Gå til innhold

Tatovering, burde det bli gjort ulovlig?

Burde tatovering bli ulovlig (les det jeg har skrevet først)?  

69 stemmer

1. 1. Burde tatovering bli ulovlig (les det jeg har skrevet først)?

• Ja
      7
    • Nei
      62
    • Vet ikke
      0

Anbefalte innlegg

Gjest Jonasmann
Skrevet

Jeg har lest litt på tatoveringsstatistikk, og ser at det er blitt mer vanlig de seneste årene. Dette er en tragisk utvikling for samfunnet og for individene selv. Det ser fryktelig degenerert ut, og det er ikke rart at det er mer eller mindre ulovlig i mange land. Japan gjorde f.eks. tatovering ulovlig på 1800-tallet, utelukkende fordi vestlige ikke skulle se på dem som degenererte.

Det er en fare for at utlendinger skal se på oss som degenererte etter hvert som tiden går, bare fordi så mange er dumme nok til å ta tatoveringer. Ikke bare blir folk med tatoveringer sett ned på, men det er faktisk et tegn på mange negative egenskaper. De blir diskriminerte (ubevisst) i en rekke samenhenger, f.eks. jobb. Det ser også jævlig stygt ut. Det viser at du en gang ikke har respekt for din egen kropp, og det er sikkert fryktelig dårlig for helsen.

Burde tatovering bli ulovlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mmm... Nei.

• Liker 15
Gjest Jonasmann
Skrevet
1 minutt siden, Raven Emerald skrev:

Mmm... Nei.

Greit nok at det er godt med fridom, men skal egentlig andre ha fridom til å skade andre? Slik som tatoveringssallonger gjør?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det hadde vært litt dumt.

Anonymkode: d121b...292

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Hvorfor skal staten legge seg opp i om du vil ha et permanent symbol på armen. Skal staten detaljstyre livet mitt som ikke plager noen andre. Så vil jeg ikke ha noen stat. Jeg trenger bare kardemommeloven.

Anonymkode: 76657...108

• Liker 6
Skrevet

En tatovering er ikke en skade, selv om du ser det sånn. Så nei, ingen grunn til å avlegalisere tatoveringer.

• Liker 11
Gjest Jonasmann
Skrevet

At staten skal ulovliggjør at tatoveringssalonger i alle fall ikke skal kunne skade folk for livet, synes jeg er helt greit. Akkurat som det er ulovlig at jeg stikker deg med nåler, bare fordi du sier at jeg skal gjør det. Legemsbeskadigelse er ulovlig, og det burde tatovering være også.

Ryddet for personangrep.

Phaedra,adm

Gjest Jonasmann
Skrevet
9 minutter siden, Raven Emerald skrev:

En tatovering er ikke en skade, selv om du ser det sånn. Så nei, ingen grunn til å avlegalisere tatoveringer.

Du tror det ikke er en skade, men det er det. Akkurat som en skade, lider du av tatoveringer. Alle ser ned på deg, om så ubevisst. Fordi det signaliserer ting, uansett hva en selv tenker om saken. Det er også stygt.

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Jonasmann skrev:

At staten skal ulovliggjør at tatoveringssalonger i alle fall ikke skal kunne skade folk for livet, synes jeg er helt greit. Akkurat som det er ulovlig at jeg stikker deg med nåler, bare fordi du sier at jeg skal gjør det. Legemsbeskadigelse er ulovlig, og det burde tatovering være også.

Det er lovlig å stikke folk som ønsker det med nåler. Akupunktur kaller det gjerne :tongue:

• Liker 12
Gjest Jonasmann
Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er lovlig å stikke folk som ønsker det med nåler. Akupunktur kaller det gjerne :tongue:

Akupunktur skader ikke, det er forskjellen her. Det hadde jeg gjort dersom jeg traff riktig plass med en nål.

Endret av Jonasmann
Skrevet

Har du angret nå TS? :fnise:

• Liker 5
Gjest Jonasmann
Skrevet
Et øyeblikk siden, Carrot skrev:

Har du angret nå TS? :fnise:

Nei, jeg har ingen tatoveringer. Jeg bare synes det er så trist å se på hva idioter foretar seg.

Skrevet

Ja, hvorfor ikke. Og når vi først er i gang kan vi gjøre det ulovlig å røyke, drikke alkohol og spise noe som helst med sukker. :sarkasme:

• Liker 6
Gjest Belle âme
Skrevet

Så du meiner tatoveringer burde vore ulovlig fordi det er stygt og ser dumt ut? Vel, IQ-testane eg har tatt viser at eg er smart og eg skal ha sleeve-tatovering. 

Skrevet

Jeg syntes vi burde gjøre slike tanker som du har ulovlig. 

Lykke til videre i livet TS. 

• Liker 11
Skrevet
Et øyeblikk siden, Jonasmann skrev:

Nei, jeg har ingen tatoveringer. Jeg bare synes det er så trist å se på hva idioter foretar seg.

Jeg syns det er trist at du syns så bra om deg selv at du dømmer andre som idioter uten å vite noe om dem eller deres valg.

• Liker 4
Gjest Jonasmann
Skrevet
1 minutt siden, dillyduzit skrev:

Jeg syntes vi burde gjøre slike tanker som du har ulovlig. 

Lykke til videre i livet TS. 

Det er fordi du ikke forstår noe som helst. Om du har tatoveringer, kan jeg anbefale å fjerne dem.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Jonasmann skrev:

Akupunktur skader ikke, det er forskjellen her. Det hadde jeg gjort dersom jeg traff riktig plass med en nål.

Tøysegutt :troest:

• Liker 7
Gjest Jonasmann
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Fireproof skrev:

Så du meiner tatoveringer burde vore ulovlig fordi det er stygt og ser dumt ut? Vel, IQ-testane eg har tatt viser at eg er smart og eg skal ha sleeve-tatovering. 

Da har du sikkert skåra bra på språk test eller husking. Det er ikke intelligens, men logisk tenking er det. Stort sett 1/3 av testene.

Endret av Jonasmann
Gjest Juami
Skrevet
10 timer siden, Jonasmann skrev:

Greit nok at det er godt med fridom, men skal egentlig andre ha fridom til å skade andre? Slik som tatoveringssallonger gjør?

I følge din logikk må da hull i ørene og bli ulovlig da? For ikke å snakke om BDSM! La nå folk få gjøre som de vil, det er deres kropp.

Med de uttalelsene dine virker du ikke særlig kunnskapsrik, i tillegg til å være dømmende og svært lite reflektert.

Ryddet for personangrep

Phaedra,adm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...