AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #1 Del Skrevet 6. mai 2016 Jeg skal flytte om en uke. Første juli er den nye leiligheten min klar men i mellomtiden skal jeg bo hos en venninne. Jeg vil helst ikke motta post til hennes adresse men jeg kan ikke motta post her jeg bor nå etter jeg har flytta. Etter at jeg har flytta inn i min leilighet endrer jeg adresse og slikt. Men hva kan jeg gjøre i mellomtiden? Kan posten samle opp posten min også henter jeg den i blant eller noe sånt? Hva slags løsninger fins det? Anonymkode: c2057...73a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #2 Del Skrevet 6. mai 2016 http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/adresseendring-og-oppbevaring/oppbevaring Anonymkode: f2acc...b03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #3 Del Skrevet 6. mai 2016 posten.no -kundeservice --oppbevaring av post Anonymkode: dc573...429 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #4 Del Skrevet 6. mai 2016 Poste restante. Litt usikker på hvordan det fungerer, men spør posten. Anonymkode: 6971d...64b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #5 Del Skrevet 6. mai 2016 Oppbevaring ser ut som jeg ikke kan bruke for da kan jeg vel ikke hente posten min i blant? Det er vel bare et system der posten oppbevarer all posten du får i en periode, f. Eks. Når du er bortreist? Anonymkode: c2057...73a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #6 Del Skrevet 6. mai 2016 Poste restante. Da henter du posten på det lokale postkontoret. Koster i form av midlertidig omadressering men det er et bra alternativ Anonymkode: a443c...b24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananas. Skrevet 6. mai 2016 #7 Del Skrevet 6. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oppbevaring ser ut som jeg ikke kan bruke for da kan jeg vel ikke hente posten min i blant? Det er vel bare et system der posten oppbevarer all posten du får i en periode, f. Eks. Når du er bortreist? Anonymkode: c2057...73a Post restante er nok det du har bruk for. Anbefaler å ringe kundeservicen til posten, de kan veilede deg der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #8 Del Skrevet 6. mai 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oppbevaring ser ut som jeg ikke kan bruke for da kan jeg vel ikke hente posten min i blant? Det er vel bare et system der posten oppbevarer all posten du får i en periode, f. Eks. Når du er bortreist? Anonymkode: c2057...73a Jo, det kan du! Siterer fra linken over: 02 Kan man få tak i oppbevart post under oppbevaringsperioden? Ja, bestill utleveringen på Min side adresse to virkedager i forveien. Eventuelt ring 04004 senest to virkedager i forveien. Du trenger referansenummeret som du finner på ordrebekreftelse. Anonymkode: f2acc...b03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #9 Del Skrevet 6. mai 2016 4. Oppbevaring Oppbevaring av post innebærer at post ikke omdeles, men oppbevares hos Posten i avtalt periode. Kunden kan på anmodning få oppbevart post utlevert i løpet av oppbevaringsperioden. Oppbevaring omfatter adressert brevpost: Brev Småpakker Avis og blad i postabonnement Sendinger som skal kvitteres ut og hentes på postkontoret/Post i Butikk, returneres til avsender når hentefristen er ute. Dette gjelder selv om oppbevaringsperioden fortsetter og for følgende sendinger: Rekommanderte brev Verdibrev Postoppkrav Pakker Oppbevaring kan bestilles for inntil 3 måneder. Det kan inngås ny avtale inntil totalt 6 måneder sammenhengende oppbevaringsperiode. Første virkedag etter utløpet av avtalt periode blir oppbevart post utlevert til kundens faste postadresse. Dreier det seg om store mengder post, får kunden melding i postkassa, og må hente posten på kundens faste hentested. Gyldig legitimasjon må vises. Bestillingsfrister: Innlevering på postkontor/Post i Butikk: 4 virkedager. Bestilling pr telefon: 4 virkedager. Bestilling på posten.no: 2 virkedager. Utlevering av oppbevart post: 2 virkedager. Anonymkode: f2acc...b03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #10 Del Skrevet 7. mai 2016 Jobber selv i posten og det har vært tilfeller der folk har flytta og hatt oppbevaring en stund. Kunden har dermed avtalt med ledere om å hente posten av og til på terminalen (men nå er de litt fleksible her jeg jobber). Evt kan oppbevaringen bli levert ut til nærmeste postkontor etter avtale. Er det mulighet for deg å åpne postboks i perioden du ikke har fast bopel? Ellers er post restante et alternativ og. Anbefaler deg å ringe kundeservice å høre hva som passer best i ditt tilfelle. Anonymkode: f8c1a...c38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå