Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som har noen gode ideer om hva man kan spise til frokost som både er sundt og godt.

Er det dumt å spise brød når man slanker seg?

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det dumt å spise brød når man slanker seg?

Det klarer jo ikke engang landets fremste kostholdseksperter å bli enige om!

Grovt brød i moderate mengder med magert pålegg er bra, store mengder loff med sirup på er ikke.

Skrevet

jeg prøver å legge om til en sunnere livsstil, men bruker allikevel brød til en viss grad. Men velger da grovt brød, gjerne rugbrød, skjærer TYNNE skiver, og har desto mer PÅ brødet.

bruk grønnsaker også på skive, sammen med lettpålegg, så skal det fungere fint det tror jeg.

Skrevet

2 tynne brødskiver med sunt godt pålegg. et par skiver skinke med grønt oppå, leverpostei, mager ost etc.

evt 1 dl havregryn kokes med 2 dl vann og ørlite salt, "pynt" med ønsket pynt. F.eks syltetøy, rosiner etc. Selv elsker jeg havregrøt med brunost på(!) og en dæsj syltetøy.

Holder meg god og mett utover mot lunch tider.

Skrevet

Grove frokostblandinger er også veldig bra. Da får du i deg melk og mye fiber så magen har noe å jobbe med utover dagen!

Pass på at det ikke er tilsatt sukker i forkostblandinga - mange har mye sukker. Bruk heller frukt som søtning og gjerne littegran nøtter.

Skrevet

Takk for alle svar!

Men grove frokostblandinger?

Har du noe å anbefale.. Synes det er tilsatt sukker i alle frokost blandingene..

Også havregrøt har tilsatt sukker og mye kalorier!

Nå spiser jeg musli,inneholder mye fiber,men også sukker.

Gjest Ethereal
Skrevet

Firkorn og Firkorn Pluss er rene kornblandinger som ikke er tilsatt sukker. Jeg pleier å tilsette litt solsikkekjerner, linfrø, havrekli og rosiner for å gjøre det hele mer interessant. Gjerne også banan, hvis jeg har lyst på.

Det samme tilsetter jeg havregrøten, som jeg lager ca på samme måte som allerede nevnt i tråden.

Skrevet

En halv til en dl Firkorn, pluss litt linfrø, sesamfrø, solsikkefrø, hakkede mandler og noen rosiner, blandet med en mild yoghurt naturell. Jeg pleier ofte å hakke opp en frukt kvelden i forveien og la stå i kjøleskapet natten over, så slipper jeg å bruke tid på det om morgenen. Det blir kjempegodt hvis du har på presset sitron eller lime. Feks 1 kiwi med 1/2 lime på og bittelitt brunt sukker, eller 1 eple med 1 ts honning, 1/2 sitron og 1/2 ts kanel.

Skrevet

4-korn pluss er veldig god. Liker den spesielt godt med melk og litt kanel på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...