Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fader altså. Jeg sliter innlysende nok med selvbildet, og på våren og sommeren blir det desidert verst. Jeg ser kvinner i shorts og sommerkjoler overalt, noe jeg selv aldri kan kle meg i. Kroppen min er hårete, og da mener jeg langt over gjennomsnittet hårete. Jeg ser ikke ut som en apekatt, man kan ikke se hårene i dimmet lys og litt på avstand, men i sollys ser man det veldig godt. Hårene er dessverre ikke tykke nok til at de kan bli tatt med laser, har allerede sjekket ut dette. Å vokse hele kroppen er overhodet ikke et alternativ, da jeg ikke vet om jeg har råd til dette resten av livet, dessuten tør jeg ikke å gjennomføre det pga skam og det faktumet at gleden er kortvarig, er jo ikke så lenge huden holder seg glatt og vakker. Jeg må bare akseptere at jeg er relativt hårete... Og det suger. I tillegg har jeg haugevis med arr på lårene pga selvskading, arrene er ganske tydelige og man ser nøyaktig hva det er som har foregått, mange av arrene er også dype, ser ut som hakk. Jeg skammer meg ikke over arrene, men ikke søren om jeg viser dem i offentlighet. Har aldri vist dem til noen når jeg tenker meg om, menn liker jo ikke sånt og syns det er super turn-off og ekkelt, så.. Savner vinteren når jeg kan gjemme meg bort i strikkede gensere, kåper osv. :( 

Sole meg og bli brun og pen i huden kan jeg heller ikke, da det har vært mange tilfeller av hudkreft i familien min, både på mamma og pappa sin side.. Så jeg er bleik som snø året langt.. Vil jo ikke ha hudkreft. 

Så ja.. Bare et lite klageinnlegg fra meg. Sommeren er et mareritt fordi jeg ikke kan kle meg lettkledd, og om det blir ekstra varmt i været er det grusomt for jeg holder jo på å smelte bort. Jeg har en rocka stil, så å kle seg i lyse farger og hvitt er ikke aktuelt, føler meg ikke komfortabel i det, har ingenting med selvbildet gjøre men er rett og slett smak og behag.. Skulle så inderlig ønske jeg kunne bruke en enkel sommerkjole i f.eks svart eller gå med shorts, men nei. Sånn går det når man ikke tenker langsiktig. 

Noen andre som har det slik også? :( Hilsen kvinne 21 år. 

Anonymkode: 62012...d4e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er heller ikke glad i sommeren, synes det rett og slett er en masete tid. Man skal liksom være så glad, sosial og aktiv døgnet rundt. Det skal soles, bades, grilles og spises jordbær fra morgen til kveld. Alle har sine utfordringer, men enten det er kroppskomplekser eller psykiske plager så blir det liksom litt ekstra synlig på sommeren. 

For min del er det beste med hele sommeren regnværsdagene, bare synd det er så få av dem her på østlandet.

Anonymkode: 1c944...8c3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvem har bestemt at kvinner ikke skal ha hår og hvorfor skal du være som andre mener? 

Da jeg var like gammel som deg tenkte jeg som deg. Nå, 20 år senere, går jeg med shorts og singlet og viser fram disselår, cellulitter, selvskadingsarr og rynker. Hvis noen har et problem med det, så til helvete med dem. Og da jeg ser på bilder fra den gangen, vet jeg at det jeg trodde var så galt den gangen, det var mest i hodet mitt.

Ønsker deg en fri og levende sommer, skavanker eller ei! 

Anonymkode: 12204...960

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jente 20 her. Er ikke tjukk, men har rikelig med cellulitter og synlige blodårer på lårene, noe som ligger i genene mine. Sliter også med å kle meg etter været. Du er ikke alene.

Anonymkode: eff5b...356

Gjest incognita
Skrevet

Ikke helt fornøyd med skrøtten jeg heller. Jeg har faktisk klart å utvikle grevinneheng siste året (!), så egentlig tenkte jeg at jeg får gå på burkini-shopping.. Men så tenkte jeg litt på det, og vet du hva? Jeg gir f. Man får gjøre det beste ut av det man har fått tildelt. Btw, vurdert selvbruning? Jeg blir i beste fall litt beige på sommerstid, men sper på med litt juks. Funker bra! 

Jeg fjerner hår på legger/lår og bruker tørrolje med litt bronzer på hele kroppen, det ser pent ut i sola. 

Og slutt å sammenligne deg med andre! Alle har komplekser.. :)

AnonymBruker
Skrevet

Hater sommer jeg å. Ikke pga kroppshår, men pga kroppen min som jeg hater. Har en kraftig beinbygning og lav forbrenning. Legger bare på meg så fort jeg ser på en sjokolade. Pluss strekkmerker og appelsinhud. Hater å gå i  kjoler og skjørt. Stranda går jeg ikke på. Håper dette blir en mild sommer hvor jeg kan gå med bukse uten å svette i hjel. 

Jeg har prøvd å godta kroppen min, men er vanskelig for meg. 

Anonymkode: a62c6...50a

• Liker 1
Skrevet

Hvis hårveksten er så massiv som ts skriver og dette ikke bare er en overdrivelse så kan man få dekket elektrolyse. Det er hjelp å få hvis dette er en hormonforstyrrende tilstand.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du trivest med å være hårete skal du fortsette å være det, men om ikke så finnes det måter å fjerne håret mer eller mindre permanent på. Arrene er det litt verre med, men du kan jo alltids gå for en knelang kjole? 

Anonymkode: b5746...d3c

Gjest Klopp
Skrevet

De som ikke tørr å se litt hår på kvinnekroppen har et problem altså :P 

Kjenner ofte stikke hår (tredagersskjegg hår som jeg kaller det xD) når jeg stryker over kvinnehuden jeg. Ingen er helt glatte hele tiden. Nei hår skremmer meg ikke. Da må hun ha mer hår enn meg. Det vil jeg ikke, at kvinnen skal ha mer hår enn mannen. Men hår tåler jeg.

Arr har mange. Ikke noe å skamme seg over.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lager du enda en tråd om dette?

Anonymkode: 4876e...2dc

Skrevet

hater sommer'n pga varmen jeg.Kle seg etter fasong kan en få hjelp med.Opp til deg å fjerne eller beholde hår.Who cares :)

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at du føler et ubehag om sommeren, men om det er noen trøst tror jeg mange gjør det.

Jeg har f.eks. mange arr etter eksem og et digert operasjonsarr midt på beinet. Er ikke alltid det er så gøy å gå med plagg som viser beina når jeg føler meg som Frankenstein. Nå blåser jeg egentlig i det og tenker at arr det har alle i større eller mindre grad. 
Flere venninner har komplekser for bleik hud, andre appelsinhud, synlige blodårer og andre igjen overvekt. Dette er noe jeg ikke tenker over i det hele tatt når jeg ser de i sommerklær. Bare tenk deg selv; det skal ganske mye til før man tenker over andres "småfeil". Man er jo som regel mest fokusert på seg selv og sine skavanker ;)

Om hårvekst allikevel plager deg enormt, kan du jo gå til innkjøp av laser for hjemmebruk eller vokse deg selv? Det er jo ganske billig sammenliknet med salong. Du nevner at gleden er kortvarig, men med voksing tar det ca. 6 uker før håret vokser ut på meg. Synes ikke det er så mye å vokse kroppen 2 ganger per sommer, om det er noe som virkelig plager deg. 

Skrevet

Sånn tenkte jeg og når jeg var 18, var så besatt av jeg var tjukk. Gikk med lange bukser og gensere, så helt merkverdig ut...  Men tok heldigvis til fornuften...gir mer og mer faen med alderen :) Så nå går jeg og min venninne som er så tynn at du nesten kan se gjennom henne rundt i skjørt og bikini på sommeren, jeg med fettet og hun med arrene. Hun har og skikkelig dype arr over nesten hele kroppen, men fy så vakker hun er der hun går med hodet hevet i bikinien sin. Vi får jo en del blikk, men det er jo kanskje fordi vi ser ut som Helan og Halvan. :fnise: Uansett, vi har alle vårt, har ennå ikke møtt noen som i utgangspunktet var helt fornøyd med seg selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, incognita skrev:

Ikke helt fornøyd med skrøtten jeg heller. Jeg har faktisk klart å utvikle grevinneheng siste året (!), så egentlig tenkte jeg at jeg får gå på burkini-shopping.. Men så tenkte jeg litt på det, og vet du hva? Jeg gir f. Man får gjøre det beste ut av det man har fått tildelt. Btw, vurdert selvbruning? Jeg blir i beste fall litt beige på sommerstid, men sper på med litt juks. Funker bra! 

Jeg fjerner hår på legger/lår og bruker tørrolje med litt bronzer på hele kroppen, det ser pent ut i sola. 

Og slutt å sammenligne deg med andre! Alle har komplekser.. :)

Kan du linke til en tørrolje med bronzer? Har aldri sett det før, men kunne tenke meg å prøve :)

Anonymkode: eb678...60a

Gjest incognita
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du linke til en tørrolje med bronzer? Har aldri sett det før, men kunne tenke meg å prøve :)

Såklart. :)

Jeg har disse to:

nuxe_dryoilshimmer100ml_300x300.jpg

closeup_189ec3cb39c5cd6c3d9c4cd65dac7248cb95b653_1443539294_AFTER-SUN-OIL-11-150ML_web.jpg

Den øverste er kjempefin i håret også - gir fin glans. Den nederste er fin når jeg har fått litt godt med farge, da den er litt mørkere. Den fra Nuxe er favoritten, den kan kjøpes på noen apotek og kosmetikkbutikker i Norge, men den fra Sephora får du sannsynligvis kun kjøpt på Sephora. :)

Skrevet

Jeg har langt fra perfekt kropp. Og hår  overalt har jeg selvsagt. Jeg barberer meg jevnlig hele året. Jeg bruker mye lange kjoler og aller helst med korte ermer.   Maxikjoler skuler det meste.

AnonymBruker
Skrevet
Den 7. mai 2016 at 0.44, incognita skrev:

Såklart. :)

Jeg har disse to:

nuxe_dryoilshimmer100ml_300x300.jpg

closeup_189ec3cb39c5cd6c3d9c4cd65dac7248cb95b653_1443539294_AFTER-SUN-OIL-11-150ML_web.jpg

Den øverste er kjempefin i håret også - gir fin glans. Den nederste er fin når jeg har fått litt godt med farge, da den er litt mørkere. Den fra Nuxe er favoritten, den kan kjøpes på noen apotek og kosmetikkbutikker i Norge, men den fra Sephora får du sannsynligvis kun kjøpt på Sephora. :)

Takk! :)

Gjest supernova_87
Skrevet

Du skriver at du skulle ønske du kunne gå i en enkel sommerkjole, men det kan du ikke, i følge deg. Men vet du, jo det KAN du. Her er det ikke andres fordommer, eller andres kommentarer og blikk som setter grenser, det er deg selv. Du skriver at du ikke skammer deg, men det virker som du gjør det. Det er fullstendig forståelig, det er mye skam knyttet til psykiske lidelser og kanskje spesielt til selvskading, dessuten er det privat og intimt, men du KAN gå med en kjole! Hvis du vil så kan du det! Hva andre måtte mene kan du drite langt i. Og menn, de er så forskjellige som kvinner, og noen vil tenne på deg til tross for arr og til tross for en del mer hår enn en gjennomsnittskvinne. Vær den du er, og du vil bli elsket for den du er. Ikke av alle, men av noen. Og du vil bli akseptert av de fleste, og de som ikke aksepterer deg, ikke la dem sette grenser for DITT liv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...