AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #1 Skrevet 6. mai 2016 Hei, Jeg og min mann prøver å bli gravide, men det har enda ikke skjedd noe.. Kjenner jeg begynner å bekymre meg litt, har enda ikke vært hos legen ang dette. Vi bestemte oss for å prøve rundt jul i fjor (2015), og jeg sluttet med prevensjon ca 6mnd i forveien. Har ikke gått veldig aktivt inn for det (fulgt med på eggløsning og planlagt samleie ut i fra det). Men har jo sex jamt og trudt.. Det er litt opp og ned hvor ofte, men tipper ca 2-3 ganger pr. uke. Trodde jeg var gravid nå, men så fikk jeg mensen. Er dette unormalt? Burde jeg bekymre meg? Kan legge til at jeg er 25 år og i relativt god form. Trener ikke noe særlig men holder meg aktiv i jobben og går tur med hund hver dag. Spiser normalt. Hører jo stadig om de som blir gravide på et blunk, samtidig som jeg har hørt at noen bruker lang tid. Hva er "vanlig"? Setter stor pris på svar Anonymkode: 0d826...20f
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #2 Skrevet 6. mai 2016 -har altså ikke planlagt eller fulgt med på eggløsning. Ble litt rotete formulert. TS Anonymkode: 0d826...20f
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #3 Skrevet 6. mai 2016 Et halvt år med prøving er ikke grunn til bekymring, men kanskje dere skal prøve å time det litt bedre i forhold til eggløsning? Anonymkode: 2857d...63a 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #4 Skrevet 6. mai 2016 I utgangspunktet null grunn til bekymring, kan ta et år eller mer. Kontakt lege når dere har hatt ubeskyttet jevnlig sex i et år uten å lykkes. Men vil du bedre sjansene kan du jo feks begynne å kartlegge syklusen din, tempe og bruke eggløsningstester for å sørge for at timingen er riktig hver mnd. Er jo bare 20% sjans en gang pr mnd, gitt rett timing, så normalt at det tar tid. Som å få den siste 6'ern som mangler for yatzy Kan kaste ganske mange ganger før den dukker opp...! Blitt gravid to ganger, begge gangene på 6. eggløsning. Første endte i MA uke 11, andre sover søtt ved sidenav meg nå. Anonymkode: 8c80b...168 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #5 Skrevet 6. mai 2016 Nei, ingen grunn til bekymring. Tok 10 mnd her 😊 Anonymkode: 6f054...94c
Snurrepurre Skrevet 7. mai 2016 #6 Skrevet 7. mai 2016 Helt normalt.. Men Finn ut av EL ;-) for som nevnt over her så er det bare 20% sjanse for at det blir baby om dere treffer :-) om dere ikke treffer vinduet så er det jo selvsagt omkring 0% Hehe.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #7 Skrevet 7. mai 2016 Kjøp billigtester på nettet (el-tester) for å få oversikt over eggløsningen. Da har dere mye større sjans for å lykkes Anonymkode: 550b5...9d0 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #8 Skrevet 7. mai 2016 Tusen takk for svar til dere alle Kjenner jeg senket skuldrene litt nå! Må nok begynne å teste EL, har lastet ned en app som regner det ut omtrendtlig men vet jo ikke hvor nøyaktig den er. Må si jeg stusser litt på alle de som blir gravide på et blunk, siden sjansene for det egentlig ikke er så store. Kan ikke tenke annet enn at det kanskje er litt tabu å si at man har prøvd en stund før det "traff"?! Ikke vet jeg, men uansett var det godt å høre at andre også har brukt litt tid TS Anonymkode: 0d826...20f
Snooks Skrevet 8. mai 2016 #9 Skrevet 8. mai 2016 Jeg ble gravid i pp 27 med første og pp 1 med andre, så det kan jo være bare flaks/uflaks. Ville ikke vært bekymret enda hvertfall
Anglofil Skrevet 8. mai 2016 #10 Skrevet 8. mai 2016 (endret) Nei, jeg ville nok ikke bekymret meg. Det er ikke uvanlig at det kan ta opp til 1 1/2 år. Jeg kjenner flere som har brukt 1 1/2-2 år på å bli gravide. Mvh Yvonne Endret 8. mai 2016 av Yvonne
Ultiva Skrevet 8. mai 2016 #11 Skrevet 8. mai 2016 (endret) 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar til dere alle Kjenner jeg senket skuldrene litt nå! Må nok begynne å teste EL, har lastet ned en app som regner det ut omtrendtlig men vet jo ikke hvor nøyaktig den er. Må si jeg stusser litt på alle de som blir gravide på et blunk, siden sjansene for det egentlig ikke er så store. Kan ikke tenke annet enn at det kanskje er litt tabu å si at man har prøvd en stund før det "traff"?! Ikke vet jeg, men uansett var det godt å høre at andre også har brukt litt tid TS Anonymkode: 0d826...20f Jeg kunne ikke tro mine egne øyne da jeg fikk positiv test for tredjemann nå allerede i prøveperiode nr 1. Vi brukte tross alt fire prøveperioder på nr 2 (nr 1 var ikke planlagt). Men jeg vil tro det er veldig mange som ikke kjøper inn eggløsningstester eller temper, de fleste kaster nok prevensjonen og tar det litt som det kommer. Hvis jeg ikke hadde holdt på med å el-teste, regne ut lengden på syklusen min osv både med nr 2 og nr 3 så hadde vi nok brukt mye lenger tid på å bli gravide (for vår uplanlagte nr 1 var jo bare råflaks). Jeg har også lest at man kan telle prøveperioder som de periodene hvor man faktisk har truffet EL. Dersom man ikke har hatt sex i den fertile perioden i en måned så er det ingen grunn til å telle den som en prøveperiode (for da har man jo ikke hatt sex når man kunne ha blitt gravid). På den måten slipper man å se prøveperiodene "balle på seg" når man faktisk ikke kunne ha blitt gravid uansett, fordi man ikke traff EL. Jeg tok f eks ut hormonspiralen i januar og vi har vært prøvere siden, men vi bommet totalt på eggløsningstidspunkt i første syklus (tok 6 uker fra spiraluttak til mensen kom, og jeg regnet meg da frem til at den uken jeg hadde EL så hadde vi ikke sex i det hele tatt), og så droppet vi prøvingen den neste måneden av ulike grunner. Endret 8. mai 2016 av Ultiva
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #12 Skrevet 9. mai 2016 16 timer siden, Ultiva skrev: Jeg kunne ikke tro mine egne øyne da jeg fikk positiv test for tredjemann nå allerede i prøveperiode nr 1. Vi brukte tross alt fire prøveperioder på nr 2 (nr 1 var ikke planlagt). Men jeg vil tro det er veldig mange som ikke kjøper inn eggløsningstester eller temper, de fleste kaster nok prevensjonen og tar det litt som det kommer. Hvis jeg ikke hadde holdt på med å el-teste, regne ut lengden på syklusen min osv både med nr 2 og nr 3 så hadde vi nok brukt mye lenger tid på å bli gravide (for vår uplanlagte nr 1 var jo bare råflaks). Jeg har også lest at man kan telle prøveperioder som de periodene hvor man faktisk har truffet EL. Dersom man ikke har hatt sex i den fertile perioden i en måned så er det ingen grunn til å telle den som en prøveperiode (for da har man jo ikke hatt sex når man kunne ha blitt gravid). På den måten slipper man å se prøveperiodene "balle på seg" når man faktisk ikke kunne ha blitt gravid uansett, fordi man ikke traff EL. Jeg tok f eks ut hormonspiralen i januar og vi har vært prøvere siden, men vi bommet totalt på eggløsningstidspunkt i første syklus (tok 6 uker fra spiraluttak til mensen kom, og jeg regnet meg da frem til at den uken jeg hadde EL så hadde vi ikke sex i det hele tatt), og så droppet vi prøvingen den neste måneden av ulike grunner. Godt poeng 😊 Det har jeg ikke tenkt på! TS Anonymkode: 0d826...20f 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #13 Skrevet 10. mai 2016 Den 7. mai 2016 at 22.29, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar til dere alle Kjenner jeg senket skuldrene litt nå! Må nok begynne å teste EL, har lastet ned en app som regner det ut omtrendtlig men vet jo ikke hvor nøyaktig den er. Må si jeg stusser litt på alle de som blir gravide på et blunk, siden sjansene for det egentlig ikke er så store. Kan ikke tenke annet enn at det kanskje er litt tabu å si at man har prøvd en stund før det "traff"?! Ikke vet jeg, men uansett var det godt å høre at andre også har brukt litt tid TS Anonymkode: 0d826...20f Jeg har en venninne som prøvde i to år, da kjøpte hun en eggløsningstest, den viste at hun har eggløsning bare et par dager etter mens, og hun har alltid tenkt på dag 14 ca. Så hun hadde da aldri sex før eggløsning. Da hun gjorde det så ble hun gravid måneden etter. Jeg prøvde dette selv for å undersøke, og har faktisk eggløsningsdag på dag 17-18, og jeg hadde aldri lagt inn noen "aksjer" så sent hadde jeg ikke vært klar over det. Det kan jo gå lang tid uansett, men det hjelper jo litt å i hvertfall ha sex i nærheten av eggløsning Anonymkode: 7610c...621 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå