ikkeA4 Skrevet 7. mai 2016 Forfatter #21 Del Skrevet 7. mai 2016 56 minutter siden, Takida skrev: Jeg ser via mobil så jeg ser ikke headeren, men det er ikke så viktig for meg når jeg leser blogger. det viktige for meg er innholdet. Jeg syns per nå at det ikke treffer meg - og jeg er bittelitt i målgruppa, sånn rent annet enn at jeg har det helt fint som alenemor:) interiør hopper jeg glatt over, men innlegget om kvise kunne vært kult om det var litt mer humor, bedre avsnitt osv:) Hehe;) skal ta det til meg. Takk for tilbakemelding! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 7. mai 2016 #22 Del Skrevet 7. mai 2016 Generelt sett så trenger bloggdesignet ditt en oppussing. Design har utrolig mye å si for hvor mange lesere du klarer å trekke. Svært få som orker å sitte og lese innlegg på en blogg med dårlig utforming. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hannetoves Skrevet 7. mai 2016 #23 Del Skrevet 7. mai 2016 (endret) 1 time siden, Takida skrev: Jeg ser via mobil så jeg ser ikke headeren, men det er ikke så viktig for meg når jeg leser blogger. det viktige for meg er innholdet. Jeg syns per nå at det ikke treffer meg - og jeg er bittelitt i målgruppa, sånn rent annet enn at jeg har det helt fint som alenemor:) interiør hopper jeg glatt over, men innlegget om kvise kunne vært kult om det var litt mer humor, bedre avsnitt osv:) Hei! Det tar tid å få lesere, særlig i dag som det florerer av blogger. Du er godt i gang, så må du bare ta tiden til hjelp å blogge om det du er interessert i. Design kan endres etterhvert. Selv tenker jeg det er viktig at du kommer med nye innlegg jevnlig. Så velger du selv hvor personlig du vil være. Lykke til! Men her var mange konstruktive tilbakemeldinger å ta med seg. Jeg har selv blogget i to år, skriver en interiørblogg, og tar gjerne i mot tilbakemeldinger jeg og om det er noen som har lyst å komme med noe. www.hannetoves.blogg.no Endret 7. mai 2016 av hannetoves Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 7. mai 2016 #24 Del Skrevet 7. mai 2016 5 timer siden, Honey Dew skrev: Du har et godt utgangspunkt, men hadde det vært meg, ville jeg kuttet ut så mange engelske ord og uttrykk som det går an og heller erstattet det med norske ord. F eks Obsessed = betatt osv Bortsett fra at obsessed betyr besatt, er jeg enig i dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #25 Del Skrevet 7. mai 2016 Hva er målet ditt med bloggen egentlig? Bli stor? Jeg syns flere ting er litt dårlig på bloggen din: - Navnet Freshsister er veldig uheldig. Syns det høres ut som en jallaside. Bruk heller ditt eget navn i selve bloggnavnet. - Headeren var rett og slett grusom. Det er altfor mye som skjer. Du burde bare ha ett bilde, om du velger å ha bilde i det hele tatt. - Kjedelig utforming - Prøv å hold deg til ett tema på bloggen. Om du skal blogge om hverdag, yoga, mote osv så blir det bare et sammensurium av rot. Prøv å hold deg til kun en eneste ting. Det er det som gjelder. Feks kan du ha yoga som overordnet tema, med andre undertemaer som hvordan yogalivsstilen kombineres med det å være mor osv. Det er heller ikke slik at det er så positivt å skrive så mye om seg selv i en profilbeskrivelse. Keep it clean and simple - Ha fengende, GODE, kvalitetsbilder. Det profilbildet ditt på bloggen er ikke et kvalitetsbilde. Anonymkode: 894a1...2cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #26 Del Skrevet 7. mai 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er målet ditt med bloggen egentlig? Bli stor? Jeg syns flere ting er litt dårlig på bloggen din: - Navnet Freshsister er veldig uheldig. Syns det høres ut som en jallaside. Bruk heller ditt eget navn i selve bloggnavnet. - Headeren var rett og slett grusom. Det er altfor mye som skjer. Du burde bare ha ett bilde, om du velger å ha bilde i det hele tatt. - Kjedelig utforming - Prøv å hold deg til ett tema på bloggen. Om du skal blogge om hverdag, yoga, mote osv så blir det bare et sammensurium av rot. Prøv å hold deg til kun en eneste ting. Det er det som gjelder. Feks kan du ha yoga som overordnet tema, med andre undertemaer som hvordan yogalivsstilen kombineres med det å være mor osv. Det er heller ikke slik at det er så positivt å skrive så mye om seg selv i en profilbeskrivelse. Keep it clean and simple - Ha fengende, GODE, kvalitetsbilder. Det profilbildet ditt på bloggen er ikke et kvalitetsbilde. Anonymkode: 894a1...2cb Må bare tilføye noen ting; - det trengs en omfattende skrivevask. Det er ikke ren norsk, selv der du ikke bruker utenlandske ord er det riktig norsk. obsessed "med india" går ikke an å skrive. Det heter I. så du trenger en språkvask hvor du dropper å ta med de utenlandske ordene og alle smilyene. Skriv også innlegg FRA HJERTET. ikke overfladiske innlegg, det skinner veldig igjennom. Det er bedre med lange, gode innlegg, enn korte, upersonlige innlegg som er slengt på bloggen i forbifarta. Å skrive er en kunst (noe som ikke jeg behersker, som du sikkert leser selv), blogging er ikke enkelt. Tenk at det du skal skrive faktisk skal inspirere og interessere noen. Anonymkode: 894a1...2cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alethia Skrevet 7. mai 2016 #27 Del Skrevet 7. mai 2016 Fine bilder. Likte ikke designet. Ikke gi opp! Det kan gå laaang tid før man greier å bygge opp en liten gruppe lesere. Dessuten tror jeg to innlegg i uka kan bli for lite for mange. Ellers, som sagt, fine bilder. Fortsett med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 7. mai 2016 #28 Del Skrevet 7. mai 2016 1 time siden, Lula skrev: Bortsett fra at obsessed betyr besatt, er jeg enig i dette Ups Det var selvsagt det jeg mente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ikkeA4 Skrevet 7. mai 2016 Forfatter #29 Del Skrevet 7. mai 2016 3 timer siden, KaDust skrev: Generelt sett så trenger bloggdesignet ditt en oppussing. Design har utrolig mye å si for hvor mange lesere du klarer å trekke. Svært få som orker å sitte og lese innlegg på en blogg med dårlig utforming. Jobber med saken:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ikkeA4 Skrevet 7. mai 2016 Forfatter #30 Del Skrevet 7. mai 2016 2 timer siden, Alethia skrev: Fine bilder. Likte ikke designet. Ikke gi opp! Det kan gå laaang tid før man greier å bygge opp en liten gruppe lesere. Dessuten tror jeg to innlegg i uka kan bli for lite for mange. Ellers, som sagt, fine bilder. Fortsett med det 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Må bare tilføye noen ting; - det trengs en omfattende skrivevask. Det er ikke ren norsk, selv der du ikke bruker utenlandske ord er det riktig norsk. obsessed "med india" går ikke an å skrive. Det heter I. så du trenger en språkvask hvor du dropper å ta med de utenlandske ordene og alle smilyene. Skriv også innlegg FRA HJERTET. ikke overfladiske innlegg, det skinner veldig igjennom. Det er bedre med lange, gode innlegg, enn korte, upersonlige innlegg som er slengt på bloggen i forbifarta. Å skrive er en kunst (noe som ikke jeg behersker, som du sikkert leser selv), blogging er ikke enkelt. Tenk at det du skal skrive faktisk skal inspirere og interessere noen. Anonymkode: 894a1...2cb Takk for tilbakemelding. Det kommer også mer personlige innlegg etter hvert, har jo nettopp starta. Man må jo utvikle sin egen måte å blogge på først:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ikkeA4 Skrevet 7. mai 2016 Forfatter #31 Del Skrevet 7. mai 2016 2 timer siden, Lula skrev: Bortsett fra at obsessed betyr besatt, er jeg enig i dette Hehe tenkte det samme. Men men;) TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ikkeA4 Skrevet 8. mai 2016 Forfatter #32 Del Skrevet 8. mai 2016 TS her. Er veldig glad for mye konstruktiv kritikk og mange gode tips. Jobber med ny header og nytt design nå. Har også skrevet et nytt innlegg fra hjertet, men synes det høres ut som om jeg synes veldig synd på meg selv. Ikke lett dette her. Tar vel litt tid å komme inn i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #33 Del Skrevet 8. mai 2016 19 timer siden, ikkeA4 skrev: Hei Har nettopp begynt å blogge men har ikke så mange lesere. Er veldig usikker på om jeg gjør noe gærnt. Kan dere sjekke om jeg kan gjøre det sånn og hva jeg eventuelt kan forbedre?! http://freshsister.blogg.no De jeg ønsker å nå er mest alenemødre, ca 39 år med jobb men litt traust liv, ulykkelig singel. Synes jo bloggingen er veldig gøy men er så usikker på om jeg har begynt helt feil her. Hjelp?! Takk for om noen tar seg bryet:) Du fikk jo mange til å klikke seg inn nå :D For å få flere lesere må du reklamere litt.... Det koster å kjøpe seg reklameplass, men noe jeg ser mange unge bloggere gjør, er å kommentere andres blogger. Men du bør ha lest bloggen og kommentert noe i den, og ikke bare : Så fin blogg, sjekk min da www...... Det blir mer som spam :D Så - for å få lesere, må du lese andres blogger Der er ofte sånn at du kan skrive navn, e post og link til din blogg Skriver du veldig interessant - kan det være folk får øyenen opp for deg og klikker seg inn på din blogg Du kan f.eks. skrive at du er alenemamma og strever med bla bla... og kople det inn på noe den bloggeren har skrevet og så link til din blogg Man får nemlig ikke nye lesere uten at folk vet om bloggen din... Om du vil at bloggen din skal dukke opp i søkemotorer, må du betale for det... Noen som vet om gratis søkemotorer? Anonymkode: 6414c...bbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #34 Del Skrevet 8. mai 2016 20 timer siden, ikkeA4 skrev: Hei Har nettopp begynt å blogge men har ikke så mange lesere. Er veldig usikker på om jeg gjør noe gærnt. Kan dere sjekke om jeg kan gjøre det sånn og hva jeg eventuelt kan forbedre?! http://freshsister.blogg.no De jeg ønsker å nå er mest alenemødre, ca 39 år med jobb men litt traust liv, ulykkelig singel. Synes jo bloggingen er veldig gøy men er så usikker på om jeg har begynt helt feil her. Hjelp?! Takk for om noen tar seg bryet:) Reagerer litt på profilen din, der du begynner en setning med: Også er jeg utdannet... det burde vært skrevet på en annen måte. Skriv morsomme innlegg som engasjerer til å legge inn en kommentar Få folk til å føle at de kjenner deg, vekke sympati. Fine bilder er bra, gjerne morsomme.. f.eks. den med kvisa var bra. Og kommenter tilbake om du får kommentarer, da får ofte de som kommenterer lyst til å komme tilbake og etterhvert vil de føle at de kjenner deg... og da kommer de enda mer tilbake Anonymkode: 6414c...bbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ikkeA4 Skrevet 8. mai 2016 Forfatter #35 Del Skrevet 8. mai 2016 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Reagerer litt på profilen din, der du begynner en setning med: Også er jeg utdannet... det burde vært skrevet på en annen måte. Skriv morsomme innlegg som engasjerer til å legge inn en kommentar Få folk til å føle at de kjenner deg, vekke sympati. Fine bilder er bra, gjerne morsomme.. f.eks. den med kvisa var bra. Og kommenter tilbake om du får kommentarer, da får ofte de som kommenterer lyst til å komme tilbake og etterhvert vil de føle at de kjenner deg... og da kommer de enda mer tilbake Anonymkode: 6414c...bbc Ja det hørtes ikke så bra ut, har endret litt nå. Veldig greit å høre andres meninger! Det med kommentarer er sant og det gjør jeg også. Utrolig koselig å komme i kontakt med andre bloggere og heie hverandre frem. Ser ut til at det er ønske om at jeg skal blogge mer, må se hvordan jeg skal få til det ved sidn av jobb og ikke minst barna. Blogging er tidkrevende, men gøy da:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ikkeA4 Skrevet 8. mai 2016 Forfatter #36 Del Skrevet 8. mai 2016 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du fikk jo mange til å klikke seg inn nå :D For å få flere lesere må du reklamere litt.... Det koster å kjøpe seg reklameplass, men noe jeg ser mange unge bloggere gjør, er å kommentere andres blogger. Men du bør ha lest bloggen og kommentert noe i den, og ikke bare : Så fin blogg, sjekk min da www...... Det blir mer som spam :D Så - for å få lesere, må du lese andres blogger Der er ofte sånn at du kan skrive navn, e post og link til din blogg Skriver du veldig interessant - kan det være folk får øyenen opp for deg og klikker seg inn på din blogg Du kan f.eks. skrive at du er alenemamma og strever med bla bla... og kople det inn på noe den bloggeren har skrevet og så link til din blogg Man får nemlig ikke nye lesere uten at folk vet om bloggen din... Om du vil at bloggen din skal dukke opp i søkemotorer, må du betale for det... Noen som vet om gratis søkemotorer? Anonymkode: 6414c...bbc Hei! Har ikke tenkt å bruke noen penger på reklame altså. Trang økonomi som alenemamma tillater ikke det. Da får det heller ta den tiden det tar. Takk for gode tips:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olava Skrevet 8. mai 2016 #37 Del Skrevet 8. mai 2016 Dette her var egentlig en smart måte å få lesere på har blogg selv også, så her var det en del gode tips å ta med seg. Ettersom du skriver en slags mammablogg, så syns ihvertfall jeg at det er viktig at du ikke blottlegger hele livet til barnet ditt. Jeg ville gjort tiltak som å anonymisere henne, med kanskje kallenavn og å unngå bilder av henne. Tenk deg at noen laget en blogg om deg, og la ut alt de ville om deg for hele Internett? Det tviler jeg på at du ville likt. Så tenk over hva du deler når du skriver innlegg som har med barnet ditt å gjøre. Du kan jo fint skrive om opplevelser som mamma uten å skrive navnet til barnet for eksempel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 8. mai 2016 #38 Del Skrevet 8. mai 2016 12 minutter siden, Verena skrev: Dette her var egentlig en smart måte å få lesere på har blogg selv også, så her var det en del gode tips å ta med seg. Ettersom du skriver en slags mammablogg, så syns ihvertfall jeg at det er viktig at du ikke blottlegger hele livet til barnet ditt. Jeg ville gjort tiltak som å anonymisere henne, med kanskje kallenavn og å unngå bilder av henne. Tenk deg at noen laget en blogg om deg, og la ut alt de ville om deg for hele Internett? Det tviler jeg på at du ville likt. Så tenk over hva du deler når du skriver innlegg som har med barnet ditt å gjøre. Du kan jo fint skrive om opplevelser som mamma uten å skrive navnet til barnet for eksempel. DETTE!!!!! Drit i header og personlig skriving, kommentarer på andre blogger og masse crap!! Bare husk å ivareta ditt barns rett til egen identitet. Vil anbefale deg å gå inn på Rampelys her på KG og les tråden "Bloggerbarna", og LÆR av den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ikkeA4 Skrevet 8. mai 2016 Forfatter #39 Del Skrevet 8. mai 2016 3 minutter siden, Pinkee skrev: DETTE!!!!! Drit i header og personlig skriving, kommentarer på andre blogger og masse crap!! Bare husk å ivareta ditt barns rett til egen identitet. Vil anbefale deg å gå inn på Rampelys her på KG og les tråden "Bloggerbarna", og LÆR av den. Hui hui. Har fjernet navnet til barnet mitt nå, folkens. Så slapp heeeeelt av. TS 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ikkeA4 Skrevet 8. mai 2016 Forfatter #40 Del Skrevet 8. mai 2016 21 minutter siden, Verena skrev: Dette her var egentlig en smart måte å få lesere på har blogg selv også, så her var det en del gode tips å ta med seg. Ettersom du skriver en slags mammablogg, så syns ihvertfall jeg at det er viktig at du ikke blottlegger hele livet til barnet ditt. Jeg ville gjort tiltak som å anonymisere henne, med kanskje kallenavn og å unngå bilder av henne. Tenk deg at noen laget en blogg om deg, og la ut alt de ville om deg for hele Internett? Det tviler jeg på at du ville likt. Så tenk over hva du deler når du skriver innlegg som har med barnet ditt å gjøre. Du kan jo fint skrive om opplevelser som mamma uten å skrive navnet til barnet for eksempel. Takk for tipset, tenkte ikke på det. Fjernet navnet nå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå