AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #1 Skrevet 6. mai 2016 I fjor høst etterisolerte naboene huset, i tillegg til å skifte kledning. Hele jobben ble gjort om høsten, i en periode på ca 2 uker da været bestod utelukkende av regn og tåke, og rå og fuktig luft. Huset stod åpent over en uke, før det ble kledd igjen og malt. Altså hele jobben ble gjort i drittvær. Nå skal de selge huset, og det står ingenting om at huset stod vidåpent i 2 uker senhøstes, og at det ble lagt ny kledning i det været. Det må jo ha satt seg fukt i de husveggene, eller? Det slås stort opp i annonsen at det er etterisolert og byttet kledning, men ingenting om hvordan været var i hele perioden de holdt på. De gjorde jobben selv. Burde jeg si fra til eventuelle nye eiere om det jeg vet? Det høljeregnet, var kaldt og rått, og tåke i 2 uker mens arbeidet pågikk, trodde slikt arbeid skulle gjøres når været var litt tørrere, likeså maling, de malte også i tåka 😳 Anonymkode: 5a0c7...eb5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #2 Skrevet 6. mai 2016 Og før noen kaller meg en snikete nabokjærring; de bor rett nedenfor oss, jeg går turnus og er ofte hjemme også på dagtid, og vi ser rett ned på dem enten vi vil elker ikke 😉 Anonymkode: 5a0c7...eb5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #3 Skrevet 6. mai 2016 Hørtes ikke bra ut. Kanskje noen med peiling på taksering og fuktmåling bør svare? Er usikker på hvor mye av dette som tørker - er det feks stekedne sol på den veggen når det først er fint vær og har det vært nok av det? Synes faktisk det er ganske skvært av deg å tenke på å si fra til nye eiere. Jeg ville gjort det, det kan gå utover inneklima, og bedre for dem å få sjekket ut før evt skader blir større og det er leterte å reklamere og forsikringen trår inn, eller før de får helseproblemer, og hvis det viser seg å være greit, så er bekymringen ut av verden. De tkan jo flytte inn barn med astma el.l. Gjør som man ønsker at andre hadde gjort med en selv Anonymkode: 9b6a9...33f
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #4 Skrevet 6. mai 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: I fjor høst etterisolerte naboene huset, i tillegg til å skifte kledning. Hele jobben ble gjort om høsten, i en periode på ca 2 uker da været bestod utelukkende av regn og tåke, og rå og fuktig luft. Huset stod åpent over en uke, før det ble kledd igjen og malt. Altså hele jobben ble gjort i drittvær. Nå skal de selge huset, og det står ingenting om at huset stod vidåpent i 2 uker senhøstes, og at det ble lagt ny kledning i det været. Det må jo ha satt seg fukt i de husveggene, eller? Det slås stort opp i annonsen at det er etterisolert og byttet kledning, men ingenting om hvordan været var i hele perioden de holdt på. De gjorde jobben selv. Burde jeg si fra til eventuelle nye eiere om det jeg vet? Det høljeregnet, var kaldt og rått, og tåke i 2 uker mens arbeidet pågikk, trodde slikt arbeid skulle gjøres når været var litt tørrere, likeså maling, de malte også i tåka 😳 Anonymkode: 5a0c7...eb5 Tror du de slutter å bygge eller reparere hus på vestlandet fordi det regner Når tid skal folk på vestlandet da få opp husene eller reparert husene sine? Og om det stemmer at de har gjort jobben selv, i løpet av 14 dager, så har de vært uhyre dyktige og ikke minst effektive. Jo, jeg synes du skal gå og varsle de nye eierne slik at du får en grunn til å gå og hilse på mår de har flyttet inn. Anonymkode: 8d8c0...941 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #5 Skrevet 6. mai 2016 Kanskje det er derfor de flytter? Pga mugg? Jeg tenker at det legges "tak" over stedet som skal etterisoleres på vestlandet også så dette kan gjøres forsvarlig uten at det resulterer i dårlig innemiljø etterpå. Det må luftes hvis isolasjonen er fuktig enten der er i Oslo eller Bergen. Anonymkode: 6c09f...5ae 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #6 Skrevet 6. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kanskje det er derfor de flytter? Pga mugg? Jeg tenker at det legges "tak" over stedet som skal etterisoleres på vestlandet også så dette kan gjøres forsvarlig uten at det resulterer i dårlig innemiljø etterpå. Det må luftes hvis isolasjonen er fuktig enten der er i Oslo eller Bergen. Anonymkode: 6c09f...5ae Tull og tøys. Det legges slettes ikke tak over før etterisolering. Hva tror du kostnadene på etterisolering da vil bli? Dette er en helt vanvittig tråd. Anonymkode: 8d8c0...941 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #7 Skrevet 7. mai 2016 Med tak mener jeg plast. Og våte materialer må stå til tørk før det lukkes. Anonymkode: 6c09f...5ae 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #8 Skrevet 7. mai 2016 Kanskje du burde sjekke opp om det faktisk er bekymringsverdig før du går hen og ødelegger naboens hussalg? Anonymkode: ce55a...a89 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #9 Skrevet 7. mai 2016 Finn et byggefirma på nett, send mail og spør. Altså spør fagfolk før du går videre. Er det slik at de potensielle naboene bør vite dette, så kan du først prøve å kontakte megleren. Eller naboene, men det beste er å sende beskjed til megleren også, for du vet aldri om de har unnlatt å sagt noe med viten og vilje. Anonymkode: f94ea...fee
Gjest Jørild Skrevet 7. mai 2016 #10 Skrevet 7. mai 2016 Dette er helt vanlig og har ikke noe å si. Hus er ikke tett, uansett. Det tørker, fuktes, fryser, tiner osv. Hus er "levende" og tåler dette helt fint.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #11 Skrevet 7. mai 2016 Hvis naboene har gjort alt riktig, skal det være godt med lufting mellom isolasjonen og utvelding kledning, og da vil eventuell overflatefukt ikke være et problem. Et problem kan være om de ikke har lektet ut før de la ny isolasjon. Da kan det dannes kondens. Men dette er ikke noe du vet noe om, og det du ikke vet noe om har du heller ikke noe med å bringe videre. Anonymkode: f68c4...ee0 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #12 Skrevet 7. mai 2016 Før du begynner, så sjekk opp fakta. Har en tomannsbolig som er gjort det samme på. De begynner før jul. Aldri regnet så mye som da. Det sto åpent i 4 uker....mens regnet fosset på isolasjon. Sånne jobber gjør de hele året. Tror du slike firmaer stenger fra oktober til mai. Du har drite på leggen Anonymkode: 230ea...a75
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #13 Skrevet 7. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Før du begynner, så sjekk opp fakta. Har en tomannsbolig som er gjort det samme på. De begynner før jul. Aldri regnet så mye som da. Det sto åpent i 4 uker....mens regnet fosset på isolasjon. Sånne jobber gjør de hele året. Tror du slike firmaer stenger fra oktober til mai. Du har drite på leggen Anonymkode: 230ea...a75 Hun har jo ikke "drite på leggen", hun stilte bare et spørsmål her. Du lurer/tror sikkert på mye rart innimellom du og, som andre vet svaret på. Det betyr jo ikke at du har "drite på leggen" bare fordi du lurer/tror på disse tingene. Hun har jo ikke gått bort til evt. nye naboer og sagt noe til dem. Anonymkode: f0074...499 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå