AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #1 Del Skrevet 7. mai 2016 Hei, Jeg trodde at jeg hadde fått en god venn. En EKTE venn for en gangs skyld. En jeg kunne prate med alt om, en jeg stolte på 100 %. Jeg trodde alt dette var gjensidig. Men så plutselig; jeg møtte denne vennen en dag, og fikk ''blablabla hyggelig å treffes igjen''-melding dagen etter. Prøvde å foreslå et nytt treff, men det ble aldri noe av. Det var alltid noe som kom i veien, - sånn plutselig. Jeg lever i filosofien om at er man interessert, så greier man å finne en halvtime i den overlappende og fulle kalenderen sin, og synes man den andre personen er en av verdi for seg selv, så PRIORITERER man. Slik jeg har prioritert vennen min foran alt annet. Skal sies at det alltid er jeg som har foreslått å treffes, og har før alltid fått ''Ja'' til svar, men det er aldri noe initiativ fra den andre kanten, og det synes jeg bare blir fullstendig feil. Jeg prøvde en gang å holde kjeft en uke, men da fikk jeg ikke en eneste melding om noe som helst (men selv meldinger får jeg ingenting av mellom avtalene våre). Med en gang jeg logger inn på FB og vennen min er pålogget, logger h*n av etter kort tid. Med en gang jeg selv er pålogget og ser vennen min logge på, logger h*n av etter kort tid... På Snapchat er det heller ingen aktivitet mellom oss annet enn på mitt initiativ. Jeg har sendt kanskje 3 lange meldinger hvor jeg lurer på hvorfor h*n ikke svarer eller vil ha kontakt mer. Får til svar at det er ønskelig med videre kontakt på en mld. før disse 3. Får ingen svar. Har vel sendt rundt 10 snapper, ingen har blitt åpnet. Har sendt Snaper ut på MyStory, og DE blir lest. Dette er kanskje ''stalking'', men man kan faktisk se hvem som har lest MyStoryen din, noe ikke alle vet at går an. Jeg vet jo også hvordan Snapscore fungerer. Man får 1 poeng for hver Snap du sender (bevisst handling) og 1 poeng for hver Snap du ÅPNER (bevisst handling). Når scoren øker hver dag, og du i tillegg ser at personen åpner MyStoryen din, da er det jo en soleklar bevisst handling å unngå å åpne DINE snapper, svare på DINE meldinger, og stå til ansvar for hvorfor man lyver deg rett opp i trynet og sier at man fortsatt ønsker å ha kontakt. Enten er man åpen og ærlig for hvorfor man er tregere i kommunikasjonen nå enn før, eller så er man åpen og ærlig om hvorfor man IKKE ønsker mer kontakt? Hvis det er til så mye bry og man må bruke så mye krefter på å IKKE avsløre at man unngår en person bevisst, hvorfor sletter h*n meg ikke da fra alle sosiale medier med en gang? Jeg sliter med å forstå om dette er normal oppførsel... Anonymkode: ad98c...c67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #2 Del Skrevet 7. mai 2016 Ta hintet! Denne personen ønsker ikke kontakt med deg 😒 Anonymkode: bb601...bb2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #3 Del Skrevet 7. mai 2016 Er du litt besatt av denne personen?.. Anonymkode: 1f8d3...0fb 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #4 Del Skrevet 7. mai 2016 Det er sårende å oppleve at man har sett på seg selv som en nærmere venn enn det den andre har gjort. Sånne ting skjer av og til. Håper du greier å gå videre. Du får sikkert en annen venn som kanskje blir nær en gang. Jeg hadde ikke orket å bruke energi på å analysere det. Anonymkode: 989e4...787 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #5 Del Skrevet 7. mai 2016 Anonym 1: Men jeg forstår virkelig ikke hvorfor den ikke ønsker kontakt med meg? Det er jo nesten som om denne personen verdsetter møtene våre mer enn jeg. Denne personen har innrømmet at vi kanskje er litt forskjellig når det kommer til kommunikasjon mellom treffene våre, men hvorfor kommuniserer den da med så sinnsykt mange andre som er enda mer perifære enn meg? Jeg vet ting om personen som kan spille litt inn på hvorfor den handler som den gjør, men det har jeg lovet å ikke spre videre, så hvis konteksten blir litt feil ut i fra manglende informasjon, så er alle råd bedre enn ingen. Lurer bare på hvorfor jeg ikke slettes med en gang, hvis denne personen absolutt ikke vil være ''synlig'' for meg at fortsatt lever. Jeg avslørte det jo litt på ''hacks'' ikke alle vet om, som hvordan Snapscore fungerer, og hvordan man kan se hvem som har sett MyStorien din... Anonym 2: Absolutt ikke. Jeg har ingen følelser for denne personen utenom vennskapelige følelser. Jeg har heller aldri gitt uttrykk for det hverken gjennom ord eller handling. Anonym 3: Det er vel mere denne personen som ønsket en ''nær'' venn. Jeg har sett på meg selv som en nær venn, fordi det var det denne personen ønsket ut av et vennskap med meg i utgangspunktet. Jeg greier garantert å gå videre, og er vant med å måtte gå videre, jeg lurer bare på; hvorfor gjør denne personen som den gjør? Jeg tar jo hintet mye enklere ved å få et ærlig svar tilbake, like ærlig som mine følelser og tanker rundt dette som jeg selv har skrevet til personen (som h*n ikke har lest, bevisst). Jeg tar hintet mye mer ved å bli slettet, enn ved å være en ''årsak'' til at denne personen ikke tør å være pålogget på FB mer enn 5 min av gangen (jeg har innstilt at jeg er pålogget til enhver tid nesten). Anonymkode: ad98c...c67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #6 Del Skrevet 7. mai 2016 Anonym 3 her. Det er ingen her som kan svare deg på hvorfor denne personen gjør dette. Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg selv har vært litt nervøs for å være pålogget på FB, på grunn av en person som var litt mer enn innpåsliten, for å si det sånn. Slettet etterhvert. Dette mennesket tar også kontakt med eks og familie for å "tvinge seg på". Heldigvis synes de hen er rar...... Anonymkode: 989e4...787 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #7 Del Skrevet 7. mai 2016 Blir helt utslitt bare av å lese. Du er helt manisk detaljert opptatt av vennskapets forløp, som rene regnskapsføreren..hadde kuttet deg ut bare pga. det. Er ikke sunt å være så opptatt av noen som ikke er så opptatt av deg. Man justerer seg til hverandre, det er det som er naturlig. Anonymkode: ff7fb...10b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #8 Del Skrevet 7. mai 2016 Denne personen sa jo at den ønsket å justere seg etter mer. At vi var litt forskjellige på blablabla, men at det skulle endre seg nå. Men når jeg rett og slett gir et ultimatum, at jeg ønsker et bevis, og at det beviset er handling foran ord, ja da blir det vanskelig å opprettholde løftet sitt. Det å åpne snapper og å sende en melding i blant om jeg fortsatt lever, DET krever mye ledig tid gitt, DET krever mye konsentrasjon og krefter... Detaljene er det som har avslørt at h*n lyver. Detaljene er jo at jeg har lagt merke til at MyStory åpnes, men ikke snappene mine. Som sagt; ikke alle vet at man også kan notere seg hvem som har sett MyStoryen. Jeg er så opptatt av en person, fordi denne personen, basert på første halvdel av bekjentskapet også var like opptatt av meg, det er først nå at jeg er blitt totalt ignorert, og det gjør utrolig vondt å ikke engang få en forklaring. Tenk hvor bra det ville vært for andre jeg møter i fremtiden, å ha møtt en meg-versjon som har fått feedback fra alle jeg har gjort det dårlig med? Når folk bare sletter meg eller slutter å svare, så begynner jeg jo å lure på hva jeg gjør galt, uten å kunne rette på det. Anonym 3: Jeg er LAAANGT i fra innpåsliten. Siden jeg sist sendte et par meldinger ærlig og åpent om hvordan jeg føler det, som jeg ble lovet svar på, men ikke fikk noe av, så har jeg hverken før eller etter vært veldig på. Stort sett har all chatt-historikk gått med til å avtale møter. Jeg sender derimot mange Snapper, men de er jeg helt ærlig og åpent om at sender til alle, og mange ender på MyStoryen min også, så det må ganske sterk viljestyrke til for å unngå å åpne nye oppdateringer på snapper hele tiden = ergo en bevisst handling. Anonymkode: ad98c...c67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #9 Del Skrevet 7. mai 2016 Det kan hende denne personen synes det er skremmende, nå etterpå, å ha vært så åpen mot deg tidligere. Å ha blottstilt seg selv. Så hvis vedkommende er sårbar psykisk, kan det å trekke seg unna være en måte å beskytte seg på/å slippe å vedkjenne seg det personlige hun/han har fortalt deg. Og når du da ber om en forklaring eller ikke aksepterer uten spørsmål, så virker det kanskje skremmende for vedkommende, dersom vedkommende er unnvikende av seg. Noen mennesker sliter psykisk, som gjør oppførselen deres irrasjonell. Men man må nesten bare ta det til etterretning, og ikke spørre mer, for ellers risikerer man å støte dem enda mer vekk. En mulighet er jo at personen kan ha paranoide trekk. Uansett, det beste er nok å ikke spørre mer, når personen åpenbart ikke ønsker å forklare. For din egen verdighets skyld bør du også unngå vedkommende, som jo ikke har vist seg som en virkelig venn for deg. Anonymkode: ec533...8d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 8. mai 2016 #10 Del Skrevet 8. mai 2016 Ryddet for spekulasjoner. Raven Emerald, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #11 Del Skrevet 8. mai 2016 Man kan ikke kreve bevis og stille ultimatum i vennskapsforhold. Anonymkode: 41bee...091 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 8. mai 2016 #12 Del Skrevet 8. mai 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonym 1: Men jeg forstår virkelig ikke hvorfor den ikke ønsker kontakt med meg? Det er jo nesten som om denne personen verdsetter møtene våre mer enn jeg. Denne personen har innrømmet at vi kanskje er litt forskjellig når det kommer til kommunikasjon mellom treffene våre, men hvorfor kommuniserer den da med så sinnsykt mange andre som er enda mer perifære enn meg? Jeg vet ting om personen som kan spille litt inn på hvorfor den handler som den gjør, men det har jeg lovet å ikke spre videre, så hvis konteksten blir litt feil ut i fra manglende informasjon, så er alle råd bedre enn ingen. Lurer bare på hvorfor jeg ikke slettes med en gang, hvis denne personen absolutt ikke vil være ''synlig'' for meg at fortsatt lever. Jeg avslørte det jo litt på ''hacks'' ikke alle vet om, som hvordan Snapscore fungerer, og hvordan man kan se hvem som har sett MyStorien din... Anonym 2: Absolutt ikke. Jeg har ingen følelser for denne personen utenom vennskapelige følelser. Jeg har heller aldri gitt uttrykk for det hverken gjennom ord eller handling. Anonym 3: Det er vel mere denne personen som ønsket en ''nær'' venn. Jeg har sett på meg selv som en nær venn, fordi det var det denne personen ønsket ut av et vennskap med meg i utgangspunktet. Jeg greier garantert å gå videre, og er vant med å måtte gå videre, jeg lurer bare på; hvorfor gjør denne personen som den gjør? Jeg tar jo hintet mye enklere ved å få et ærlig svar tilbake, like ærlig som mine følelser og tanker rundt dette som jeg selv har skrevet til personen (som h*n ikke har lest, bevisst). Jeg tar hintet mye mer ved å bli slettet, enn ved å være en ''årsak'' til at denne personen ikke tør å være pålogget på FB mer enn 5 min av gangen (jeg har innstilt at jeg er pålogget til enhver tid nesten). Anonymkode: ad98c...c67 Du er veldig intens og vedkommende ønsker ikke å a kontakt med deg. La personen være i fred. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #13 Del Skrevet 8. mai 2016 Jeg har da vært alt annet enn intens? Jeg har tatt kontakt med personen annenhver dag, kanskje èn gang den dagen. Det er vedkommende det gjelder som verdsetter disse møtene mellom oss mest, og er den som har investert mest i form av hvem som besøker hvem. Jeg skriver denne tråden nettopp fordi jeg genuint faktisk ikke forstår hvorfor denne personen plutselig unngår meg, bevisst, og faktisk begynner å dra løgner. Alt har vært bra fram til nå hvor personen er blitt mer inaktiv på sosiale medier de siste dagene, og de få stundene vedkommende er pålogget så logger h*n av, eller unngår å åpne snappene mine, men åpner andres. Igjen; alt har vært bra fram til nå, og det ble bevist når vi møttes gjennom BÅDE ord og handling, derfor er det veldig rart å bare bli ignorert på sekundet uten noen grunn. Sendte derfor en lang melding hvor jeg faktisk blottla meg selv mer enn jeg noen gang har gjort, bare for å prøve å få personen til å forstå hvordan dette føles for MEG. Fikk aldri svar, utenom at jeg skulle få svar samme dagen. Det er tre dager siden. Sender en melding snart hvor jeg faktisk ber personen slette meg på FB og andre sosiale medier, at jeg har tatt hintet, og at h*n ikke trenger å være redd for å åpne snapper eller lese meldingene mine, for det betyr ingenting nå. Jeg er lei av å bli såret, og når denne personen ikke forstår at oppførselen sårer meg, så har vi rett og slett ikke kjemi, og da fungerer det desverre ikke. Det er jo ingen vits å være venner på FB hvis man finner det ubehagelig, eller å være kontakter på Snap hvis man ikke vil kommunisere. Man får se til å stå opp for seg selv og si rett ut hva jeg har gjort galt, eller slette meg. Jeg tar ikke hint gjennom å bare bli ignorert. Jeg selv var borte fra sosiale medier i en uke da jeg var på cruise, så alt kan ha en naturlig forklaring. Anonymkode: ad98c...c67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #14 Del Skrevet 8. mai 2016 Jo du er intens. Let it go. Anonymkode: 86644...362 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 8. mai 2016 #15 Del Skrevet 8. mai 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har da vært alt annet enn intens? Jeg har tatt kontakt med personen annenhver dag, kanskje èn gang den dagen. Det er vedkommende det gjelder som verdsetter disse møtene mellom oss mest, og er den som har investert mest i form av hvem som besøker hvem. Jeg skriver denne tråden nettopp fordi jeg genuint faktisk ikke forstår hvorfor denne personen plutselig unngår meg, bevisst, og faktisk begynner å dra løgner. Alt har vært bra fram til nå hvor personen er blitt mer inaktiv på sosiale medier de siste dagene, og de få stundene vedkommende er pålogget så logger h*n av, eller unngår å åpne snappene mine, men åpner andres. Igjen; alt har vært bra fram til nå, og det ble bevist når vi møttes gjennom BÅDE ord og handling, derfor er det veldig rart å bare bli ignorert på sekundet uten noen grunn. Sendte derfor en lang melding hvor jeg faktisk blottla meg selv mer enn jeg noen gang har gjort, bare for å prøve å få personen til å forstå hvordan dette føles for MEG. Fikk aldri svar, utenom at jeg skulle få svar samme dagen. Det er tre dager siden. Sender en melding snart hvor jeg faktisk ber personen slette meg på FB og andre sosiale medier, at jeg har tatt hintet, og at h*n ikke trenger å være redd for å åpne snapper eller lese meldingene mine, for det betyr ingenting nå. Jeg er lei av å bli såret, og når denne personen ikke forstår at oppførselen sårer meg, så har vi rett og slett ikke kjemi, og da fungerer det desverre ikke. Det er jo ingen vits å være venner på FB hvis man finner det ubehagelig, eller å være kontakter på Snap hvis man ikke vil kommunisere. Man får se til å stå opp for seg selv og si rett ut hva jeg har gjort galt, eller slette meg. Jeg tar ikke hint gjennom å bare bli ignorert. Jeg selv var borte fra sosiale medier i en uke da jeg var på cruise, så alt kan ha en naturlig forklaring. Anonymkode: ad98c...c67 Jo, du er alt for intens og plager vedkommende. Du er jo helt opphengt og hekta. Skremmende er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #16 Del Skrevet 8. mai 2016 Jeg er intens i tankene og tolkningene mine? Over halve innlegget er jo basert på alt UTENOM det konkrete (faktiske meldinger og møter som har funnet sted). Så at jeg er intens i måten jeg kommuniserer med dere på er jo selvsagt? Slik jeg ser det fra h*n side så mottar h*n et par Snapper daglig som h*n ikke åpner. Hva JEG tenker om det vet ikke h*n. Anonymkode: ad98c...c67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #17 Del Skrevet 8. mai 2016 Nei, men det virker som om du har det veldig dårlig. Noen ganger må man bare gi slipp. Anonymkode: 989e4...787 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #18 Del Skrevet 8. mai 2016 Hm. Jeg synes også du virker intens. Men alle er forskjellige. For meg er det ikke normalt å ha daglig kontakt med venner jeg ikke treffer naturlig hver dag (skole /jobb). Snaps sender jeg en gang i blandt, ikke hver dag. Sjeldnere snaps som inviterer til samtale. Bare snaps man ser på og glemmer. Jeg har et par bestevenner og vi snakker sammen et par ganger i måneden og sender et par snaps uten samtale for å oppdatere hverandre på hva som skjer. Møtes noen ganger ikke én gang i måneden. Fordi vi alle har det travelt og bor ikke på samme sted. Det et å sende flere snaps og meldinger uansett når andre ikke er åpnet kan virke for intenst for noen. Det virker som personen godt kan være venner med deg, men ikke på den måte du ønsker. Hvis den personen ikke ønsker å snakke så ofte eller møtes så ofte er jo det greit. Men hvis du vil møtes oftere passer dere kanskje ikke så godt sammen som venner. Noen har ikke behov for å snakke og møte venner alt for ofte. Det at personen snapper andre kan være fordi de andre ikke spør om å møtes med en gang de tar kontakt. Men h*n vet at du alltid begynner å snakke om å møtes og da ikke orker å ta initiativ til å åpne snappene dine/åpne en samtale. Nå er det ingen som kan vite hva folk tenker, men virker som dere ikke passer helt sammen som venner. Håper det ordner deg Ts! Anonymkode: a2c35...4e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #19 Del Skrevet 8. mai 2016 Kan det hende at dere misforstår hverandre? Hvorfor ringer du ikke i stedet for å sjekke snap? Anonymkode: 1267d...089 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #20 Del Skrevet 8. mai 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har da vært alt annet enn intens? Jeg har tatt kontakt med personen annenhver dag, kanskje èn gang den dagen. Det er vedkommende det gjelder som verdsetter disse møtene mellom oss mest, og er den som har investert mest i form av hvem som besøker hvem. Jeg skriver denne tråden nettopp fordi jeg genuint faktisk ikke forstår hvorfor denne personen plutselig unngår meg, bevisst, og faktisk begynner å dra løgner. Alt har vært bra fram til nå hvor personen er blitt mer inaktiv på sosiale medier de siste dagene, og de få stundene vedkommende er pålogget så logger h*n av, eller unngår å åpne snappene mine, men åpner andres. Igjen; alt har vært bra fram til nå, og det ble bevist når vi møttes gjennom BÅDE ord og handling, derfor er det veldig rart å bare bli ignorert på sekundet uten noen grunn. Sendte derfor en lang melding hvor jeg faktisk blottla meg selv mer enn jeg noen gang har gjort, bare for å prøve å få personen til å forstå hvordan dette føles for MEG. Fikk aldri svar, utenom at jeg skulle få svar samme dagen. Det er tre dager siden. Sender en melding snart hvor jeg faktisk ber personen slette meg på FB og andre sosiale medier, at jeg har tatt hintet, og at h*n ikke trenger å være redd for å åpne snapper eller lese meldingene mine, for det betyr ingenting nå. Jeg er lei av å bli såret, og når denne personen ikke forstår at oppførselen sårer meg, så har vi rett og slett ikke kjemi, og da fungerer det desverre ikke. Det er jo ingen vits å være venner på FB hvis man finner det ubehagelig, eller å være kontakter på Snap hvis man ikke vil kommunisere. Man får se til å stå opp for seg selv og si rett ut hva jeg har gjort galt, eller slette meg. Jeg tar ikke hint gjennom å bare bli ignorert. Jeg selv var borte fra sosiale medier i en uke da jeg var på cruise, så alt kan ha en naturlig forklaring. Anonymkode: ad98c...c67 Nemlig. Anonymkode: 1267d...089 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå