AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #1 Skrevet 7. mai 2016 Jeg prøvde steke marengsbunn i går (men det er en annen historie) . I dag sjekket jeg ovnen og marengs hadde rent fra brettet så det lå en stor klump svartsvidd i bunnen av ovnen og undersiden av stekebrettet. Jeg fikk vasket det bort men det sitter et tynt lag igjen som jeg ikke får bort. Om jeg skrur på ovnen vil dette ta fyr eller blir det masse røyk og svilukt som vil sette av brannalarmen i hele blokka? Jeg er en veldig redd og nervøs type når det gjelder slikt hjelpe meg. Hva skal jeg gjøre Anonymkode: 86f42...265
Lykkehjerte Skrevet 7. mai 2016 #2 Skrevet 7. mai 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøvde steke marengsbunn i går (men det er en annen historie) . I dag sjekket jeg ovnen og marengs hadde rent fra brettet så det lå en stor klump svartsvidd i bunnen av ovnen og undersiden av stekebrettet. Jeg fikk vasket det bort men det sitter et tynt lag igjen som jeg ikke får bort. Om jeg skrur på ovnen vil dette ta fyr eller blir det masse røyk og svilukt som vil sette av brannalarmen i hele blokka? Jeg er en veldig redd og nervøs type når det gjelder slikt hjelpe meg. Hva skal jeg gjøre Anonymkode: 86f42...265 Mener å huske at jeg har lest, at å vaske med bakepulver i stekeovn fungerer veldig bra, at den blir skinnende ren! Det må jo være lett å få til også, siden dette her er i bunnen!? Og på et brett! Vaskepulver etser vekk harde ting som ikke er ment til å være, som er vanskelig å få bort, prøvd det selv på annet. Men søk det opp på nett, så finner du helt sikkert råd om det! Tror jeg leste i forbifarten at en dame skulle kaste sin skitne komfyr som hun ikke fikk ren, så kom hun over bakepulvertipset, og fikk skinnende ny ovn! Ovnen ble ren, men ble nå usikker på om det var noen motforestillinger mht det også.. Anbefaler deg å først søke og les på nett om det, så er du sikker! Fortell gjerne hva du kommer frem til å gjøre, og resultatet!
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #3 Skrevet 7. mai 2016 Har du prøvd sånn skrape man får til toppen? Prøv å skrape forsiktig med en slik en. Anonymkode: fafed...109
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #4 Skrevet 7. mai 2016 Legg en godt fuktig klut opp på, og la den ligge en stund. Kni litt og litt av når det er godt opp bløtet. Finnes og ulike produkter til å gjøre ren stekeovner med. Å brenne det mer fast, er neppe lurt. Å skrape er ikke lurt, du vil lett lage hakk og riper i stekeovnen. Skuresvamp og Jif er da bedre. Eller google deg frem til salmiakktipset fra ett år eller to tilbake. Husk god utlufting om du tar den metoden. Anonymkode: 5cda8...135
Arabella Skrevet 7. mai 2016 #5 Skrevet 7. mai 2016 Kan man ikke spraye med stekeovnrens nå lenger da, eller er det på fy-listen?
Gjest EpleDrue Skrevet 7. mai 2016 #6 Skrevet 7. mai 2016 1 minutt siden, Arabella skrev: Kan man ikke spraye med stekeovnrens nå lenger da, eller er det på fy-listen? Det kan ikke være på fy-listen! Har akkurat begynt med det.. Tommel opp for ovnsrens!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå