Gå til innhold

Barnefar vil holde barnet skjult

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hel.. Så jeg har de siste to årene vært i et fast forhold med en person, forholdet ble ikke godt mottar av hans familie pga jeg ikke er fra samme land som de, følger ikke deres kultur og er heller ikke muslim.. Selv om vi har hat et seriøst forhold i 2 år, så ser fortsatt hans familie på vårt forhold som en useriøs ting, og jeg har bare møtt de engang..
For 16 uker siden, ble jeg gravid etter at P pillene sviktet, jeg fortalte barnefar, som i begynnelsen ville betalte meg(!!!) for å ta abort, jeg nektet selvfølgelig å ta abort, ettersom jeg har et stabilt liv, med fast inntekt osv, det eneste som er ustabilt er det med barnefar. Han tilbyr seg å stille opp for barnet, MEN da mener han at familien hans ikke skal få vite om dette barnet noe som jeg synes er uakseptabelt, å jeg vil gjerne at barnet mitt skal ha en familie, ettersom jeg ikke har en stor familie selv, å de nærmeste bor 9+ timer unna....

Har noen peiling på hva jeg burde gjøre? Jeg føler meg helt alene om dette 

Anonymkode: f47ab...c50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vil du ha barn med en sånn mann? :klo:

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Enten for du ta abort, eller så får du leve med at barnet ditt for en ikke så veldig entusiastisk far og en liten familie langt unna 

Anonymkode: 1d128...da2

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Selv om du velger å fortelle familien hans om barnet så må du være forberedt på at barnet ditt kanskje likevel ikke kommer til være en del av deres familie. Ut fra det du skriver så virker det sannsynlig at de ikke vil "godkjenne" barnet som en del av familien. 

Anonymkode: 0a2b5...06d

• Liker 23
Skrevet

Du er den som vil ha barnet -det kan du bestemme.

Om hans familie skal ha noe med barnet å gjøre - det er hans valg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke tvinge han til å presentere barn for hans familie, og utifra det du skriver virker det lite sannsynlig for at de vil godta barnet uansett. Tror ikke barnet vil bli særlig påvirket av å ikke ha mye kontakt med fars familie, om både du og mannen er villige til å stille opp. 

Anonymkode: 54739...9b8

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, KG deltager skrev:

Om hans familie skal ha noe med barnet å gjøre - det er hans valg.

Er ikke det familien sitt valg? Jeg mener besteforeldre har rett på å vite det, så kan de selv velge. Spesielt siden sønnen deres virker til å være en kødd som ikke burde ha sex.

• Liker 6
Skrevet

Hvordan har han tenkt å ha kontakt med barnet uten at foreldrene skjønner det? Har han tenkt at du skal bidra aktivt med å skjule det? Hva om du støter på foreldrene på butikken el. lign. og de ser likhetstrekkene? Nekter du da? 

• Liker 1
Skrevet

Hvordan har han tenkt å forklare barnet det at han da holder det skjult, når den tiden kommer?  Stakkars barn... 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror det er veldig vanskelig for oss å forstå hvordan noe sånt kan bli mottatt i en muslimsk familie, en sånn situasjon er jo rett og slett krise i noen familier. Jeg skjønner godt at barnefar er superstressa og at hans første tanke er at dette må holdes skjult, han står jo i en umulig situasjon i forhold til familien sin. Kanskje du må grave litt mer i det og finne ut hva han er så redd for. En mulighet er jo at familien hans rett og slett ikke vil akspetere ungen og ikke ha noe med den å gjøre. En annen kan være at de vil kreve at dere gifter dere. Uansett hva årsaken er så bør de jo få vite det, selv om han kanskje frykter det værste så bør det jo være opp til familien hans hvordan de vil håndtere. Vil de ikke ha kontakt, greit nok. Vil de noe annet så kan de ikke tvinge noen. 

Håper det løser seg på et vis!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er nok ikke bare hans familie som ser på forholdet som useriøst, men han nok ikke ser på det forholdet som så seriøst heller, innerst inne... Bor dere sammen og hvordan ser han egentlig på dette forholdet på lang sikt? Sannsynlgheten er stor for at han leker med deg til han blir klar for å stifte familie, da vil han finne noen som passer inn i hans kultur og familie. Sorry..

Anonymkode: 19e4c...4d7

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Leste nettopp om noe lignende et annet sted. Slik jeg forstår det kommer ikke han til å fortelle dem om barnet, siden da kommer nok hele hans familie til å erklære ham som død i deres øyne. Det er en del subkulturer (i Norges-skala) som har det slik, selv om det er dumt for de det går utover. 

Du må følge din samvittighet med tanke på barnet. Jeg tror du bør avslutte hele forholdet med denne mannen (han leker bare med deg). Kan hende han har følelser for deg, men religion og familiens kultur kommer nok alltid til å være sterkere for hans del. Kontakt Amathea http://www.amathea.no/ . 

Har du din egen familie i nærheten? Jeg tror det kommer til å være nødvendig (stor fordel) for deg å ha dem der når barnet kommer. Eventuelt så kan adopsjon være en løsning. Det kommer nok mye an på psyken din vil jeg tro 

Lykke til uansett hvordan det går!

Anonymkode: 66ab6...b1c

• Liker 1
Gjest O.G.
Skrevet

Går ikke an å skjule en unge, uansett her er jeg sikker på foregår mer enn du får høre.

Skrevet
8 timer siden, Stormborn88 skrev:

Er ikke det familien sitt valg? Jeg mener besteforeldre har rett på å vite det, så kan de selv velge. Spesielt siden sønnen deres virker til å være en kødd som ikke burde ha sex.

Nei, far sier at han stiller opp for barnet- men vil holde familien utenfor. Dette MÅ TS respektere. Han kommer fra en annen kultur- barn utenfor ekteskap kan være en stor skam og både ts, ts kjæreste/eks og barnet vil kunne lide av dette.

Ts kan bestemme at hennes kjæreste skal bli far mot sin vilje- men at hun skal trumfe gjennom at barnet skal være en del av hans familie - bare fordi hun bor langt borte fra sin er helt feil - virker som om dette er noe hun gjør for å straffe han..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går jo ikke an å tro at de skal reagere som norske folk..i enkelte av de bakvendtlandene der er vel et barn utenfor ekteskap med en "vantro" helt uakseptabelt...For noen ekstreme folk betyr det jo at at man ikke har livets rett. Hadde ikke herjet med slike folk. Hva om familien krever tvangs-giftemål for han og deg? Er du villig til det?

Anonymkode: 7694b...dbb

• Liker 1
Skrevet

Synes du krever  mer enn du har rett til. Ærlig talt, han vil ikke ha barne og så krever du at han stiller opp og forteller familien sin om sitt uønskede barn? Nei, her får du skjerpe deg. Når han vil betale deg for abort, burde det fortelle deg hvor uønsket barnet er. 

• Liker 4
Skrevet

Ryddet for personangrep, samt svar til dette.

- Avalon, mod

Skrevet
59 minutter siden, KG deltager skrev:

Nei, far sier at han stiller opp for barnet- men vil holde familien utenfor. Dette MÅ TS respektere. Han kommer fra en annen kultur- barn utenfor ekteskap kan være en stor skam og både ts, ts kjæreste/eks og barnet vil kunne lide av dette.

Ts kan bestemme at hennes kjæreste skal bli far mot sin vilje- men at hun skal trumfe gjennom at barnet skal være en del av hans familie - bare fordi hun bor langt borte fra sin er helt feil - virker som om dette er noe hun gjør for å straffe han..

Det er jo trist da, at barnet blir sett på som "stor skam" av halve familien til barnet og ikke som kjærlighet.

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg nektet selvfølgelig å ta abort, ettersom jeg har et stabilt liv, med fast inntekt osv, det eneste som er ustabilt er det med barnefar.

Jeg må også si at jeg tar litt avstand fra det ts sier og syns det er litt frekt av henne å si dette her. Alt er jo bra, bortsett fra barnefaren, men han spiller jo ingen rolle? 

AnonymBruker
Skrevet

Han har ikke sett på dette som noe seriøst, bare utnytta deg.

Anonymkode: e51f9...ece

• Liker 3
Gjest Netttroll
Skrevet (endret)

For noen idioter :( Så kjipt! Men tenk på dette slik TS, du ønsker å beholde barnet men du er sammen med en mann som ønsker å holde det skjult for sin familie - En mann som virkelig elsker deg hadde aldri kommer opp med et sont forslag. Altså har jeg lite troa på at forholdet kommer til å vare lenge. 

Men om du ønsker å beholde barnet så gjør du det, mest sannsynlig kommer du til å bli alenemamma, men det er da ingen verdens undergang? Mange flotte kvinner klarer seg helt fint, om familien og denne mannen behandler deg og dette barnet på denne måten så er de ikke verd å bruke tiden sin på, du og barnet fortjener så mye bedre. En dag finner du en mann som kan stille opp for både deg og barnet, og som har en familie med varme hjerter. 

Lykke til!

Endret av Netttroll

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...