AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #1 Skrevet 6. mai 2016 Har to små barn som går i barnehagen, den ene siste året i barnehage til høsten. Vi har boss fra barnefar litt over halvannet år. Før det tok slutt bodde vi kun ett år på en plass langt avgårde, hvor vi liksom skulle "begynne på nytt" og få en friskere start, men dette skar seg. Jeg er alene med barna 80% av tiden, og vi bor nå ganske sentralt i byen, vi trives alle sammen. Men leien min er på over 12.000,- og jeg sliter med å rettferdiggjøre den prisen. Etter dette lange året vi har bodd her begynner jeg å kjenne at det er litt trangt å bo i en leilighet, i øverste etasje, hvor barna ikke kan slippes ut og ofte kryper opp etter veggene og tydelig trenger litt mer boltreplass. Det er kommet en leilighet til leie MYE nærmere barnehagen, hvor jeg synes skolene er bedre og sjansen for barna å skape nettverk før skolestart også er mye bedre. Det er en inngjerdet hage, og strand rett nedenfor... Den er 15 min unna her vi bor nå, og tilogmed billigere i pris. Ikke et sted jeg vet om JEG vil bli boende resten av livet, men for barnas del kunne jeg absolutt flyttet. Det eneste som holder meg igjen er at det er storebrors flytt nr to tre de siste årene. Jeg tenkte jo vi skulle bli værende her, men da var også barna mindre, og lykken over å bare kunne flytte fra eksen var enorm. Jeg må enda holde meg på leiemarkedet og lovte meg selv å ikke flytte igjen før jeg kunne kjøpe. Vi er veldig godt installert her, men den leiligheten er hundre ganger mer barnevennlig... Litt input? Får dårlig samvittighet av all flyttingen... Anonymkode: 536b9...821
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #2 Skrevet 6. mai 2016 Det er jo ikke akkurat som at dere flytter til en annen landsdel. Jeg har prøvd å flytte på samme sted jeg har bodd, og over halve landet. Å det å bare flytte så lokalt som du vil gjør da absolutt ingenting Anonymkode: 8c7d1...6f7 4
Gjest chiki Skrevet 6. mai 2016 #3 Skrevet 6. mai 2016 så lenge de slipper å bytte barnehage igjen ser jeg ikke problemet:)
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #4 Skrevet 6. mai 2016 Det er en super mulighet. Slå til!!! Anonymkode: f16db...63a 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #5 Skrevet 6. mai 2016 Så lenge det gagner hele familien, så sier jeg kjør på! De må jo ikke bytte barnehage en gang, så forandringene blir jo kun til barnas bedre. Er det slik at barna får nabobarn de kan springe over til, være ute i hagen, ringe på dører, så sier jeg det er virkelig gull verdt! Sosialt og deilig med kompiser rundt neste hjørne Anonymkode: 478f8...572
Mearrasámi Skrevet 6. mai 2016 #6 Skrevet 6. mai 2016 (endret) Ville absolutt benytta meg av den muligheten om jeg var deg, TS. Barna kommer nok til å stortrives der med tanke på at de får være mer ute og boltre seg enn i en liten leilighet i øverste etasje. Økonomien blir også bedre for dere som er et + Dessuten er barna enda så små at de ikke tar noen skade av å flytte nå (det er jo bare 15 min unna), så lenge det blir relativt stabilt fremover når de begynner på skolen. Endret 6. mai 2016 av Mearrasámi
Sariou Skrevet 6. mai 2016 #7 Skrevet 6. mai 2016 2 timer siden, chiki skrev: så lenge de slipper å bytte barnehage igjen ser jeg ikke problemet:) Enig i dette. Og forutsatt at den andre er et sted dere kan bli noen år.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #8 Skrevet 6. mai 2016 Ja, kjør på. Det er spennende og morsomt å flytte for barn. De tilpasser seg!! Anonymkode: a5893...06a 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #9 Skrevet 6. mai 2016 Med 12 000i leie så vil jo du kunne betjene et ganske stort lån. Særlig dersom du får,økonomisk hjelp til en mer barnevennlig bolig fra kommunen du bor i. Du er vanskelig stilt i og med at du er alene med barn og ikke eier, har du vurdert den muligheten? Anonymkode: c37cc...895
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #10 Skrevet 7. mai 2016 Tusen takk for svar alle! Jeg skal hvertfall se på den og slåss for den!! AB895 - tror du det? Jeg er fulltidsstudent i tre/fem år frem i tid - men enda helt romslig økonomi forsåvidt. Anonymkode: 536b9...821 1
Jobbermedbarn Skrevet 7. mai 2016 #11 Skrevet 7. mai 2016 Dette høres ut som en bedre løsning for alle👍 Slå til!
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #12 Skrevet 7. mai 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar alle! Jeg skal hvertfall se på den og slåss for den!! AB895 - tror du det? Jeg er fulltidsstudent i tre/fem år frem i tid - men enda helt romslig økonomi forsåvidt. Anonymkode: 536b9...821 Hvordan kan du ha råd til så dyr bolig når du er alene og student? 12000 kr er jo mer enn man får i lån og stipend :o Anonymkode: 31205...cae
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #13 Skrevet 7. mai 2016 Snakk med husbank\kommune og bank. Det høres virkelig ut som du kunne kjøpt noe iogmed at leia er så høy. Ellers så er det ikke ille for barna å flytte, hvertfll ikke når man beholder samme bhg. De vil jo få det bedre i ett hus med hage og kanskje naboer.. Anonymkode: 10166...0c6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #14 Skrevet 7. mai 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du ha råd til så dyr bolig når du er alene og student? 12000 kr er jo mer enn man får i lån og stipend :o Anonymkode: 31205...cae Jeg får full OS i tillegg, er alene med barna. Lån og stipend er på 10.000,- og så alle disse andre tingene i tillegg - bidrag og utvidet barnetrygd osv... Skal undersøke mulighetene for lån. Anonymkode: 536b9...821
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #15 Skrevet 7. mai 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får full OS i tillegg, er alene med barna. Lån og stipend er på 10.000,- og så alle disse andre tingene i tillegg - bidrag og utvidet barnetrygd osv... Skal undersøke mulighetene for lån. Anonymkode: 536b9...821 Du får jo ikke boliglån, da OS ikke er fast inntekt. Anonymkode: a067e...125
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #16 Skrevet 7. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får jo ikke boliglån, da OS ikke er fast inntekt. Anonymkode: a067e...125 Der tar du feil. OS regnes som fast inntekt så lenge vedtaket varer. Ingen er garantert å beholde jobben heller. Anonymkode: a5893...06a
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #17 Skrevet 7. mai 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får jo ikke boliglån, da OS ikke er fast inntekt. Anonymkode: a067e...125 Det er akkurat dette jeg lurer på ja... Anonymkode: 536b9...821
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #18 Skrevet 8. mai 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du ha råd til så dyr bolig når du er alene og student? 12000 kr er jo mer enn man får i lån og stipend :o Anonymkode: 31205...cae Stønader og store barnebidrag gjør dette mulig. Studiestønader, ekstra stønad SFO og barnehage gir så en klarer seg Anonymkode: 7a2de...40e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå