Gjest Gjeldsslaven Skrevet 28. oktober 2004 #1 Skrevet 28. oktober 2004 Jeg er ei jente i slutten av 20 årene,som opp igjennom har pådratt meg div gjeld på omtrent 400 000,- Disse klarer jeg på nåværende tidspunkt ikke å betale,og jeg har som følger av det dårlig kreditt. Dvs jeg får ikke lån o.l (Og kommer mest sannsynlig ikke til å få det noen gang.) Saken er den at jeg ikke har hatt kjæreste i disse 2 årene dette har pågått. Jeg har datet,men utad er jeg verdensvant og problemfri. Noe som ikke stemmer med innsiden av meg. Nå er jeg forelsket,og han er forelsket i meg. Han liker den selvstendige siden av meg..og at jeg er uavhengi. Poenget er selvsagt at han ikke vet om mine problemer... Når forteller man mannen man vil ha,at han er forelsket i ei "fantasi" dame? Tar gjerne i mot råd,og lytter mer enn gjerne til erfaringer på dette området. Dette er en fortvilet situasjon,som jeg selv har satt meg i. Men kan ikke gjøre om på fortiden. Dessverre.
Gjest Eir Skrevet 28. oktober 2004 #2 Skrevet 28. oktober 2004 Jeg har vel egentlig erfaring med det motsatte, dvs jeg har en kjæreste som har gjeld, da jeg traff han var han 25 og hadde ca halvparten av det du har. Husker ikke hvordan jeg fikk vite det egentlig, men går ut fra at han bare nevnte det i naturlige sammenhenger, helt fra begynnelsen, siden han aldri har vært flau over det. Mitt råd er vel egentlig at du ikke bør prøve å skjule det, men heller være ærlig om det. Da vil det ikke bli en slik stor hemmelighet som må fortelles på ett tidspunkt, og det trenger ikke å bryte meg det som uavhengig og verdensvant. Stå for den gjelden du har, og gjør det du kan for å rydde opp i økonomien din. La han forstå at dette er noe du selv tar 100% ansvar for, og at du ikke er ute etter noen som kan rydde opp i problemene dine for deg.
Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2004 #3 Skrevet 28. oktober 2004 Har også samboer som hadde omtrent halvparten. litt mer kanskje. Jeg fikk vite det når vi skulle kjøpe hus, da skulle vi plutselig legge disse pengene inn i uslånet. Så nå betaler vi ned på det samtidig med huslånet. Glad jeg ikke hadde noe gjeld. Er litt snurt for å ikke ha fått vite det før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå