AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #1 Skrevet 6. mai 2016 Hvordan går vi frem for å klage? Vi mener argumentene de har brukt slettes ikke stemmer, de burde vært i nærområdet og inspisert de faktiske forholdene. Ser vi har rett på rettshjelp via forsikringen, men det er kanskje litt tidlig i prosessen å kople inn advokat? Noen som har erfaring med å klage på slike vedtak? Anonymkode: 06328...dd9
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #2 Skrevet 6. mai 2016 Hvilken begrunnelse har kommunen gitt for avslaget? Anonymkode: 01350...6d1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #3 Skrevet 6. mai 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken begrunnelse har kommunen gitt for avslaget? Anonymkode: 01350...6d1 Vi kjenner en arkitekt som også er enig i at argumentene til kommunen ikke stemmer. De mener at den skiller seg for mye ut i forhold til de andre naboene... men de har nok bare sett på gamle flyfoto på nettet... De burde kommet hit fysisk og sett. Faktisk syns jeg verandaen forskjønner både vårt hus og standarden på nabolaget. Anonymkode: 06328...dd9
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #4 Skrevet 6. mai 2016 Kan godt være de har hatt befaring i nabolaget. Er det sendt ut nabovarsel, kan naboene ha klaget? Anonymkode: cf953...8a7
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #5 Skrevet 6. mai 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan godt være de har hatt befaring i nabolaget. Er det sendt ut nabovarsel, kan naboene ha klaget? Anonymkode: cf953...8a7 Det står ikke noe om dette i avslaget, men nabovarsel er sendt ut og alle vi snakket med virket positive. Ingen klaget... Anonymkode: 06328...dd9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #6 Skrevet 7. mai 2016 Nå er mannen min dritdeppa (sliter med depresjon fra før) - og denne verandaen var vårt lyspunkt i tilværelsen.... Håper virkelig vi får medhold i klagen... Anonymkode: 06328...dd9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #7 Skrevet 7. mai 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er mannen min dritdeppa (sliter med depresjon fra før) - og denne verandaen var vårt lyspunkt i tilværelsen.... Håper virkelig vi får medhold i klagen... Anonymkode: 06328...dd9 All forståelse for at det er kjipt å få avslag, men det du har skrevet her blir for dumt. Dere kan kontakte kommunen og be om begrunnelse, samt sende inn klage innen gitte frister. Hvis en veranda er det eneste lyspunkt i tilværelsen så har dere jammen mye å jobbe med. Du må også lære deg å skille mellom skuffelse og medisinsk depresjon, virkelig ikke det samme. Anonymkode: cf953...8a7 28
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #8 Skrevet 7. mai 2016 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: All forståelse for at det er kjipt å få avslag, men det du har skrevet her blir for dumt. Dere kan kontakte kommunen og be om begrunnelse, samt sende inn klage innen gitte frister. Hvis en veranda er det eneste lyspunkt i tilværelsen så har dere jammen mye å jobbe med. Du må også lære deg å skille mellom skuffelse og medisinsk depresjon, virkelig ikke det samme. Anonymkode: cf953...8a7 Nå syns jeg du var litt vel krass, men det er vel lett å være litt spydig når man kan gjemme seg bak en anonym profil! Og han er deprimert fra før - medisinsk! Måtte ta en ekstra tablett i dag og pga han ser bare et svart hull. Da vi bygde verandaen ble han så glad. Vi har hatt mye motgang i det siste, så det var litt trøst det at vi kunne kose oss ute på verandaen som ble så flott nå til sommeren. Da hadde vi noe å se fram til. men vi har brukt mye penger på dette, og da blir det jo ekstra kjipt å måtte rive den! Vi må bare finne alt av argumenter og skrive en så ryddig klage som mulig, og dokumentere med bilder fra nabolaget osv, så de får et bilde over de virkelige forholdene her. Og vi kommer ikke til å bruke depresjon som argument, tror du vi er dumme eller? Anonymkode: 06328...dd9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #9 Skrevet 7. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå syns jeg du var litt vel krass, men det er vel lett å være litt spydig når man kan gjemme seg bak en anonym profil! Og han er deprimert fra før - medisinsk! Måtte ta en ekstra tablett i dag og pga han ser bare et svart hull. Da vi bygde verandaen ble han så glad. Vi har hatt mye motgang i det siste, så det var litt trøst det at vi kunne kose oss ute på verandaen som ble så flott nå til sommeren. Da hadde vi noe å se fram til. men vi har brukt mye penger på dette, og da blir det jo ekstra kjipt å måtte rive den! Vi må bare finne alt av argumenter og skrive en så ryddig klage som mulig, og dokumentere med bilder fra nabolaget osv, så de får et bilde over de virkelige forholdene her. Og vi kommer ikke til å bruke depresjon som argument, tror du vi er dumme eller? Anonymkode: 06328...dd9 Bygget dere verandaen før dere fikk positivt svar på byggesøknaden???!!! Anonymkode: 765a5...4c9 27
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #10 Skrevet 7. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå syns jeg du var litt vel krass, men det er vel lett å være litt spydig når man kan gjemme seg bak en anonym profil! Og han er deprimert fra før - medisinsk! Måtte ta en ekstra tablett i dag og pga han ser bare et svart hull. Da vi bygde verandaen ble han så glad. Vi har hatt mye motgang i det siste, så det var litt trøst det at vi kunne kose oss ute på verandaen som ble så flott nå til sommeren. Da hadde vi noe å se fram til. men vi har brukt mye penger på dette, og da blir det jo ekstra kjipt å måtte rive den! Vi må bare finne alt av argumenter og skrive en så ryddig klage som mulig, og dokumentere med bilder fra nabolaget osv, så de får et bilde over de virkelige forholdene her. Og vi kommer ikke til å bruke depresjon som argument, tror du vi er dumme eller? Anonymkode: 06328...dd9 Hvor gamle er dere? Vanskelig å tro på det jeg leser Anonymkode: 765a5...4c9 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #11 Skrevet 7. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bygget dere verandaen før dere fikk positivt svar på byggesøknaden???!!! Anonymkode: 765a5...4c9 vi var i kontakt med kommunen og de sa at når vi hadde levert søknad og nabovarsler med underkrifter, kunne vi vente 3 uker før vi satte i gang. Dersom vi ikke hørte noe, var det bare å sette i gang. Dårlig informasjon da kan man si. Anonymkode: 06328...dd9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #12 Skrevet 7. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: vi var i kontakt med kommunen og de sa at når vi hadde levert søknad og nabovarsler med underkrifter, kunne vi vente 3 uker før vi satte i gang. Dersom vi ikke hørte noe, var det bare å sette i gang. Dårlig informasjon da kan man si. Anonymkode: 06328...dd9 ??? Du har ikke lest skriftlig informasjon om dette før du søkte? Anonymkode: 765a5...4c9 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #13 Skrevet 7. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: ??? Du har ikke lest skriftlig informasjon om dette før du søkte? Anonymkode: 765a5...4c9 JO: Søknad om tillatelse til tiltak med tidsfrist for å behandle søknaden innen 3 uker, jfr pbl §§ 20-1 og 21-7. Søknad om tiltak må være ferdig prosjektert når søknaden sendes til kommunen.Dersom kommunen ikke har avgjort søknaden innen fristens utløp, regnes tillatelse som gi Anonymkode: 06328...dd9
Leo Skrevet 7. mai 2016 #14 Skrevet 7. mai 2016 Jeg kan ikke si at jeg helt forstår problemet hvis dere sendte inn søknad og ventet i tre uker før dere begynte å bygge. Da har jo ikke kommunen lenger noe den skulle ha sagt og kommer det et avslag etter fristen kan dere jo bare sende et brev hvor dere hevder at avslaget er ugyldig. Ikke verre en det. 13
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #15 Skrevet 7. mai 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan går vi frem for å klage? Vi mener argumentene de har brukt slettes ikke stemmer, de burde vært i nærområdet og inspisert de faktiske forholdene. Ser vi har rett på rettshjelp via forsikringen, men det er kanskje litt tidlig i prosessen å kople inn advokat? Noen som har erfaring med å klage på slike vedtak? Anonymkode: 06328...dd9 Hvor lang tid etter disse 3 ukene, fikk dere avslaget? Anonymkode: 765a5...4c9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #16 Skrevet 7. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang tid etter disse 3 ukene, fikk dere avslaget? Anonymkode: 765a5...4c9 Ca. et par mnd. Anonymkode: 06328...dd9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #17 Skrevet 7. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: vi var i kontakt med kommunen og de sa at når vi hadde levert søknad og nabovarsler med underkrifter, kunne vi vente 3 uker før vi satte i gang. Dersom vi ikke hørte noe, var det bare å sette i gang. Dårlig informasjon da kan man si. Anonymkode: 06328...dd9 Så lenge søknaden ikke er ferdigbehandlet, bygde dere uansett på egen risiko. Anonymkode: 29026...53c 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #18 Skrevet 7. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå syns jeg du var litt vel krass, men det er vel lett å være litt spydig når man kan gjemme seg bak en anonym profil! Og han er deprimert fra før - medisinsk! Måtte ta en ekstra tablett i dag og pga han ser bare et svart hull. Da vi bygde verandaen ble han så glad. Vi har hatt mye motgang i det siste, så det var litt trøst det at vi kunne kose oss ute på verandaen som ble så flott nå til sommeren. Da hadde vi noe å se fram til. men vi har brukt mye penger på dette, og da blir det jo ekstra kjipt å måtte rive den! Vi må bare finne alt av argumenter og skrive en så ryddig klage som mulig, og dokumentere med bilder fra nabolaget osv, så de får et bilde over de virkelige forholdene her. Og vi kommer ikke til å bruke depresjon som argument, tror du vi er dumme eller? Anonymkode: 06328...dd9 Måtte ta en ekstra tablett?? Antidepressiva fungerer ikle på den måten! Anonymkode: 897b5...569 11
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #19 Skrevet 7. mai 2016 Dere er flinke til å avspore... Lurer på om dere har adhd hele gjengen :D Det jeg legger merke til, er at ingen av dere svarer på det jeg faktisk spør om... men det sier vel litt om dere... "Hvordan går vi frem for å klage? Vi mener argumentene de har brukt slettes ikke stemmer, de burde vært i nærområdet og inspisert de faktiske forholdene. Ser vi har rett på rettshjelp via forsikringen, men det er kanskje litt tidlig i prosessen å kople inn advokat? Noen som har erfaring med å klage på slike vedtak? " Vel - har noen her erfaring med å klage på slike saker? Hvordan gikk dere frem? Tips? Har begynt å skrive på en klage, og har funnet frem de punktene de mente var argumenter mot vår utforming, og vi har gått gjennom punktene og syns ikke noen av de stemmer, så vi har listet opp deres argumenter og skrevet hva vi mente om de ulike argumentene. Vi har også tatt litt bilder, men lurer på om det er lov å ta bilder av nabohus og vedlegge? Tenk om en nabo ikke har søkt om tillatelse, og de finner det ut pga bildene vi sendte inn - og de må rive? Nå har ikke vi noe særlig kontakt med naboene, så for vår skyld gjør det jo ingenting da, men likevel... kjipt!Mannen min mente det ikke var lov å ta bilder... Jeg kan jo bare ta printscreen fra googlemap? Det ligger jo allment tilgjengelig... Så tenkte jeg vise til noen paragrafer og få uttalelse fra en arkitekt vi kjenner - om hans syn på estetisk utforming osv. Gjøre det så profesjonelt som mulig.... samt vise til at de har brutt sin tidsfrist. Det står klart og tydelig flere plasser at man kan starte byggearbeid og anse som ferdigbehandlet om man ikke hører noe innen 3 uker! Men at man må levere inn ferdigattest. Og svar nå på det jeg faktisk spør om - ikke om hvor dumme vi er som starter bygging uten å få skriftlig klarsignal. Anonymkode: 06328...dd9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #20 Skrevet 7. mai 2016 Kg er ikke et kontor der du stiller ett spørsmål og kan forlange svar på kun det du vil ha, kg er et diskusjonsforum. Du klager på at andre er frekke, og så er du frekk selv, harmonerer dårlig når du skal kjefte videre ut i innlegget ditt. Klageadgang står som regel på kommunens hjemmesider, eller så får du gjøre som andre med et minimum av datakunnskap; dette Anonymkode: cf953...8a7 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå