Gå til innhold

Damer: Hva skal til for at du blir forelsket? Betatt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal til for at du blir betatt ? Eller forelsket? 

Anonymkode: 68d3b...6ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det var et vanskelig spørsmål. Det er jo ingen fasit på dette, men såklart må det være god kjemi. En ting er sikkert dog, jeg blir ikke betatt av nikkedokker. Må ha litt motstand, en som tørr å stå for egne meninger (men som også viser at hen er villig til å vurdere andre standpunkt dersom hen mottar god argumentasjon). Blir fortere betatt dersom jeg blir utfordret intellektuelt også. Oooog humor! Dersom dette er tilstede + vi har lignende verdier så er det en god mulighet for at jeg blir betatt. :Nikke:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åååå, for å bli betatt/falle for en. Vel, som oftest er det noe med øynene til mannen. Og smilet. Se noen lunde velstelt ut.

For tiden bryter jeg vel alle kg-standardene. Er betatt av en som er 'lav', ikke fullført vgs, psykisk diagnose og altfor ung. Sånt som skjer. Statusen har med andre ord lite å si for min del.

Anonymkode: 43d1b...918

AnonymBruker
Skrevet

Lasse. Lasse skal til :rodmer:

Anonymkode: 2d3b4...151

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke.. Jarle Andhøy kanskje? 

Anonymkode: b8494...8a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir ikke betatt av noen da ingen kan måle seg med min ex. Kommer til å dø av kjærlighetssorg, det er jeg sikker på :( 

Anonymkode: 55523...814

AnonymBruker
Skrevet

En mann som ser meg og er oppriktig interessert i meg. Da faller jeg. Bare synd det er få menn som ser meg for mer enn en kropp. 

Anonymkode: 84714...42e

• Liker 3
Skrevet

Betatt kan jeg bli av humoristisk sans og gode replikker, og så skader det ikke med et brukbart utseende heller. 

For forelskelse må det mer til. Humor er selvsagt viktig da også, men i tillegg må vi kunne snakke mer alvorlig sammen også og jeg må ha følelsen av at mannen stiller opp for meg, og tillater meg å stille opp for ham også. Det må være potensiale for et "vi" der. Det skader selvsagt ikke for forelskelsen at han ser OK ut, men det er mindre viktig der enn  ved "betatt". 

• Liker 1
Gjest *kokos*
Skrevet

Fellesnevneren for de jeg blir betatt av er at de får meg til å le, og de er veldig trygge på seg selv. Utseendet deres varierer veldig, men jeg liker skøyeraktig utseende/boyish charm/lekne og flørtne menn. 

Hm, trodde dette kom til å bli så lett å beskrive, siden jeg er betatt av ca 4 ulike menn as we speak, men det er vel nettopp denne ubeskrivelige kjemien som er avgjørende.

Disse mennene får meg alle til å føle at jeg er sjarmerende og morsom også, det må nevnes. Jeg føler at jeg liker meg selv når jeg er med dem.

(Jeg har forøvrig ikke noe på gang med noen av disse, 4 flotte menn hadde blitt litt heftig. Jeg liker visst bare å være betatt...)

Skrevet

Bein i nesa, egne meninger, god kjemi, humor. Åpenhet og ærlighet. Og selvfølgelig, han skal få meg til å føle meg spesiell! Og det skal jeg med han og :) Status, utdanning, utseende har ikke så mye å si. Så lenge han er moden og klarer å ta vare på seg selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Perfekt kjemi,  og pirrende men respektfull flørt, og mye latter og original moro/påfunn. Vi må også ha samme verdier og mål i livet før jeg tillater meg å få ordentlig følelser.

Kan også bli småbetatt av fremmede, f eks en hyggelig og stormkjekk mann som jobber i kantina, i sånnee tilfeller er det noe med smilet og øynene som fanger meg også lurer jeg meg selv til å tro at personligheten hans er drømmen også og svever på en sky hver gang jeg ser han i en kort periode før jeg innser at hele karakteren bare er i hodet mitt :P  

Anonymkode: 109b1...b93

AnonymBruker
Skrevet

Humor og at jeg slapper av rundt ham.

Anonymkode: 5cc41...f84

Skrevet

Humor og glimt i øyet. Han må være smart (ikke nødvendigvis høyt utdannet), og gjerne litt nerdete.

Kan med hånden på hjertet si at utseende ikke er særlig viktig for meg, så lenge han er "ren og pen", og velstelt. Ikke velstelt som i hårsveis som tar 20 min, dyre klær som matcher og sånn, men litt mer på rene, korte negler-stadiet. Ellers blir jeg enda mer tiltrukket av en mann som har båd et smil og en latter som sitter løst, hvis jeg allerede føler jeg har en kjemi med ham.

Gjest FruPotter
Skrevet

Egentlig ganske vanskelig å si for meg. Har vært ordentlig forelsket tre ganger og alle guttene/mennene var ganske forskjellig både utseendemessig og på personlighet. Så jeg vet nok ikke hva som får meg til å bli forelsket, men det jeg blir tiltrukket av og som kanskje hjelper på er:

- God hygiene. At han er velstelt og ren, rett og slett. Er ikke særlig deilig med sterk svettelukt, tåfis og fett hår.
- Humor. At man kan le sammen og ha det gøy er viktig for meg. 
- At han er en snill og kjærlig person. Er ikke så mye mer å si. Han må kunne tenke på andre enn seg selv, tenker jeg. Folk som bare tenker "meg, meg, meg" blir fort slitsomme å være sammen med. Frekke, ekle, sure mennesker er heller ikke noe særlig. 

Å være betatt er litt annerledes for meg. Da går det mest på utseende og utstråling egentlig. Har jo vært betatt av en gutt i parallel klassen på barneskolen og kjendiser, men kjente jo dem ikke så da var det nok fordi de var veldig fine og hadde god utstråling.

AnonymBruker
Skrevet

Betatt: øyne og smil og noen ganger bare et blikk uten at øynene er sånne typisk pene. Og helst litt oppmerksomhet. Slutter fort å være betatt hvis han overser meg totalt.

Forelska: vet ikke om jeg har vært det noen gang

Anonymkode: 2e5c1...2cd

Skrevet

Jeg er vanskelig, det er fryktelig lenge siden jeg har tegnet noen navn med hjerter rundt i dagboka for å si det sånn. 

Kan bli lettere betatt da, jeg føler det utløses av en sum av intelligens, humor, selvsikkerhet, å være oppmerksom/snill mot de rundt seg og at man opplever at man deler noen syn og meninger.

For å bli mer enn lettere betatt, for eksempel forelsket, så er vel det aller beste en person som virkelig ser meg. Da faller jeg pladask på sekundet. Det er ekstremt sjeldent det skjer, og det er også vanskelig å lære seg eller fake. Ingenting er verre enn en som kommer og skal fortelle deg hvem du er og så er de helt på jordet. Men kan du virkelig se, forstå og lese mennesker så er det det aller beste "sjekketrikset" i verden, du kan få hvem du vil da.

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, Cuntzilla skrev:

For å bli mer enn lettere betatt, for eksempel forelsket, så er vel det aller beste en person som virkelig ser meg. Da faller jeg pladask på sekundet. Det er ekstremt sjeldent det skjer, og det er også vanskelig å lære seg eller fake. Ingenting er verre enn en som kommer og skal fortelle deg hvem du er og så er de helt på jordet. Men kan du virkelig se, forstå og lese mennesker så er det det aller beste "sjekketrikset" i verden, du kan få hvem du vil da.

Er det ikke det alle playere faker? Så så vanskelig er det vel ikke å fake, uten at jeg sier at jeg kan det.

Skrevet
18 minutter siden, Summers skrev:

Er det ikke det alle playere faker? Så så vanskelig er det vel ikke å fake, uten at jeg sier at jeg kan det.

Hvis du er flink til å lese og se mennesker, så kan du også være den ultimate player og manipulere dem og si akkurat hva de vil høre.

Men det er som sagt ikke mange som er flinke (nok) til det, du kan ikke fake at du ser mine innerste tanker eller skjønner akkurat hvordan jeg er skrudd sammen om du ikke har den fjerneste anelse. Kanskje de billige triksene for å late som du gjør det funker når dama er 17, men ikke når hun er 27. For min del så backfirer det bare når noen prøver men ikke får det til, som sagt blir det da bare irriterende fordi man føler seg misforstått og feildømt. Jeg møter sånne duster som tror de "ser" meg hele tiden, det funker ikke når de faktisk ikke gjør det.

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 time siden, Cuntzilla skrev:

Hvis du er flink til å lese og se mennesker, så kan du også være den ultimate player og manipulere dem og si akkurat hva de vil høre.

Men det er som sagt ikke mange som er flinke (nok) til det, du kan ikke fake at du ser mine innerste tanker eller skjønner akkurat hvordan jeg er skrudd sammen om du ikke har den fjerneste anelse. Kanskje de billige triksene for å late som du gjør det funker når dama er 17, men ikke når hun er 27. For min del så backfirer det bare når noen prøver men ikke får det til, som sagt blir det da bare irriterende fordi man føler seg misforstått og feildømt. Jeg møter sånne duster som tror de "ser" meg hele tiden, det funker ikke når de faktisk ikke gjør det.

Skjønner at det er vanskelig å se noens innerste tanker, men tror ikke det er så vanskelig å se hva folk ønsker og ikke ønsker å høre. I vennegjengen min så vet omtrent alle hva jeg ønsker og ikke ønsker å høre.  Det er jo bare at de følger litt med samt at de skjønner hvordan folk vanligvis reagerer.

Jeg tror omtrent alt  går på vilje til å prøve å bli likt. Ikke så mye på evner. De som bommer på meg tenker jeg har dårlige sosiale antenner, ikke omvendt at de som treffer har gode. Klart kan jo være at jeg bare er mye lettere å lese enn deg.

Endret av Summers
AnonymBruker
Skrevet

Han må ha det lille ekstra... Hva det er derimot, er jeg ikke så sikker på. Han må så klart få meg til å le, være åpensinnet og ikke ta seg selv så høytidelig. Han må ha gode verdier som ligner mine egne, helst samme verdier for å være ærlig (for eksempel det å ha et åpent sinn, ikke snakke stygt om andre, dette gjelder da også offentlige personer og randoms).. Så er det jo et enormt pluss at han er glad i dyr og spesielt hunder, siden jeg selv er det. :) Så om man da fyller ut alle disse kravene og i tillegg er forståelsesfull og relativt kald av seg, så er jeg nok solgt.

Viktig for meg at han er stabil, ettersom jeg selv er relativt ustabil til tider og er enormt følsom, trenger en klippe av en mann som greier å holde hodet kaldt.. En mann som gråter av både det ene og det andre er ingenting for meg, jeg finner det ikke søtt eller sjarmerende at all, men jeg ser ikke på det som en svakhet, så klart! Det minner for mye om meg selv rett og slett, ettersom jeg selv tar fort til tårene. Mange kvinner liker følsomme menn men jeg merker at jeg trekker meg fort unna.. 

Når det kommer til utseende.. Forelsker jeg meg i personligheten, blir han den vakreste i verden, så har ingen "krav" eller forutsetninger til utseende. :)

Anonymkode: 71f2a...696

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...