Gjest supernova_87 Skrevet 6. mai 2016 #1 Skrevet 6. mai 2016 Jeg klarer ikke å finne noen regler å følge, og de andre i familien er like usikre. Jeg mener det ikke kun bør gå på relasjon og alder, men også personlig økonomi og inntekt. Jeg er voksen, enslig (i alle fall invitert alene, drar med resten av familien), og mellom 25-30, har ikke et nært forhold til dette søskenbarnet (men det er vel ikke så relevant). Hva ville dere gitt hvis dere hadde 10 - 13 000 i inntekt og hva ville dere gitt hvis dere hadde 15 - 20 000 (og pluss) i inntekt? (eller kom med deres egne eksempler) Det blir ikke det samme som bryllup det man kan anslå kuvertprisen, siden konfirmanten uansett ikke betaler for laget.
Millimani Skrevet 6. mai 2016 #5 Skrevet 6. mai 2016 Til et søskenbarn? To av mine kusiner sto i samme situasjon en gang på slutten av 1990-tallet, og jeg var konfirmanten. Jeg fikk til sammen 400 kr av begge to. Dette var på slutten av 1990-tallet. Åtte år senere sto jeg i situasjonen igjen, med meg selv som giver til en annen kusine, som jeg har et mye nærmere forhold til. Hun fikk 800 kr av meg. Synes 300 er lite jeg, det er femtilappen mer enn jeg ville gitt nabojenta... 500 kroner må være et mer passende beløp
Mercudia Skrevet 6. mai 2016 #6 Skrevet 6. mai 2016 Vi var i selskap hos mine barns søskenbarn for ikke så lenge siden, søskenbarnet fikk 1000 kr fra meg og samboer og yngstebarnet, 300 fra hver av mine litt større barn. Tls 1600 kr. Til sammeligning fikk våre barn 700 fra foreldrene og de tre barna deres (inkludert siste konfirmant) - så i den settingen synes jeg at 300 kr fra hvert av mine store barn (som studerer og har stram økonomi) var helt innafor!
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #7 Skrevet 6. mai 2016 Vi er to søsken som gir sammen, og gir 250 hver. Kjøper en gave som passer henne fint, og det er et søskenbarn jeg sjelden møter. Da jeg konfirmerte meg fikk jeg 500 fra hele familien. Nå får konfirmanten gave fra min mor og far, meg og min søster, og min bror gir alene. Får for nærmere 1500, så det holder fra vår familie syns nå jeg Anonymkode: f53f8...b0b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå