AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #1 Del Skrevet 7. mai 2016 Den ene stortåa mi er veldig hoven, øm og rød. Når jeg presser på den har det kommet en hvitgul-aktig væske ut. Har vart rundt 4-5 dager. Tenker at det mest sannsynlig er neglerotbetennelse, men kan det være noe annet? Skjønner jo at det ikke er noe farlig. Kunne ha delt bilde, men det er vel ikke innafor å legge ut bilde av tærne sine. Anonymkode: 328b9...3f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #2 Del Skrevet 7. mai 2016 Dette er det på tide å gå til lege med. Om du får antibiotika i tablettform eller om det er tilstrekkelig med krem, vet jeg ikke. Men pusset må ut. Sett foten i varmt grønnsåpevann om du har grønnsåpe i hus. Klarer du etterpå å få klemt ut så mye puss som mulig vil dette hjelpe både på infeksjonen og på å lette trykket/smerten i tåa. Neglrotbetennelse kannfaktisk føre til blodforgiftning og er ikke bagatellmessig eller ufarlig, det er en infeksjon. (Pass derfor på å vaske hendene godt etter at du har tatt i tå og puss.) Anonymkode: 7848e...bad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken I Skrevet 7. mai 2016 #3 Del Skrevet 7. mai 2016 Ta grønnsåpebad i 10-20 min. 2-3 ganger daglig. Og smør med bacimysin. Hadde dette selv nylig, og det var rådene jeg fikk. Ville også prøvd å få ut pusset ja. Grønnsåpebad er overraskende effektivt, men gå til lege hvis det ikke blir bedre. Jeg ringte også til min lege, som tipset om at de har mye kompetanse på apoteket, man kan faktisk vise og forklare dem og få råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lune Skrevet 8. mars 2017 #4 Del Skrevet 8. mars 2017 Jeg har hat det siden juni sist år, har gått til forpleier og fått bøyle på negla, men synes ikke det hjelper. Hun tipset meg om å sitte med foten i saltvann. tror jeg heller mot operasjon snart.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå