Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til dere som har prøvd å bli gravid i 1 år! Og som har vært til lege/ gynekolog for sjekk (blodprøve osv). Jeg har ingen erfaring med dette, men lurer på hva som skjedde videre med dere etter undersøkelsen (etter å ha prøvd i 1 år)? 

Hvilken hjelp fikk dere videre? 

Jeg er veldig spent på hva resultatene vil vise etter at jeg har vært og tatt undersøkelsen min. Og siden dette er nytt for meg er det fint å høre litt av andres erfaringer. Og om det var lang ventetid på eventuelle behandlinger videre? :-) 

Anonymkode: 4699b...046

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter et års tid ble jeg henvist til Gyn. Da var det kontroll m innvendig ultralyd og litt prat. 

Så ble jeg henvist til lapraskopi. Etter å ha bli operert ble jeg satt i kø i IVF fordi det kan ta så lang tid, selvom det var mulig at det løste seg etter operasjon.

Det har det ikke gjort, så nå har jeg hatt forsamtale på IVF hvor medisiner blir avgjort og venter på å starte med de. 

Lykke til :)

Skrevet

Ang ventetider, jeg kom inn til lap på 1,5 mnd. Fikk IVF time tre mnd senere, men fikk en avbestilt time og kom inn 1,5 mnd senerer der. Ventetid på oppstart IVF ca 4-5 mmd. 

AnonymBruker
Skrevet

1 år er ikke så lenge å ha forsøkt... Vi forsøkte i 2,5 år før første barn kom, og 2 år før søsken kom, så noen tar bare litt lenger tid. Ble henvist til gyn, lang ventetid der, så tok privat. Der var det undersøkelse og prat. Det var ikke noe fysisk feil med oss, så vi valgte å ikke gå videre med behandling. 

Anonymkode: 6d985...440

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1 år er ikke så lenge å ha forsøkt... Vi forsøkte i 2,5 år før første barn kom, og 2 år før søsken kom, så noen tar bare litt lenger tid. Ble henvist til gyn, lang ventetid der, så tok privat. Der var det undersøkelse og prat. Det var ikke noe fysisk feil med oss, så vi valgte å ikke gå videre med behandling. 

Jeg hadde en følelse at det var noe galt med meg, så vi tok raskt henvisning videre. Magefølelsen stemte. Det ble påvist noe som gjør at vi går frem med hjelp

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar her. Er greit å vite litt. For jeg vet absolutt ikke hva jeg evt går til 😕 Tiden får vise når jeg får resultatene! Nå teller jeg bare ned dagene til jeg skal ta undersøkelsene 😕

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Jegda skrev:

Ang ventetider, jeg kom inn til lap på 1,5 mnd. Fikk IVF time tre mnd senere, men fikk en avbestilt time og kom inn 1,5 mnd senerer der. Ventetid på oppstart IVF ca 4-5 mmd. 

Jegda: tusen takk for svar! Jeg er veldig spent! Tiden får bare vise! Tok du noe blodprøve i forveien? Og var lapraskopi vondt? 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja privat går vel mye raskere vil jeg tro 😊 Kan jeg spørre om prisen når dere tok privat? 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jegda: tusen takk for svar! Jeg er veldig spent! Tiden får bare vise! Tok du noe blodprøve i forveien? Og var lapraskopi vondt? 

Hei,

Ja tok litt blodprøver og. Tok litt forskjellige på sykehus før lapraskopien, de ga svar på amh og div andee hormoner og slikt.

Lapraskopi var for min del ingenting å grue seg til. Det var egentlig bare litt deilig å få gjort det. Jeg var uggen/litt klein en 5 dagers tid, men det var bare den første jeg var helt sengeliggende. Nå har de fleste arrene alt blitt helt borte, det er bare i navlen min det synes at noe har blitt gjort.

Bare spør om det er noe mer! Og masse lykke til!!

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, Jegda skrev:

Hei,

Ja tok litt blodprøver og. Tok litt forskjellige på sykehus før lapraskopien, de ga svar på amh og div andee hormoner og slikt.

Lapraskopi var for min del ingenting å grue seg til. Det var egentlig bare litt deilig å få gjort det. Jeg var uggen/litt klein en 5 dagers tid, men det var bare den første jeg var helt sengeliggende. Nå har de fleste arrene alt blitt helt borte, det er bare i navlen min det synes at noe har blitt gjort.

Bare spør om det er noe mer! Og masse lykke til!!

Har sendt deg en pm jegda :-) 

AnonymBruker
Skrevet

Regner med at dere allerede har sjekket mennene deres, alt de trenger å gjøre er tross alt å levere sperm i en kopp....

Anonymkode: 953e2...557

• Liker 1
Skrevet

Ja det er også en av de første tingene gyn gjorde. Der var alt tipp topp.

Svarer om litt på pm :)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Jegda skrev:

Ja det er også en av de første tingene gyn gjorde. Der var alt tipp topp.

Svarer om litt på pm :)

Det er i orden :-)

AnonymBruker
Skrevet

:)

AnonymBruker
Skrevet

Angående ventetid på ivf om dere bestemmer dere for å gå for det vil jeg anbefale å sjekke ut ventetider forskjelkige steder og evnt benytte fritt sykehusvalg. Jeg tilhørte Haugesund men de hadde enorm ventetid, fikk komme kjappt til på St.Olav. Det er jo slitsomt med reiseveien, men for meg var det verdt det. Hadde jeg trengt mange forsøk ville jeg søkt om overflytting til mitt sykehus igjen. 

Når man velger fritt sykehusvalg må man betale egenandel på 800 kr hver gang man resier og får dekka 500 kr til hotell. Så litt ekste utgifter blir det, men jeg slapp minimum 6-8 mnd lenger ventetid som for meg var viktig. 

Anonymkode: 631c1...95a

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg fikk ikke hjelp, fordi jeg var ''for ung'' 

Gikk privat og fikk lap med en gang, viste seg jeg hadde endometriose..

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er/var du silkhand?

Anonymkode: e943b...ed5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...