Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fem dager siden KS nå. Føler meg helt jævelig!

Vondt: 

Magemusklene gjør vont hele tiden. Klarer nesten ikke gå opp/ned fra sengen. Sofa/stol er litt bedre, men veldig vondt. Klarer å gå, men veldig sakte og krokrygget.

Stikking i såret. Det føles som om såret holder på å sprekke opp nesten for hver minste bevegelse. 

Tar smertestillende etter anbefaling fra sykehuset. 

Utseendet: 

Jeg har ikke turt å se på såret, men merker meg at magen fremdeles er veldig stor. 

Føler de fleste kommer seg raskt, og er redd jeg ikke leges skikkelig. Hva er deres erfaring? 

Anonymkode: 7af6b...67d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt. Det er bare 5 dager siden:) de fleste trenger hjelp i 1-2 uker. Det blir bedre og bedre! 

AnonymBruker
Skrevet

100% vanlig. Du har vært igjennom en stor operasjon, ikke meningen at man skal kunne sprette rundt tvert,

Anonymkode: 3f14f...4d6

Skrevet

Om 3 uker har du begynt å glemme det du kjenner på nå, da er det meste grodd. Om enda litt lenger tid er det kun et arr. Muligens vil du ikke ha noe srlig følelse i huden rundt arret en god stund. Jeg har det sånn og har tatt to keisersnitt, det siste for 9 måneder siden. Det blir bra snart, og jeg var også livredd for å se på såret. Jeg så ikke skikkelig på det før etter et par uker. Ingenting å være redd for, du må ha hjelp til sånne tunge ting i 6 uker uansett nå. Det kommer ikke til å revne. Jeg har grodd helt fint begge gangene. Det tar lenger tid før magen er flat igjen da alt er skjært i innover, men det blir :) Smertene dine vil begynne å avta mer og mer nå i uken som kommer.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Titan skrev:

Om 3 uker har du begynt å glemme det du kjenner på nå, da er det meste grodd. Om enda litt lenger tid er det kun et arr. Muligens vil du ikke ha noe srlig følelse i huden rundt arret en god stund. Jeg har det sånn og har tatt to keisersnitt, det siste for 9 måneder siden. Det blir bra snart, og jeg var også livredd for å se på såret. Jeg så ikke skikkelig på det før etter et par uker. Ingenting å være redd for, du må ha hjelp til sånne tunge ting i 6 uker uansett nå. Det kommer ikke til å revne. Jeg har grodd helt fint begge gangene. Det tar lenger tid før magen er flat igjen da alt er skjært i innover, men det blir :) Smertene dine vil begynne å avta mer og mer nå i uken som kommer.

Tusen takk! ❤️❤️ 

Akkuratt nå virker det som om det aldri skal gå over, og jeg er nok i tillegg litt emosjonell - de såkalte barselstårene kommer jevnlig 😢 

Godt å høre din erfaring! 

Ts 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

100% vanlig. Du har vært igjennom en stor operasjon, ikke meningen at man skal kunne sprette rundt tvert,

Anonymkode: 3f14f...4d6

Neida, du har helt rett. Jeg var bare ikke forberedt på hvor vondt og vanskelig dette var. 'Naboen' på sykehuset spratt opp etter to timer. Jeg klarte så vidt å gå dagen etter med rullator og hjelp fra to jordmødre mens tårene sprutet! 

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, sjøhest skrev:

Helt normalt. Det er bare 5 dager siden:) de fleste trenger hjelp i 1-2 uker. Det blir bedre og bedre! 

Takk 😊 Du har rett i det. Det som bekymrer meg litt er at mannen må på jobb fra mandag av. 

Håper det raskt blir bedre! 😊

Ts 

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt. Jeg hadde det sånn i ca ti dager, etter to uker begynte det å bli levbart. Før det var det bare helt grusomt! At noen tror KS er quick fiks er utrolig. Ta det så mye med ro som du klarer, kroppen må få tid på å hele seg selv og ikke vent med smertestillende, ta det jevnlig.

God bedring! Håper du får en flott barseltid.

Anonymkode: 9c87a...a8c

AnonymBruker
Skrevet

Uff, jeg hadde det også slik. Jeg hadde sterke smerter som avtok i styrke men som vedvarte helt til uke 5, da begynte jeg å føle meg bra. Nå 13uker etterpå har såret grodd så det bare er en strek, og jeg kan gå tur med bebis (ikke mange timer) uten å få smerter eller bli supersliten 😊 Du vil komme deg du også. Hold ut, dette greier du 💜 Senest idag sa jeg til mannen min at jeg er så glad for å være i form, etter å ha trodd jeg skille dø av smerter etter ks og de to første ukene etter. Prøv å utfordre deg selv til litt bevegelse hver dag. Ifølge jordmor på sykehuset mente hun at kroppen ville komme seg raskere av det. Jeg husker fortsatt første dagen etter ks, jeg trodde såret skulle revne og underlivet og magen skulle falle i gulvet og hele meg bli ødelagt av smerter. Klarte såvidt å stå i dusjen, mens mannen vasket meg på dag 3. Men idag er jeg så i god form og så uendeleg takknemlig for å være det. 

Anonymkode: 60e58...037

• Liker 1
Skrevet

Helt normalt. Det tok nok 5 6 uker før jeg følte meg oppegående👍

Skrevet

Det blit bedre. Hvil masse og få mannen til å hjelpe deg. Hvile var beste medisin for meg, iallfall. Stikkninger i såret kan du dog kjennne en stund. Jeg kjenner fir tsatt litt nesten 14 mnder etterpå.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vondt: 

Magemusklene gjør vont hele tiden. Klarer nesten ikke gå opp/ned fra sengen. Sofa/stol er litt bedre, men veldig vondt. Klarer å gå, men veldig sakte og krokrygget.

Stikking i såret. Det føles som om såret holder på å sprekke opp nesten for hver minste bevegelse. 

Utseendet: 

Jeg har ikke turt å se på såret, men merker meg at magen fremdeles er veldig stor. 

Føler de fleste kommer seg raskt, og er redd jeg ikke leges skikkelig. Hva er deres erfaring? 

Helt normalt ! Jeg lå på sykehuset i en uke - hadde j##^% luftsmerter og skikkelig vondt !!!! Kunne ikke gå!

var redd å se på magen eller røre på den ;) 

Anonymkode: 256b1...f55

Skrevet

Jeg vil til tross for de andre meldingene du har fått her oppfordre deg - eller din mann (eller andre nære) til å se på såret! Det høres ikke ikke ut som du har infeksjon i det, men viktige observasjoner blir gjort ved å kikke på såret. Man må være obs på rødhet, hevelse eller puss (og feber ikke minst). En eller annen gang må du løfte bandasjen. Har du dusjet på de fem dagene? Bandasjen skal byttes etter dusjing.

Vil ellers gratulere deg med en ny verdensborger!! :biggrin:

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vondt: 

Utseendet: 

Helt normalt! Det jo et operasjonssår du har på magen, etter ca tre uker kan du tenke på at kanskje ikke gjør så vondt lengre. Er selv nylig operert

Skrevet
1 time siden, tuppa skrev:

Jeg vil til tross for de andre meldingene du har fått her oppfordre deg - eller din mann (eller andre nære) til å se på såret! Det høres ikke ikke ut som du har infeksjon i det, men viktige observasjoner blir gjort ved å kikke på såret. Man må være obs på rødhet, hevelse eller puss (og feber ikke minst). En eller annen gang må du løfte bandasjen. Har du dusjet på de fem dagene? Bandasjen skal byttes etter dusjing.

Da jeg hadde keisersnitt for tre år siden skulle bandasjen ikke skiftes eller røres før den skulle av etter x antall dager (husker ikke hvor lenge det var). Etter at den var tatt av skulle såret være uten noe. Jeg anbefaler derfor TS å gjøre det hun har fått beskjed om på sykehuset hva gjelder dette! Jeg kunne forresten dusje så mye jeg ville uten at det påvirket bandasjen.

Skrevet

Det kom ut væske i et par uker hos meg, begge gangene, jeg kjøpte meg sånne bandasjer du ikke limer på men legger på og har trusen over for jeg var så redd for at trusestrikken skulle gnisse. Hadde aldri infeksjoner, men litt væske vil komme ut, sårvæske som blir til rur. Så ikke bli redd om det skjer. Man vil se og kjenne om det er infisert. Og er man i tvil så tar man en tur til legen å får den til å se på såret. Men som sagt, jeg har hatt to KS og begge gangene har gått helt fint etterpå. Man føler seg litt traumatisert etterpå, jeg gjorde det siden ingen av de var planlagt, men etter 3 uker begynte jeg som sagt å glemme hvordan det var og kroppen begynte å fungere normalt igjen. Det er vondt å ta KS og jeg som har født et barn på vanlig vis og to ved KS kan skrive under på at KS er verst! Etter vanlig fødsel var jeg oppe med en gang helt smertefri, jeg var oppe ganske raskt etter begge keisersnittene også, men det var vondt!

Skrevet

De smertene glemmer jeg aldri og det høres helt normalt ut. Jeg hadde 2 KS og det var like ille begge gangene.

Det går snart over 😊

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, tuppa skrev:

Enig i dette! 

Men hvis såret ser fint ut, så er dette helt normalt. Vil anbefale deg å prøve å rette ut ryggen, ellers er det fort gjort å få vondt i ryggen også. Og magen ville vært stor fem dager etter fødsel om du hadde født vaginalt også, tar ofte flere måneder hvor den gradvis blir flatere. 

Anonymkode: 49278...ce9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...