Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå fått min første mens etter å ha hatt min aller første SA for 5 uker siden. 

Selve SA'en var over på ca en uke, og all HCG var ute av kroppen etter 8-9 dager.

Jeg har ellers ganske regelmessige sykluser. Vanligvis blør jeg kraftig i 1-2 dager, hvorpå det raskt går over brunlig spotting, mensen varer sjelden mer enn 5 dager. 

Men, denne første mens etter SA er merkelig. Startet som alltid med litt brunlig spotting, deretter kraftig blødning i 2 dager. Nå er jeg på dag 5, og selv om jeg ikke fossblør, blør jeg fremdeles friskt. Dette er veldig ulikt min vanlige syklus. Det virker som om jeg rett og slett ikke slutter å blø?

Noen som vet hvorfor kroppen min oppfører seg slik?

Anonymkode: a178e...767

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å si at jeg registrerte EL på syklusdag 18 etter SA, men ble altså forståelig nok ikke gravid siden jeg nå har mensen.

Anonymkode: a178e...767

AnonymBruker
Skrevet

Helt umulig å si om det er normalt. Det er i utgangspunktet helt normalt at mens er avvikende fra det som er normalt for deg etter en abort.

Men noen ganger kan det være andre forklaringer, ny SA hvis du hadde sex rundt EL, evt. rester. Men i utgangspunktet ville jeg tatt det med ro, om du ikke blør veldig mye/har smerter.

Anonymkode: 18bbe...6cf

Skrevet

Jeg hadde en SA i uke 5, og min første mens etterpå var veldig sterk i forhold til den vanlige syklusen min, med masse klumper og det hele. Jeg hadde en middels sterk blødning da smertene til aborten var som verst, så jeg tror derfor at restene etter graviditeten "kom ut" ved neste mens. Beklager om dette skulle medføre sterke inntrykk for noen :) 

Skrevet

Første mens etter alle mine 3 SA var kraftigare enn normalt. Det er nokre år sidan, så eg husker ikkje varighet på mensen, men eg ser ikkje bort ifrå at dei kan ha vart noko lenger også.

Skrevet

ALT har forandret seg etter jeg hadde SA i februar. Har hatt to EL og to menstruasjoner siden, og de har vært helt på bærtur! 😳 Minner ikke i det heletatt om de jeg har hatt før. Men det er visst helt normalt :P hele syklusen er nå i bakvendtland, får ELsymptomer på andre dager enn før (to dager etter EL fremfor to dager før, mensmurringer fra en uke FØR mens som varer til mensen er over, ømme pupper fremfor brystvorter.. And the list goes on..) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...