AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #1 Skrevet 7. mai 2016 Fikk en telefon fra broren min før idag. Han og samboeren har vært på hytta i helgen. De ville ha med hunden min, noe de fikk lov til. De har selv en valp som er noen måneder yngre enn min. Så de ville ha med min slik at deres får en venn å leke med. Han maser mye på dem og er ganske slitsom. Min hund er ikke slitsom for meg, fordi jeg har to katter og to kaniner som han leker med. Altså; De tok han ikke med for å være snill, men fordi de ønsket en liten ferie fra maset. De maste på å få ta med hunden min, da jeg sa nei så ringte mamma meg og jeg ga etter. Jeg får jo "barnfri" i noen dager, men savner han mer enn å føle meg fri. Men til saken. Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere dette. Men saken er, han kom ut fra et uhell og kjørte på hunden min med traktor. Kun brukket ene labben, for han lå ned da han ble kjørt på. De tok han med til dyrlegen før i dag. Broren min forventer nå at jeg skal betale legeregningen. Vet ikke hvor mye den blir på, men han (hunden) er bare 8 måneder gammel. Så har kun rukket å spart opp 10 000kr! Jeg mener han bør betale, han mener jeg må betale! Hjelp meg! Hva er riktig i en slik situasjon?! Hele sparekassen går bort på dette. Jeg sa ifra at han ikke fikk gå løs, han skal være i langline som jeg sendte med. De har også kompostgjerde som de bruker til inngjerding, men samoberen hans forsnakket seg å sa at de lot hunden min gå løs ute mens han jobbet i garasjen. Deres hund var inne. Hvorfor vet jeg ikke, men en ting er sikkert. Jeg kommer aldri til å la de to passe hunden min mer. Har ikke behov for det heller! Anonymkode: f8c7c...cb6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #2 Skrevet 7. mai 2016 Det at de ikke tilbyr seg å bla opp engang er bare ut å kjøre. Selvfølgelig skal de stå for egen regning. Ingen diskusjon engang. Anonymkode: 9cdfb...115 37
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #4 Skrevet 7. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det at de ikke tilbyr seg å bla opp engang er bare ut å kjøre. Selvfølgelig skal de stå for egen regning. Ingen diskusjon engang. Anonymkode: 9cdfb...115 Jeg mener de bør stå for meste del av regningen også. For de har jo et viss ansvar for hunden. Dersom deres hun ble skadet på grunn av meg, da hadde jeg betalt på rappen. - ts Anonymkode: f8c7c...cb6 5
torskehodet Skrevet 7. mai 2016 #5 Skrevet 7. mai 2016 Hadde vært illsint og lei meg hadde noen gjort dette mot min hund 19
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #6 Skrevet 7. mai 2016 Selvfølgelig skal han betale! Hva sier moren din da? Jeg fatter ikke at han i det hele tatt tenker på at du skal betale jeg? For det første var de ansvarlige for hunden den helgen, for det andre var det han selv som faktisk kjørte over hunden! Anonymkode: bd6de...e1b 17
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #8 Skrevet 7. mai 2016 En åtte måneder gammel valp ligger ikke rolig og lar en traktor kjøre over seg. Anonymkode: a034a...0f8 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #9 Skrevet 7. mai 2016 Jeg er ufattelig bekymret også. Jeg og pappa skal kjøre imot de i morgen tidlig å hente han. For de vil være der til Mandag. Ikke på tale at det skjer. Redd blir for opptatt med hunden til å kjøre selv, derfor blir pappa med. Fikk ikke beskjed før siste ferje hadde gått. Hvis de hadde varslet tidligere så hadde vi hentet han hjem i dag. Mamma har sagt at hun kan hjelpe. Men hun også forventer at de står for regningen. Har forsikring, men via banken. For jeg må ta ekstra tester for arvelige sykdommer før jeg kan tegne en forsikring hos agria. Disse testene gjelds ikke før han er 1 år. Så den forsikringen jeg har nå er en nødløsning i mellomtiden, takk gud! Vil ikke gå mer innpå det, for da kan jeg lik så godt legge ut bilde av bankkortert mitt her på KG. altså, veldig "uanonymt". Men de pengene jeg legger ut får jo eventuelt igjen på forsikringen. Hun samboeren sa at han lå ved porten til garasjen. Broren min trillet den ut (Det er en lett helling i garasjen, hjemmelaget av pappa' bestefar, dårlig kvalitet). Så han skulle få den ut på gårdsplassen, og da trillet/kjørte han over labben. Det er alt jeg vet nå. Han ringte kort å sa at det har vært en ulykke, brukket fot og at han ringer i morgen for å gi meg en sum som jeg kan overføre. Nektet å svare da jeg ringte tilbake så jeg ringte henne. Han kjenner meg, han vet jeg blir sint. Alt er bare kaos!! Jeg vil bare ha han hjem nå! - ts Anonymkode: f8c7c...cb6
GammelKaktus Skrevet 7. mai 2016 #10 Skrevet 7. mai 2016 Det er uansett broren din sitt ansvar, de skulle passe hunden og det endte opp med at han kjørte på an... Det er da bare rett og rimelig at han betaler regningen... 12
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #11 Skrevet 7. mai 2016 Ang forsikring, jeg har forsikring. Men usikker på hvor mye den dekker, for jeg har fortsatt den fra banken, og agria men det er jo karantene tid og den blir ikke aktiv før denne prøven. Så tviler den gjelder selv om at jeg teknisksett har tegnet den. Så går utifra at det er bankens forsikring som gjelder. Men, for meg er det et prinsippsak. Det at han sa det på den måten sjokkerte meg litt. Skal kontakte banken på mandag eller i morgen, for å høre. Men igjen, det er jo en prinsippsak at de skal betale.. selv om det er 2000kr eller 10 000kr. ts Anonymkode: f8c7c...cb6 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #12 Skrevet 7. mai 2016 Det må finnes noen lover som sier noe om dette? Jeg googler som en tulling her.. Uansett vil jeg bare si at uansett hva loven sier, så sier min moral i det minste at så klart skal broren din betale. At han ikke har tilbydd seg dette er for meg helt hårreisende. Slike ting kan ødelegge et søskenforhold. Anonymkode: f128d...1c3
Gjest Evans Skrevet 7. mai 2016 #13 Skrevet 7. mai 2016 Vil ikke forsikringen i hvert fall dekke deler av dette? Ellers virker det for meg helt klart at det er din bror som skal betale kostnadene for dette. Ja, det er din hund, men det er ikke du som har kjørt på den eller hatt den under oppsyn.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #14 Skrevet 7. mai 2016 Hva faen. Jeg hadde henta hunden så fort jeg kunne, tatt den med til dyrelege selv og sendt regninga til broren min. Heldigvis hadde søsknene mine tatt den med til dyrelege og betalt før jeg hadde rukket å si noe, og det er slik det skal være! Er broren din vanligvis en sånn drittsekk, TS? Anonymkode: 8799a...4a3 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #15 Skrevet 7. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva faen. Jeg hadde henta hunden så fort jeg kunne, tatt den med til dyrelege selv og sendt regninga til broren min. Heldigvis hadde søsknene mine tatt den med til dyrelege og betalt før jeg hadde rukket å si noe, og det er slik det skal være! Er broren din vanligvis en sånn drittsekk, TS? Anonymkode: 8799a...4a3 Vil ikke si han er drittsekk. Livet hans har vært som en dans på roser. Før han ble ferdig på videregående (yrkesfag) så fikk han seg jobb via svigerfaren. Droppet lærlingetiden på grunn av det. Han orket ikke mer skole, selv om det var i en bedrift. Selv om at han hadde høyt fravær og dårligere karakterer fikk han jobb. Hun sto for hus for hun har spart BSU så lenge hun kan huske, han har ikke ei krone på BSU. Han har aldri måttet jobbe for noe som helst her i livet. Han venter bare til ting faller på plass uten at han trenger å gjøre noe som helst. Jeg gikk samme linje og sliter med å få meg fast jobb. Flere av de jeg gikk i klasse med sliter med å få seg fast jobb. Jeg jobber via et bemanningsfirma og går dit jeg får jobb i en periode. Det sier kanskje litt om hvor heldig han har vært. For all del, jeg unner han det! For det fikk han utav et dårlig miljø med hasj og skole-hatere. Så han har aldri fått noen sjanser på å vise at han er drittsekk eller ei. Aldri lånt penger fra meg eller andre, for han har samboeren. Aldri hatt så mye med han å gjøre, før han og samboeren flyttet like ved. Jeg og hun møtes en gang i uken ca, for å gå langtur med hundene. Ellers så har vi ikke så mye å gjøre med hverandre. Jeg ble usikker på om det var urimelig av meg å kreve at han (dem) dekker regningen. Nå vet jeg at jeg ikke er alene om den tanken og vil kjemp med nebb og klør, for rett skal være rett! Alt jeg vil er å få han hjem! Får ikke sove for jeg gruer meg til å se han, men samtidig gleder meg til å få han hjem. - ts Anonymkode: f8c7c...cb6
MissPierce Skrevet 7. mai 2016 #16 Skrevet 7. mai 2016 (endret) 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ang forsikring, jeg har forsikring. Men usikker på hvor mye den dekker, for jeg har fortsatt den fra banken, og agria men det er jo karantene tid og den blir ikke aktiv før denne prøven. Så tviler den gjelder selv om at jeg teknisksett har tegnet den. Så går utifra at det er bankens forsikring som gjelder. Men, for meg er det et prinsippsak. Det at han sa det på den måten sjokkerte meg litt. Skal kontakte banken på mandag eller i morgen, for å høre. Men igjen, det er jo en prinsippsak at de skal betale.. selv om det er 2000kr eller 10 000kr. ts Anonymkode: f8c7c...cb6 Forsikringen fra Agria dekket fra dagen du tegner den. Men den dekker ikke akkurat den sykdommen det er karantene for f.eks. Men ulykker og akutt sykdom er dekket. Som at hunden skader seg på denne måten. Endret 7. mai 2016 av MissPierce 2
Katten.2.0 Skrevet 7. mai 2016 #17 Skrevet 7. mai 2016 Det er en prinsippsak. Selvfølgelig skal de betale, og selvfølgelig skal de aldri få lov til å være i nærheten av dine dyr igjen. 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #18 Skrevet 7. mai 2016 Klart din bror skal betale en evt. egenandel. Syns har virker veldig frekk! Anonymkode: 478d3...8fc 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #19 Skrevet 7. mai 2016 Din bror har rett det er båndtvang og du var uaktsom. Anonymkode: 5cdc0...dd5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #20 Skrevet 7. mai 2016 Han skal ta hele regningen. Anonymkode: 23100...374 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå