Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen tråd her der jeg ser noen snakker 1-4 timer per kveld, en halvtime flere ganger i uka osv.
Hvor mye kontakt har du med kjæresten din? Er det normalt å ikke ville snakke mye på telefon? Kanskje maks en time i uken? 
 Med ekskjæresten min var det ett problem at han ville snakke og tekste ofte, mens jeg var motsatt. Lurer litt på om jeg er veldig unormal når det kommer til dette. Hvor mye spennende kan ha skjedd på noen timer liksom? 

Dersom man bor sammen blir det vel noe annet, da er det forhåpentligvis mye mer chill, og man kan gå lenge i hverandres selskap uten nødvendigvis å måtte snakke om noe hele tiden. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun skriver til meg et par ganger i måneden på facebook. Vanligvis med en eller annen unnskyldning for å møtes (hun vil låne noe - les stjele, eller trenger selskap for å se en film).

Hun ringer meg kun hvis hun har problem med datamaskinen, og legger på når jeg forklarer henne at å feilsøke datamaskinen for henne på telefon er som å lære en blind ape å kjøre bil via tegnespråk; selv om jeg hadde behersket tegnespråk ville ikke apen hatt noen referanse for å forstå instruksjonene mine.

Jeg selv foretrekkes en ute av syne ute av sinn tilnærming til relasjoner. Hvis de ikke er her, og vi ikke vil møtes, kan vi nok vente med å snakke til vi vil møtes. 

Når man bor sammen har man jo praktiske ting å snakke om, som hva man skal ha til middag.

Og hun er vel egentlig ikke kjæresten min lengre heller, hun flyttet ut og begynte å date en annen fyr. De skal visst flytte inn sammen og greier.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eks samboer fikk en jobb hvor han reiste en del til utlandet (borte flere uker i strekk). I begynnelsen snakket vi en del, kanskje annenhver kveld pluss litt teksting. Etterhvert dabbet det av. Kanskje en samtale en gang i uken, og litt teksting for å forsikre oss om at det gikk bra med den andre personen. Og litt ekstra hvis det skjedde noe spesielt da. 

Anonymkode: 96411...758

Skrevet

Vi prøverarrow-10x10.png å prate i tlf hver dag, men blir som oftest annenhver. Er ikke så veldig lange samtaler, 10-30min kanskje. Bruker å skype ca 1-2 ganger i uka, og da kan vi prate i flere timer. Vi tekster gjennom hele dagen, det går maks 3 timer mellom hver gang vi kontakter hverandre.

Vi har avstandsforhold, så da synes jeg det er viktig å prate ofte med hverandre.

AnonymBruker
Skrevet

Altfor mye! Vi hadde avstandsforhold, og da snakket vi sammen 1-2t om dagen.. Det har vi fortsatt med. Han kjører mye i jobben sin, og jeg jobber turnus, så ofte snakker vi sammen på telefonen om jeg har fri, eller skal jobbe kvelden.

Han kjeder seg og ringer, eller så er det kanskje noe praktisk i forhold til ungene, hus og hjem.. 

Vi snakker jo selvsagt hjemme og, men kanskje ikke så mye, vi har snakket nok den dagen.. :fnise: 

Anonymkode: 678fa...750

Skrevet
8 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Hun skriver til meg et par ganger i måneden på facebook. Vanligvis med en eller annen unnskyldning for å møtes (hun vil låne noe - les stjele, eller trenger selskap for å se en film).

Hun ringer meg kun hvis hun har problem med datamaskinen, og legger på når jeg forklarer henne at å feilsøke datamaskinen for henne på telefon er som å lære en blind ape å kjøre bil via tegnespråk; selv om jeg hadde behersket tegnespråk ville ikke apen hatt noen referanse for å forstå instruksjonene mine.

Jeg selv foretrekkes en ute av syne ute av sinn tilnærming til relasjoner. Hvis de ikke er her, og vi ikke vil møtes, kan vi nok vente med å snakke til vi vil møtes. 

Når man bor sammen har man jo praktiske ting å snakke om, som hva man skal ha til middag.

Og hun er vel egentlig ikke kjæresten min lengre heller, hun flyttet ut og begynte å date en annen fyr. De skal visst flytte inn sammen og greier.

jeg måtte le, sorry. Det essayet om hvor mye kontakt dere har, også er dere ikke sammen engang. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, frk91 skrev:

Vi prøverarrow-10x10.png å prate i tlf hver dag, men blir som oftest annenhver. Er ikke så veldig lange samtaler, 10-30min kanskje. Bruker å skype ca 1-2 ganger i uka, og da kan vi prate i flere timer. Vi tekster gjennom hele dagen, det går maks 3 timer mellom hver gang vi kontakter hverandre.

Vi har avstandsforhold, så da synes jeg det er viktig å prate ofte med hverandre.

Jeg skulle ønske jeg var mer sånn, men jeg husker jeg ble irritert når eksen ringte meg. Uff, jeg er nok ikke skapt for å være med andre, er for egoistisk.  Takk for svar :)

Skrevet

Jeg har ikke kjæreste nå, men da jeg hadde det snakket vi ikke noe særlig sammen på telefon. Vi hadde begge PC på hele tiden mens vi var hjemme og skrev til hverandre der. Ble en del MSN og Facebook, lite på telefon. Liker egentlig ikke å snakke på telefon (bortsett fra på jobb, men det blir noe annet), så det passet meg veldig fint.

AnonymBruker
Skrevet

Vi snakker som oftest om morgenen, sier god morgen og forteller hva slags planer vi har for dagen. Maks 30 min. Hvis vi bare melder, så snakkes vi i 12-14-tiden. Sender meldinger på ettermiddagen i 16-17- tiden. 

Så snakker vi om kvelden i alt fra en halvtime til 1, 5. :P

Avstandsforhold, da. Og så har jeg en tendens til å ringe om jeg kjeder meg :P 

Anonymkode: 11a47...099

Skrevet

Da vi hadde avstandsforhold snakket vi sammen rundt en gang i uka, sånn ca. 30 min. Så hendte det at vi ringte bare for å si natta, og snakket i to min. Men vi snappet nesten konstant, og hadde stadig samtaler både på facebook og sms. Jeg tror de fleste har behov for å snakke mer sammen, kanskje, men vi er veldig like på det området der. Vi var typisk 2-3 uker fra hverandre, og så besøkte jeg ham fra fredag til søndagen uka etter. Nå bor vi sammen, så da snakker vi faktisk veldig sjelden på telefon. Det er mest hvis en av oss har vært ute på byen og ringer på veien hjem, eller selvfølgelig hvis det er viktig å få gitt en rask beskjed. Vi snakker mye sammen ansikt til ansikt nå, da, selvfølgelig. 

Skrevet

Vi har ikke definert oss som kjærester enda, men svarer likevel.

Annenhver dag kanskje?

Han ringer ofte om han sitter alene i bil på jobben, er på vei hjem fra jobb osv.

Vi snakkes nesten hver dag på skype da. Da kan vi snakke alt fra 30 min til 4 timer. Kommer helt ann på planene våre for kvelden. 

De kveldene jeg jobber (1-3 dager i uka) skyper vi bare om han ikke sover når jeg kommer hjem.

Vi bor 8 timer fra hverandre da. Hadde vi bodd nærmere hadde vi nok også snakket mindre tror jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Hver dag fra 1-4 ganger om dagen på dager vi ikke møtes.  Skjer en sjelden gang i blandt at vi ikke ringes på et døgn men det er veldig rart og ikke-oss.

Anonymkode: 4ff2a...0c2

AnonymBruker
Skrevet

I og med at vi bor sammen snakker vi ikke spesielt mye eller lenge på telefon. Ringer stort sett bare om det gjelder noe praktisk. Hadde vi hatt et avstandsforhold hadde det nok vært annerledes, kan se for meg at jeg gjerne ville tatt en kort telefonprat eller liknende før leggetid. :) 

Anonymkode: 83e61...022

Skrevet

Altfor mye!

Han ringer meg hele tiden bare for å tomsnakke. Når det er kjedelig på jobb, når han er på tur hjem fra jobb, når han er på tur til fotballkamp i nabobyen... Hver. Eneste. Dag.

Vi bor sammen, skjønner ikke hvorfor man skal snakke så mye i telefonen :P

Som dere skjønner er ikke jeg noen fan av skravlig i telefonen. Det er ikke bare han, det er alle. Jeg hater når folk ringer meg bare for å skravle. Jeg er som regel opptatt med noe annet...

Skrevet

Så og si aldri; vi er såpass mye sammen at om vi ringes er det mer for å gi en kort beskjed e.l.

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, Tibbie skrev:

Altfor mye!

Han ringer meg hele tiden bare for å tomsnakke. Når det er kjedelig på jobb, når han er på tur hjem fra jobb, når han er på tur til fotballkamp i nabobyen... Hver. Eneste. Dag.

Vi bor sammen, skjønner ikke hvorfor man skal snakke så mye i telefonen :P

Som dere skjønner er ikke jeg noen fan av skravlig i telefonen. Det er ikke bare han, det er alle. Jeg hater når folk ringer meg bare for å skravle. Jeg er som regel opptatt med noe annet...

Det hater jeg også, med alle andre enn kjæresten :) ikke at jeg følger med på alt tomsnakket hans men når man er forelsket er det deilig å bare høre stemmen syns jeg!  

Anonymkode: 4ff2a...0c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i over halvannet år nå, og nylig flyttet sammen. Vi har aldri hatt faktiske samtaler på telefon, selv ikke når vi har vært fra hverandre 2-3 uker i strekk. Vi ringer kun om vi har en viktig beskjed eller må si noe NÅ. Ellers melder vi bare. Jeg hater å snakke i telefonen, så jeg synes det er glimrende. 

Anonymkode: bdd3f...daf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...