrekkelig helseangst til å nli henvist til han, må du snakke med legen din om. Anbefaler deg å lese bøkene hans, gjerne :Kongen befaler... Hva skjer om du ikke har vekkerklokke på? Om du slutter å ta pulsen 20 g/ daglig? Hvor stor sannsynlighet er detfor at du skal få noen av de sykdommene du ramser opp, i din alder? Hva er verre enn å dø mens du sover? Hva skjer dersom du ikke har vekkerklokker på? Om du dør mens du sover så vil ikke tusen vekkerklokker kunne vekke deg til live igjen. Prøv å tenke litt i andre baner enn det du gjør, for det er det behandlingen går ut på. Anonymkode: 2bb39...4ee 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå