AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #1 Skrevet 6. mai 2016 Vekterne som tilfeldigvis så det i nærheten synes jeg bør anmelde det men hun støttedama som var med han sier at det må jo ikke fordi han er jo syk. Hva tenker dere om denne problemstillingen her? Anonymkode: 6b2d5...855
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #2 Skrevet 6. mai 2016 Du kan jo anmelde så de kanskje får mer bemanning på personen, hvis det er nødvendig. Men noe straff får ikke vedkommende uansett. Anonymkode: 6a0db...871 25
peppermyntete Skrevet 6. mai 2016 #3 Skrevet 6. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo anmelde så de kanskje får mer bemanning på personen, hvis det er nødvendig. Men noe straff får ikke vedkommende uansett. Anonymkode: 6a0db...871 Samme tenkte jeg! Vedkommende trenger tydeligvis flere personer rundt seg når han er ute. 13
PaperFlower Skrevet 6. mai 2016 #4 Skrevet 6. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo anmelde så de kanskje får mer bemanning på personen, hvis det er nødvendig. Men noe straff får ikke vedkommende uansett. Anonymkode: 6a0db...871 Det høres ut som en god ide. Da slipper iallefall den neste personen å bli slått, forhåpentligvis. 2
Gjest uN91s Skrevet 6. mai 2016 #5 Skrevet 6. mai 2016 (endret) Jeg ville ha anmeldt det. Ikke fordi fyren skal få noe straff. En psykisk utviklingshemmed vil ikke få det heller. Ikke for dette i hvert fall. Derimot kan en henvendelse fra politiet gjøre at det blir plassert to-tre støttekontakter på han, i stedet for bare én. Det er nok det de burde ha gjort fra starten av. Eventuelt droppe å anmelde om det finnes en annen måte å melde fra om at personen trenger mer oppfølging og følge. Endret 9. mai 2016 av uN91s
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #6 Skrevet 6. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo anmelde så de kanskje får mer bemanning på personen, hvis det er nødvendig. Men noe straff får ikke vedkommende uansett. Anonymkode: 6a0db...871 Dette var et godt innspill. Når en psykisk utviklingshemmet person utgjør en fare for mennesker rundt er det viktig at det blir tatt tak i slik at det ikke skjer igjen. At denne støttepersonen bare avfeier det med at han er syk er ikke greit. Det er klart at han er psykisk utviklingshemmet og ikke kan stå ansvarlig for dette på samme måte som andre mennesker kan, men her må det settes inn tiltak for å forhindre vold mot medmennesker. Anonymkode: 9f209...748 17
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #7 Skrevet 6. mai 2016 Jeg ønsker at han skal straffes TS Anonymkode: 6b2d5...855 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #8 Skrevet 6. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker at han skal straffes TS Anonymkode: 6b2d5...855 Jeg brakk jo faktisk armen Anonymkode: 6b2d5...855 3
Cambria Skrevet 6. mai 2016 #9 Skrevet 6. mai 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo anmelde så de kanskje får mer bemanning på personen, hvis det er nødvendig. Men noe straff får ikke vedkommende uansett. Anonymkode: 6a0db...871 Dette synes jeg var et kjempegodt forslag! Har ikke mye kunnskap om forskjellige former for psykisk utviklingshemming og slik, men om denne personen bare plutselig slo deg helt uoppfordret så kam det jo hende denne personen muligens trenger mer be,aning rundt seg. Da går det jo i det minste ann å ringe politiet og rådføre seg med hva som er lurt å gjøre, og eventuelt anmelde for å muligens være en pådriver for at personen får mer bemanning 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 6. mai 2016 #10 Skrevet 6. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker at han skal straffes TS Anonymkode: 6b2d5...855
melatonin Skrevet 6. mai 2016 #11 Skrevet 6. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg brakk jo faktisk armen Anonymkode: 6b2d5...855 Han slo deg så hardt at du faktisk brakk armen? Det burde du skrevet i HI.. Da MÅ du anmelde, for da er det tydelig at han må ha med flere følgere! 18
Million Skrevet 6. mai 2016 #12 Skrevet 6. mai 2016 (endret) 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vekterne som tilfeldigvis så det i nærheten synes jeg bør anmelde det men hun støttedama som var med han sier at det må jo ikke fordi han er jo syk. Hva tenker dere om denne problemstillingen her? Anonymkode: 6b2d5...855 X slettes, leste mer info lenger ned Endret 6. mai 2016 av Million
EvaLena Skrevet 6. mai 2016 #13 Skrevet 6. mai 2016 Er det så vanskelig å få med all info i HI eller? Du får anmelde da serru, han får ingen straff uansett. Straffen kan kanskje være at han ikke får være så mye ute blandt folk lenger fordi kommunene skal spare penger på å ikke bemanne med flere personer. 7
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #14 Skrevet 6. mai 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg brakk jo faktisk armen Anonymkode: 6b2d5...855 Om du faktisk brakk armen så blir jo saken helt annerledes. Var han aggressiv? Jeg vet ikke, om en person brekker armen så tenker jeg at denne mannen ikke burde være ute blant mennesker. Han er for ustabil. Da jeg leste HI tenkte jeg mer at det var et dult eller noe, som var en ubehagelig situasjon for deg å oppleve siden han slo deg på brystet. Anonymkode: 3a483...3a8 3
nordpedant Skrevet 6. mai 2016 #16 Skrevet 6. mai 2016 Om du er påført en alvorlig skade bør du anmelde i alle fall. På den ene siden er det et tydelig signal til hans støttekontakter om at det må gjøres noe, på den andre siden stiller du sterkere i spørsmål om voldsoffererstatning, for legeregninger osv. 6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #17 Skrevet 6. mai 2016 Anmeld uansett, han fortjener ikke å slippe unna pga psykisk sykdom Anonymkode: 60cf6...cfa 4
Maleficenta Skrevet 6. mai 2016 #18 Skrevet 6. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vekterne som tilfeldigvis så det i nærheten synes jeg bør anmelde det men hun støttedama som var med han sier at det må jo ikke fordi han er jo syk. Hva tenker dere om denne problemstillingen her? Anonymkode: 6b2d5...855 Selv psykisk utviklingshemmede må lære at handlinger får konsekvenser. Skal ikke være sånn at de slipper unna med drap liksom fordi stakkars de er syke. De er som store barn. De trenger grensesetting og regler og konsekvenser. 8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #19 Skrevet 7. mai 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Anmeld uansett, han fortjener ikke å slippe unna pga psykisk sykdom Anonymkode: 60cf6...cfa Psykisk utviklingshemmed er ikke det samme som ha ha en psykisk sykdom. Hva skjer med allmennkunnskapen til folk??? Anonymkode: 8d824...c75 30
Sirah Skrevet 7. mai 2016 #20 Skrevet 7. mai 2016 Anmeld! Så vil instutisjonen få pålegg om at flere følger denne personen slik at det kanskje ikke skjer igjen! 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå