AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #1 Skrevet 6. mai 2016 Mannen er veldig glad i navnet Iben, og vil gi det til gutten vår. Jeg syns forsåvidt det er fint jeg og, men etter å ha undersøkt litt finner jeg ut at det er et dansk jentenavn, som er også veldig populært blandt nyfødte jenter i disse dager. Har sett noen gutter, men SSB sier 100 gutter mot 1200 jenter, og navnet var på topp 20 i Oslo og topp 10 i Stavanger for jenter. Er det problematisk å da gi navnet til en gutt? Kan man risikere at gutten blir mye mobbet, og at vi får mye hets? Anonymkode: fd46f...fe0
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #2 Skrevet 6. mai 2016 Kjenner ikke en eneste sjel som heter Iben og jeg jobber som lærer. Syns det er et flott navn,og noen navn passer like fint til begge kjønn, noe jeg syns denne også gjør. Anonymkode: f4577...fc6
Gjest incognita Skrevet 6. mai 2016 #3 Skrevet 6. mai 2016 Jeg tenker automatisk gutt når jeg hører "Iben".
Pearl2.0 Skrevet 6. mai 2016 #4 Skrevet 6. mai 2016 Hehe, og jeg tenker automatisk "jente"😄 det var på KG jeg lærte at det var unisex! Kjenner 4 stk jenter som heter det. 2
Gjest FruPotter Skrevet 6. mai 2016 #5 Skrevet 6. mai 2016 Jeg tenker gutt når jeg hører navnet! Fint navn synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #6 Skrevet 6. mai 2016 Jeg er vokst opp med en gutt som het Iben så for meg er det et guttenavn. Hadde ikke reagert Anonymkode: 84437...e47
peppermyntete Skrevet 6. mai 2016 #7 Skrevet 6. mai 2016 Har aldri hørt om Iben som guttenavn før KG, så for meg er det helt klart et jentenavn. Men jeg tror nok ikke barnet ditt blir mobbet bare fordi du velger det som guttenavn altså! 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #8 Skrevet 6. mai 2016 Hets? Får man hets også for navn i disse dager? Ja, ungen kan dessverre bli mobbet, men det kan han bli om han heter Per, Pål eller Ola Nordmann også. Han kan til og med bli mobbet for å ha to ører. At det er et jentenavn også burde da vel ikke ha noe å si? Personlig tenker jeg gutt når jeg hører navnet selv om jeg har jobbet med ei dame som heter det. I Finland tror jeg er vel Kari et guttenavn. Liker dere navnet så velger dere det og ikke bry dere hva andre mener. Anonymkode: 89c2d...00d 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #9 Skrevet 6. mai 2016 Tenker og gutt når jeg hører Iben. Vet om en som heter det Anonymkode: fb4b6...249
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #10 Skrevet 6. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hets? Får man hets også for navn i disse dager? Anonymkode: 89c2d...00d Ja, men for det meste på kg. Snart kommer hun som blir sinna på alle som tror hennes favorittnavn er guttenavn også Anonymkode: a1cea...2f3
Stiani Skrevet 6. mai 2016 #11 Skrevet 6. mai 2016 Iben er unisex, men fonisk tror jeg det er forskjellig trykk på gutte og jentenavnet.
Silfen Skrevet 6. mai 2016 #12 Skrevet 6. mai 2016 Jeg har en jenteiben og har fått en del oi, jeg trodde det var gutt. Og ferdig med det. Aldri noen som har hengt seg opp i at det er unisexnavn disse 11 årene iallfall.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #13 Skrevet 6. mai 2016 Jeg trodde det var et guttenavn helt til jeg oppdaget at hun som spilte dattera til statsministeren i Mammon 2 het det. Anonymkode: f7fa0...58f
wondergirl Skrevet 6. mai 2016 #14 Skrevet 6. mai 2016 Jeg vet om to jentebabyer som heter Iben, så jeg lurer på om det kanskje er et 'trend'-navn som kommer nå? Så jeg ville kanskje ha vært litt forsiktig med å velge det på en gutt.
Kvalitet Skrevet 6. mai 2016 #15 Skrevet 6. mai 2016 7 timer siden, Silfen skrev: Jeg har en jenteiben og har fått en del oi, jeg trodde det var gutt. Og ferdig med det. Aldri noen som har hengt seg opp i at det er unisexnavn disse 11 årene iallfall. Jeg har en jenteIben og får masse skryt for navnet :-)
Hadley Skrevet 6. mai 2016 #16 Skrevet 6. mai 2016 Personlig har jeg ALDRI hørt Iben som noe annet enn jentenavn? Det er like mye jentenavn som Julia, Sofie, Marie, osv. Mulig Iben HAR vært unisex i fortiden, men nå er det ikke det lengre. 1
Gjest Coolaid Skrevet 6. mai 2016 #17 Skrevet 6. mai 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Mannen er veldig glad i navnet Iben, og vil gi det til gutten vår. Jeg syns forsåvidt det er fint jeg og, men etter å ha undersøkt litt finner jeg ut at det er et dansk jentenavn, som er også veldig populært blandt nyfødte jenter i disse dager. Har sett noen gutter, men SSB sier 100 gutter mot 1200 jenter, og navnet var på topp 20 i Oslo og topp 10 i Stavanger for jenter. Er det problematisk å da gi navnet til en gutt? Kan man risikere at gutten blir mye mobbet, og at vi får mye hets? Anonymkode: fd46f...fe0 Syns det er en pent jentenavn. Velg et guttenavn til gutten deres.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #18 Skrevet 7. mai 2016 4 timer siden, Hadley skrev: Personlig har jeg ALDRI hørt Iben som noe annet enn jentenavn? Det er like mye jentenavn som Julia, Sofie, Marie, osv. Mulig Iben HAR vært unisex i fortiden, men nå er det ikke det lengre. Det er fortsatt unisex selv om du personlig aldri har hørt noe annet. Anonymkode: 8a8af...997 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #19 Skrevet 7. mai 2016 4 timer siden, Hadley skrev: Personlig har jeg ALDRI hørt Iben som noe annet enn jentenavn? Det er like mye jentenavn som Julia, Sofie, Marie, osv. Mulig Iben HAR vært unisex i fortiden, men nå er det ikke det lengre. Beklager å måtte ødelegge verdensbildet ditt, men iben velges til begge kjønn, jeg er for eksempel gift med en;) jeg synes han har et flott navn, og det er artig at vi treffer på både jenter og gutter med samme navn. Et godt generelt råd er å være litt mindre påståelig om tema du ikke har greie på. Anonymkode: c17db...d76 1
Mammabamma Skrevet 7. mai 2016 #20 Skrevet 7. mai 2016 Iben er et perfekt navn til en gutt i disse enten sjørøver eller prinsessetider nettopp fordi det er unisex. Siden jeg har mye dansk familie kjenner jeg flest jenter som heter det men Norge er ikke Danmark.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå