Gå til innhold

Usikker på bloggen min: tilbakemeldinger?

ikkeA4

Anbefalte innlegg

Hei

Har nettopp begynt å blogge men har ikke så mange lesere. Er veldig usikker på om jeg gjør noe gærnt. Kan dere sjekke om jeg kan gjøre det sånn og hva jeg eventuelt kan forbedre?! http://freshsister.blogg.no

De jeg ønsker å nå er mest alenemødre, ca 39 år med jobb men litt traust liv, ulykkelig singel. Synes jo bloggingen er veldig gøy men er så usikker på om jeg har begynt helt feil her. Hjelp?!

Takk for om noen tar seg bryet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gadd ikke å gå inn og se, men hvis målgruppen er alenemødre på 39 år, så sier det seg selv at du ikke har en bred blogg som vil trekke så veldig mange lesere. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Fine innlegg synes jeg :), men ikke bra utforming av bloggen og ingen header. 

De tingene har du vel tenkt å fikse på uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkerbit: Takk for tilbakemelding! Gikk du inn over mobil? For jeg har en header men den vises ikke enda i mobilvisningen. Får se om jeg får gjort noe med det. Tips til forbedring av utformingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig vanskelig å evaluere en blogg med kun 2 blogginnlegg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Gadd ikke å gå inn og se, men hvis målgruppen er alenemødre på 39 år, så sier det seg selv at du ikke har en bred blogg som vil trekke så veldig mange lesere. 

Takk for tilbakemelding! Nå er jo ikke hele målgruppen min alenemødre på 39 hehe;) Hun er bare min ideale leser. Målgruppen er vel kvinner/mødre i alderen 35-45 som ønsker litt inspirasjon til å leve et bedre liv:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var bare kjapt innom, men er enig med at utformingen trenger litt jobbing på. I tillegg får iallefall jeg spader av språket ditt innimellom, amazing blir for fjortis for meg for eksempel. Du kan kanskje roe litt ned på smilyene også. Ellers en bra begynnelse :-)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Taklampe skrev:

Utrolig vanskelig å evaluere en blogg med kun 2 blogginnlegg

Ja, det er det sikkert. Men om du har noen forbedringsforslag eller synes innleggene er interessante eller dårlige så please fortell:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, neon_sun skrev:

Jeg var bare kjapt innom, men er enig med at utformingen trenger litt jobbing på. I tillegg får iallefall jeg spader av språket ditt innimellom, amazing blir for fjortis for meg for eksempel. Du kan kanskje roe litt ned på smilyene også. Ellers en bra begynnelse :-)

Takk for tilbakemelding:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene av indiske ting hadde blitt mye bedre og mer interessant om vi hadde fått sett hvordan du bruker dem. Altså bilde av feks et bord ferdig pyntet med indiske ting, en sofa med puter og pledd osv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et godt utgangspunkt, men hadde det vært meg, ville jeg kuttet ut så mange engelske ord og uttrykk som det går an og heller erstattet det med norske ord.

F eks Obsessed = betatt

osv

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Menchit skrev:

Bildene av indiske ting hadde blitt mye bedre og mer interessant om vi hadde fått sett hvordan du bruker dem. Altså bilde av feks et bord ferdig pyntet med indiske ting, en sofa med puter og pledd osv.

Ok, takk for tilbakemelding! Det blir nok gjort i fremtiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Honey Dew skrev:

Du har et godt utgangspunkt, men hadde det vært meg, ville jeg kuttet ut så mange engelske ord og uttrykk som det går an og heller erstattet det med norske ord.

F eks Obsessed = betatt

osv

Hehe jeg har bodd i USA og har snakket mye engelsk i mitt liv. Derfor;) Men får se om jeg prøver å kutte ned. Takk for tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, ikkeA4 skrev:

Hehe jeg har bodd i USA og har snakket mye engelsk i mitt liv. Derfor;) Men får se om jeg prøver å kutte ned. Takk for tilbakemelding!

Det går helt fint. Fort gjort at en ikke kommer på ordene i farten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Tusen takk for alle svar! Det er så bra med konstruktiv kritikk. Jeg ser på den som en ave fra dere:) Når man har ny blogg treger man litt justeringer og tilbakemeldinger, så helt topp! Nå skal jeg prøve å rive meg løs og nyte de fine været:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Menchit skrev:

1 time siden, Honey Dew skrev:

F eks Obsessed = betatt

osv

Enig med disse to her. Ellers syntes jeg kanskje headeren ble litt voldsom/rotete, litt færre bilder hadde i alle fall jeg likt. Utover det, så syntes jeg den virket bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest FruPotter

Ville prøvd meg på en enklere header uten så mange forskjellige bilder og farger. Sånn at man får et inntrykk av hvem som eier bloggen og hva den handler om, men ikke for mye. Hvis du skjønner? :) Kanskje en liten rekke med et par bilder ved siden av hverandre som står litt i stil og en skrift over eller under, eller et helt bilde som er beskjært slik at man ikke får et kjempestort bilde som header. 

Når det kommer til innlegg ville jeg prøvd å forstørre bildene. Det er alltid fint utseendemessig med store, klare bilder (ikke for store så klart, da det tar over mye plass) og i lik størrelse. Har sett mange blogger der alle bildene kommer i forskjellige størrelser, og da blir det rotete for øynene. Folk trekker seg ofte til blogger som ser fine ut i tillegg til å være interessant, og ofte er det enkle det beste. 

Jeg brukte å skrive blogg før for å dokumentere livet mitt, siden jeg hater å skrive for hånd. Og så gikk jeg media på skolen, så jeg har brukt mye tid på endring av design og headere. 

Lykke til med blogginga! :) 

Endret av FruPotter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pinkee skrev:

Enig med disse to her. Ellers syntes jeg kanskje headeren ble litt voldsom/rotete, litt færre bilder hadde i alle fall jeg likt. Utover det, så syntes jeg den virket bra.

Så godt å høre! Da skal jeg jobbe mer med å gjøre headeren bedre. Tusen takk, det hjelper så veldig mye:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, FruPotter skrev:

Ville prøvd meg på en enklere header uten så mange forskjellige bilder og farger. Sånn at man får et inntrykk av hvem som eier bloggen og hva den handler om, men ikke for mye. Hvis du skjønner? :) Kanskje en liten rekke med et par bilder ved siden av hverandre som står litt i stil og en skrift over eller under, eller et helt bilde som er beskjært slik at man ikke får et kjempestort bilde som header. 

Når det kommer til innlegg ville jeg prøvd å forstørre bildene. Det er alltid fint utseendemessig med store, klare bilder (ikke for store så klart, da det tar over mye plass) og i lik størrelse. Har sett mange blogger der alle bildene kommer i forskjellige størrelser, og da blir det rotete for øynene. Folk trekker seg ofte til blogger som ser fine ut i tillegg til å være interessant, og ofte er det enkle ofte det beste. 

Jeg brukte å skrive blogg før for å dokumentere livet mitt, siden jeg hater å skrive for hånd. Og så gikk jeg media på skolen, så jeg har brukt mye tid på endring av design og headere. 

Lykke til med blogginga! :) 

Så veldig bra tilbakemelding! Da har jeg en liten jobb å gjøre fremover! Ønsker deg en super helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser via mobil så jeg ser ikke headeren, men det er ikke så viktig for meg når jeg leser blogger.

det viktige for meg er innholdet. Jeg syns per nå at det ikke treffer meg - og jeg er bittelitt i målgruppa, sånn rent annet enn at jeg har det helt fint som alenemor:)

interiør hopper jeg glatt over, men innlegget om kvise kunne vært kult om det var litt mer humor, bedre avsnitt osv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...