AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #1 Skrevet 6. mai 2016 Sitter her i uke 39 og venter på fødsel. Sommeren har allerde kommt her hvor jeg bor og jeg gleder meg til å ta med baby ut på trilletur, gå til parken osv i finværet. Derfor lurer jeg på fra når kan jeg ta med baby ut? Også på lengre turer f.eks til parken eller til stranden. Det er rundt 25 grader her nå Anonymkode: 46e3b...11f
Gjest Sisti Skrevet 7. mai 2016 #6 Skrevet 7. mai 2016 Spørsmål fra en nysgjerrig: hva gjør dere om baby blir sulten mens dere går tur i for eksempel skog og mark? Spesielt hvis det ikke er veldig varmt og enkelt å sette seg til å amme? Må man vente med sånne turer til baby har mer faste måltider?
EvaLena Skrevet 7. mai 2016 #7 Skrevet 7. mai 2016 Nabokona fødte hjemme og gikk tur 4 timer etterpå 😊 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #8 Skrevet 7. mai 2016 15 minutter siden, Sisti skrev: Spørsmål fra en nysgjerrig: hva gjør dere om baby blir sulten mens dere går tur i for eksempel skog og mark? Spesielt hvis det ikke er veldig varmt og enkelt å sette seg til å amme? Må man vente med sånne turer til baby har mer faste måltider? Pakket babyen inn som best jeg kunne og ammet i grøfta. Anonymkode: 85c3e...980 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #9 Skrevet 7. mai 2016 Fyrte bål og satt meg inntil. Det var midt på vinteren Anonymkode: f4fcf...088
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #10 Skrevet 7. mai 2016 Da setter man seg der man finner det passende, og ammer i vei. Lurt å ha med ett helseteppe til baby, og deg selv om det blåser og er litt kaldt. Eller gulpeklut på deg.. Anonymkode: 45d5a...d4a
Harlekin Skrevet 7. mai 2016 #11 Skrevet 7. mai 2016 3 timer siden, Sisti skrev: Spørsmål fra en nysgjerrig: hva gjør dere om baby blir sulten mens dere går tur i for eksempel skog og mark? Spesielt hvis det ikke er veldig varmt og enkelt å sette seg til å amme? Må man vente med sånne turer til baby har mer faste måltider? Jeg måtte bare sette med ned første og beste sted og amme. Hvis ikke, hadde jeg ikke kommet meg ut i det hele tatt de første månedene Men det er klart, jeg fødte om sommeren og da var det enklere (men det skal vel du også?). Hvis det regnet, kunne jeg ikke ta så veldig lange turer, ev. måtte jeg planlegge steder å amme som var i le.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #12 Skrevet 7. mai 2016 3 timer siden, Sisti skrev: Spørsmål fra en nysgjerrig: hva gjør dere om baby blir sulten mens dere går tur i for eksempel skog og mark? Spesielt hvis det ikke er veldig varmt og enkelt å sette seg til å amme? Må man vente med sånne turer til baby har mer faste måltider? Selv de med vinterbaby får til å amme nesten hvor som helst og når som helst Hvis du synes det er uenhagelig og du er så heldig at babyen din tar flaske, kan du pumpe på flaske før du drar ut. Flasken tåler å være romtemperert i stellebagen i 4-6 timer. Anonymkode: a1635...286
Gjest Sisti Skrevet 7. mai 2016 #13 Skrevet 7. mai 2016 1 time siden, Harlekin skrev: Jeg måtte bare sette med ned første og beste sted og amme. Hvis ikke, hadde jeg ikke kommet meg ut i det hele tatt de første månedene Men det er klart, jeg fødte om sommeren og da var det enklere (men det skal vel du også?). Hvis det regnet, kunne jeg ikke ta så veldig lange turer, ev. måtte jeg planlegge steder å amme som var i le. Føder på sommeren ja, men standard sommervær er 12 grader og regn. så jeg har liksom lurt på hvordan folk løser det, for jeg gleder meg jo til å gå tur, men har aldri sett noen amme i marka... Veldig greit å høre andres erfaringer!
Pinkpashion Skrevet 7. mai 2016 #14 Skrevet 7. mai 2016 4 timer siden, Sisti skrev: Spørsmål fra en nysgjerrig: hva gjør dere om baby blir sulten mens dere går tur i for eksempel skog og mark? Spesielt hvis det ikke er veldig varmt og enkelt å sette seg til å amme? Må man vente med sånne turer til baby har mer faste måltider? Grunnet brystbetennelse etter brystbetennelse etter brystbetennelse *sukk*, så pumper jeg og tar med flaske ut når vi triller langtur. Er det bare snakk om en times tur, så ammer jeg før vi drar ut, og dette holder i 2-3 timer, så vi kommer oss hjem og vel så det før den lille vil ha mat igjen. Han bruker smokk, og er ikke avhengig av puppen for kos og trøst, så jeg er ikke nødt å dra frem puppen i hytt og pine når han blir urolig (når han er urolig uten å være sulten, vel og merke). Utendørs amming i småkald vårluft har bare resultert i elendighet her, så jeg får forsøke igjen når det blir skikkelig sommer Skulle man vente med å trille turer til baby får faste måltider kan du nok bli sittende hjemme i månedsvis!
Lilletrillebille Skrevet 7. mai 2016 #15 Skrevet 7. mai 2016 Vi gikk tur en time etter vi kom hjem! Etter tre dager på et sykehus med begrensa luftmuligheter og et innestengt rom, så var det deilig å komme seg på en rask og liten tur den varte vel kanskje 20 min, bare for å starte i det små
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #16 Skrevet 7. mai 2016 13 timer siden, Sisti skrev: Spørsmål fra en nysgjerrig: hva gjør dere om baby blir sulten mens dere går tur i for eksempel skog og mark? Spesielt hvis det ikke er veldig varmt og enkelt å sette seg til å amme? Må man vente med sånne turer til baby har mer faste måltider? Man må ha mat tilgjengelig hele tiden, enten via mme eller mm(altettersom hva man gir). Jeg gav mme, og barnet spiste aldri mellom måltider. Likevel hadde jeg aldri dratt i skogen uten backup av flaske/mme. Mao: man har alltid med proviant, amming eller ikke Anonymkode: 15a4c...da8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #17 Skrevet 7. mai 2016 Men jeg glemte jo å svare på HI: det er bare fint å komme seg kjapt ut, husk bare at barn blir lettere overopphetet og skal ikke ligge på stranden i varmt vær. Om du vil trille utendørs, hold deg i skyggen og bruk solskjerm over barnet Spedbarns hud er veldig tynn, og man blir solbrent også i skyggen om man ikke skjermer barnet. Et spedbarn hadde jeg selv ikke tatt med på stranda, men en trilletur på en normal norsk sommer hvor man ikke kommer over 25 grader er ikke noe problem. Den sommeren min var 6 mnd var det 30 grader, og helt uutholdelig varmt for ham selv da. Mange måtte være inne, særskilt med spedbarn - fordi det ble for varmt. Idag som det var vært varmt nok til å gå i tskjorte, men ikke stekvarmt hadde jeg uten problemer tatt med med spedbarn ut. Anonymkode: 15a4c...da8
miore Skrevet 7. mai 2016 #18 Skrevet 7. mai 2016 (endret) 9 timer siden, Sisti skrev: Føder på sommeren ja, men standard sommervær er 12 grader og regn. så jeg har liksom lurt på hvordan folk løser det, for jeg gleder meg jo til å gå tur, men har aldri sett noen amme i marka... Veldig greit å høre andres erfaringer! Ta med tepper (til deg og baby) og evt ekstra klær til baby, ta sitteunderlag ut fra stellebagen om det er kaldt (eller bruk stellematta eller regntrekket om det er vått/kaldt og du ikke har stappet sitteunderlag i bagen eller under vognen), sett deg ned med ryggen mot et tre og sett i gang Jeg har ammet i marka/ i grøfta/ på en plen ved siden av veien/på kirkegården/på gjerdet eller muren til tilfeldige hus/stående (om det virkelig ikke var noe sted å sitte) flere ganger i starten jeg. Jeg hadde en heftig kolikkbaby med ekstremt lav toleranse for sult de fire første månedene. Når hun skulle ha mat skulle hun ha mat NÅ, eller aller helst i sta, og hun skulle ha det ofte. Hadde jeg ikke vært litt kreativ hadde jeg bare måttet holde meg hjemme Jeg forsøkte å ikke sette meg til midt i veien da, både for at jeg og mini skulle få mest mulig ro og for at ikke alt og alle skulle trenge å ramle over oss. Har du bæresele går det også an å amme i den - er det kjølig er det lurt å ha jakka over selen så du ikke fryser ihjel; litt kjølig i front blir det dog uansett. Ammet i min ergo 360 senest i forrige uke da det oppsto en aldri så liten krise på veldig ubeleilig sted Det kan til og med bli relativt diskret om man gjør en liten innsats. Endret 7. mai 2016 av miore
Gjest Sisti Skrevet 7. mai 2016 #19 Skrevet 7. mai 2016 8 minutter siden, miore skrev: Ta med tepper (til deg og baby) og evt ekstra klær til baby, ta sitteunderlag ut fra stellebagen om det er kaldt (eller bruk stellematta eller regntrekket om det er vått/kaldt og du ikke har stappet sitteunderlag i bagen eller under vognen), sett deg ned med ryggen mot et tre og sett i gang Jeg har ammet i marka/ i grøfta/ på en plen ved siden av veien/på kirkegården/på gjerdet eller muren til tilfeldige hus/stående (om det virkelig ikke var noe sted å sitte) flere ganger i starten jeg. Jeg hadde en heftig kolikkbaby med ekstremt lav toleranse for sult de fire første månedene. Når hun skulle ha mat skulle hun ha mat NÅ, eller aller helst i sta, og hun skulle ha det ofte. Hadde jeg ikke vært litt kreativ hadde jeg bare måttet holde meg hjemme Jeg forsøkte å ikke sette meg til midt i veien da, både for at jeg og mini skulle få mest mulig ro og for at ikke alt og alle skulle trenge å ramle over oss. Har du bæresele går det også an å amme i den - er det kjølig er det lurt å ha jakka over selen så du ikke fryser ihjel; litt kjølig i front blir det dog uansett. Ammet i min ergo 360 senest i forrige uke da det oppsto en aldri så liten krise på veldig ubeleilig sted Det kan til og med bli relativt diskret om man gjør en liten innsats. Sitteunderlag ja, det var lurt å ha med seg! Amming i bæresele er jo også mulig ja, mye jeg ikke har tenkt på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå