Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på visning, og tenkte det jo må være praktisk å ta bilder med mobilen, type bilder som ikke er i annonsen, av detaljer og annet en vil huske på. I tillegg tenkte jeg å ta mål av rom, selvsagt for å sjekke om det et plass til senger/skap, men også for å kunne ha en reell planskisse hjemme tilfelle vi får leiligheten, lettere å planlegge møblering og evt oppussing om en har mål og egne bilder av områder en vil pusse opp og fixe. 

Hva synes dere? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ok! Jeg gjorde det da jeg så etter leilighet. Mange andre som også gjorde det. 

• Liker 1
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet
2 timer siden, MiniMjau skrev:

Skal på visning, og tenkte det jo må være praktisk å ta bilder med mobilen, type bilder som ikke er i annonsen, av detaljer og annet en vil huske på. I tillegg tenkte jeg å ta mål av rom, selvsagt for å sjekke om det et plass til senger/skap, men også for å kunne ha en reell planskisse hjemme tilfelle vi får leiligheten, lettere å planlegge møblering og evt oppussing om en har mål og egne bilder av områder en vil pusse opp og fixe. 

Hva synes dere? 

Målene på romma står vel i prospektet? Eg har nett kjøpt hus og på annonsa på finn fann eg alle måla på alle romma. Sjekk heilt nederst i annonsa

Skrevet

Det er plantegning, men det står ikke målene, og den er heller ikke 100% korrekt 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bilder er ikke greit i mine øyne. Noen mål kan du jo ta, men å skulle måle opp hele boligen for å kunne tegne planløsning selv synes jeg er veldig spesielt.

Anonymkode: 3554f...495

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette avklarer du med selger/megler. Mål kan du få ta i de boligene vi eier, men bilder vil vi nekte om vi får spørsmål eller ser at det blir gjort. Bilder vet man ikke i dag hvordan folk bruker, videre. 

Anonymkode: eaeaa...d0d

Skrevet

Er det ikke greitt å finne ut om det er plass til sengen på soverommet, at skapet får plass eller at vinkelsofaen får plass i kjellerstuen? 

Synes det er viktig jeg.... 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, MiniMjau skrev:

Er det ikke greitt å finne ut om det er plass til sengen på soverommet, at skapet får plass eller at vinkelsofaen får plass i kjellerstuen? 

Synes det er viktig jeg.... 

Det finner du ut ved å ta mål, så såre enkelt er det. 

Anonymkode: eaeaa...d0d

• Liker 2
Skrevet

Ja, det var jo mitt spm i hi 😂

• Liker 1
Gjest Evans
Skrevet

Det må helt klart være greit - kan ikke se hvorfor det ikke skal være det? Megleren vil vel bare bli glad - du viser jo oppriktig intresse, og da er det større mulighet for at du faktisk legger inn bud, så lenge måla på leiligheten stemmer med hva du tenker da ;)

Skrevet
11 timer siden, Stjerner og planeter skrev:

Målene på romma står vel i prospektet? Eg har nett kjøpt hus og på annonsa på finn fann eg alle måla på alle romma. Sjekk heilt nederst i annonsa

Det er ikke alltid de målene stemmer :) Har hørt om flere som har kjøpt leiligheter som viser seg å være flere kvadrat mindre enn det som sto i annonsen.

Skrevet
14 timer siden, MiniMjau skrev:

Hva synes dere? 

Klart det. Slå deg løs. Når du skal kjøpe en vare til mange millioner så sjekker du selvfølgelig alt  *nøye*.

Skrevet

Jeg synes det er helt okei! Det er jo tross alt visningen som setter grunnlaget for å legge inn bud. Så ser ingen grunn til å ikke skulle kunne ta bilder og mål slik at man kan gå gjennom det etter visningen også

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt ok, men vær klar over at jo mer ivrig du virker på visning, jo mer tror megleren han kan presse ut av deg...

Anonymkode: 965ab...0da

• Liker 5
Skrevet

Megler vet jo ikke hva jeg heter? Jeg ringer megler dagen etter, skriver meg aldri opp på lister. 

Skrevet

Jeg tenker at det må være greit å ta bilder. I min familie er det et par der hun måtte dra alene på visning, siden det var i en annen by og han ikke hadde mulighet til å reise. Da er det greit for han å kunne se bilder etterpå, og ikke bare bilder fra annonsen hvor alt blir fremstilt på best mulig måte og med vidvinkel. De endte opp med å kjøpe huset og det hadde de nok aldri gjort om han ikke følte seg rimelig trygg på huset etter på ha sett alle bildene hun tok på visningen. 

Skrevet (endret)
16 timer siden, MiniMjau skrev:

Megler vet jo ikke hva jeg heter? Jeg ringer megler dagen etter, skriver meg aldri opp på lister. 

Dagen etter? Da kan jo huset være borte allerede og du har gått glipp av budrunden. Da vi lette etter hus skrev vi oss alltid opp på lister for aktuelle hus for å få informasjon om hvilke bud som er kommet inn.

Måle er helt greit. Veldig mange har med seg målebånd og notatblokk på visninger.

Endret av The Silence
  • Liker 1
Skrevet

Når vi gikk på visninger så tok vi bilder og målte som vi ville :) Megler nesten oppmuntret til det.

Det var dog hus/leiligheter som var stylet (altså ikke med personlige møbler/bilder) eller helt tomme. Vet ikke hvordan de hadde stilt seg til det om det hang familiebilder og det var tydelig at familien fremdeles bodde der.. 

Skrevet

På mange av visningene jeg var på så lå det målebånd fremme sammen med prospektene og interesselisten. Da er det jo klart at det å ta mål er forventet. Å ta bilder er vel kanskje noe jeg ville spurt om å få ta. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar selv mål. Særlig av soverom. Mange soverom i blokkleiligheter har akkurat 2 - 3 cm for lite bredde til f eks en seng som kan stå inntil kortveggen. Hvis slikt er viktig for deg, ta mål !

Anonymkode: 8643f...2e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...