Gå til innhold

rapportere en annonse ved en feiltagelse...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Rapportere finn annonse, hvordan gjør man det? Hva skjer hvis du rapporterer en annonse ved en feiltagelse? 

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=75536720

Jeg synes denne er veldig merkelig. 
En chihuahua går lett for 10 000 uregistrert, valp 12 000, registrert er opp til 20 000kr, minst. 
mobil nummeret er registrert på en bedrift, 7 km unna adressen som er opplyst, men allikevel. 

Anonymkode: 38beb...8ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet

Dette burde du rapportere, ja. Hvis de ikke synes det er mistenksomt, så skjer det heller ikke noe.

Anonymkode: b393d...9b1

• Liker 6
AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Dette burde du rapportere, ja. Hvis de ikke synes det er mistenksomt, så skjer det heller ikke noe.

Anonymkode: b393d...9b1

ok.. da gjør jeg det. håper det ikke får konsekvenser om man rapporterer noen som er uskyldige. Men mye sier at dette er falsk annonse. 

AnonymBruker
Skrevet

Rart at noen prøver å svindle noen for 1 kr :fnise:
Men sikker noe annet som ligger bak. Hvorfor skal de ellers stjele et bilde fra google som er ihvertfall 2 år gammel. Det ene treffet er fra 2014. Jeg tror kilden er fra en side fra Texas, fra 2009. Hvor det er en annonse for et kull av chihuahua valper, flere valper og ett bilde til med denne valpen. 

AnonymBruker
Skrevet

Mobilnummeret er registrert på samme navn som er oppgitt Lars .....

Hva er det du skal rapportere? At noen vil gi bort en hund?

Anonymkode: 301d9...73e

Skrevet

Jeg synes ikke at denne annonsen virker veldig mistenkelig i det hele tatt jeg, men selvfølgelig mulig at jeg tar feil.

AnonymBruker
Skrevet

Det er selvfølgelig mistenkelig at noen vil gi bort noe, de lett kunne fått over 10 000 kr for.

Anonymkode: 63fe6...3c2

• Liker 3
Skrevet

Hvor er svindelen i å gi bort en hund gratis, herr/fru AnonymBruker?

Kjøper man rasehund fra oppdretter så koster det x antall tusen kroner, men ved omplassering av hund så er det vanlig å gjøre det gratis. 

Skrevet

Jeg ville uansett ha rapportert å forklart at bildet er stjålet og det dermed virker rart. Kan hende personen får beskjed om å laste opp et "ekte" bilde.

Det var iallefall det som skjedde da noen kom over en mistenkelig annonse på Finn for en stund tilbake, og spurte om råd her på KG. Neste dag var et nytt bilde opp, med dagens avis og greier, for å "bevise" at det ikke var lureri...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe svindelpreg over den annonsen der. Gis sikkert bort fordi eier ikke vil ha hunden noe mer, samtidig som de er blitt glad i voffsen. Derfor vil de vite litt om personen som ønsker å ta over hunden. 

Bildet er bare brukt som illustrasjon av hunderasen.

TS; finn deg en hobby, for her er du paranoid.

Anonymkode: 07a96...690

AnonymBruker
Skrevet

En oppdatering. Jeg har nå fått mail om at de har sjekket annonsen, og den er fjernet. 

Jeg skrev at bilde er fra google, nummeret er registrert på et firma og at jeg mistenker at det er noe. Og spurte om de kunne se nærmere på det. Altså skrev "Dette er svindel, det er jeg sikker på". 

TS

AnonymBruker
Skrevet

* skrev IKKE "..."* :P 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...