AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #1 Del Skrevet 6. mai 2016 Når står dere opp, og når spiser dere frokost, til vanlig? Jeg står selv opp mellom kl. 6.30 og 7, men blir aldri sulten før tidligst kl 9, ofte ikke før kl 10-11. Tenker om det er litt seint å ikke spise frokost før da, blir jo nesten lunsj... Og spiser dere frokost av sult, eller av rutine (uansett sult eller ikke)? Anonymkode: c47ac...868 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristanna Skrevet 6. mai 2016 #2 Del Skrevet 6. mai 2016 Jeg står opp 7 og spiser ikke frokost før 9.30. Da er jeg sulten Orker ikke presse i meg frokost når matlysten eller sulten ikke er der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaffekrus Skrevet 6. mai 2016 #3 Del Skrevet 6. mai 2016 Jeg spiser frokost av vane når jeg skal noe, når jeg har fri spiser jeg når jeg er sulten Det er ingenting som tilsier at du må spise frokost tidlig, eller spise frokost i det hele tatt for den saks skyld. Det viktige er at du får i deg den næringen du trenger gjennom dagen, fordelt på måltider slik det passer deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #4 Del Skrevet 6. mai 2016 Jeg står opp 06:45, og spiser mitt første måltid kl. 11.30. Jeg har aldri appetitt på morgenen, men har hatt perioder hvor jeg har tvingt i meg mat pga "frokost er dagens viktigste måltid"-mantra. Dette gidder jeg ikke lenger. Er vel så energisk og fokusert uten den tvangsfrokosten. Anonymkode: 43064...b22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #5 Del Skrevet 6. mai 2016 Mitt første måltid er lunsj. Orker ikke frokost. Kanskje i helgene etter 1 time eller 2. Anonymkode: 60e3e...919 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #6 Del Skrevet 6. mai 2016 Det varierer når jeg står opp (spesielt nå som jeg er arbeidsledig), men jeg spiser alltid frokost som det første jeg gjør etter jeg har dusjet og kledd på meg. Som regel er jeg sulten, men selv om jeg ikke er det så spiser jeg frokost. Dette fordi jeg vet av erfaring at hvis jeg ikke gjør det, så blir jeg sulten og mangler energi etter noen timer hvis jeg ikke gjør det. Anonymkode: eaba1...226 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chouette Skrevet 6. mai 2016 #7 Del Skrevet 6. mai 2016 Spiser alltid når jeg står opp. Like innarbeidet rutine som morgenkaffen. Går mest i kjøleskapsgrøt eller rugsprø i hverdagen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 6. mai 2016 #8 Del Skrevet 6. mai 2016 Spiser så godt som alltid rett etter jeg står opp, for jeg er alltid sulten. Står oftest opp ca 8, i helger litt senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 6. mai 2016 #9 Del Skrevet 6. mai 2016 Har aldri vært spesielt morgensulten og har ofte gått til lunsj uten å spise. I helgene har jeg spist når det fristet, gjerne godt ut på dagen Er gravid nå og våkner sulten, så nå er det fast frokost rett før syv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teddi Skrevet 6. mai 2016 #10 Del Skrevet 6. mai 2016 (endret) Her i huset står jeg og barnet opp mellom 6 og 7 i helgene, og da pleier vi å spise en liten frokost (havrefras, yoghurt og/eller frukt). Så spiser vi ordentlig helgefrokost sånn i 11-tiden, når far står opp. Å ja, jeg er vel ikke spesielt sulten ved den første frokosten, men spiser for å holde barnet med selskap, og for å lære han at det er viktig med en god og sunn start på dagen. Han følger jo mitt eksempel, så da prøver jeg å lære fra meg gode rutiner også. Endret 6. mai 2016 av Teddi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra. Skrevet 6. mai 2016 #11 Del Skrevet 6. mai 2016 Står opp mellom 7 om morgenen og midnatt avhengig av døgnrytme Så "frokost" blir spist deretter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Notatboka Skrevet 6. mai 2016 #12 Del Skrevet 6. mai 2016 Står opp 11.30 og spiser frokost rundt 12.00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
urenluren Skrevet 6. mai 2016 #13 Del Skrevet 6. mai 2016 Står opp 06:00 og spiser frokost av rutine rundt 06:30, rett før jeg går til toget. Spiser alltid før jeg drar hjemmefra. Når jeg ikke skal noe spesielt spiser jeg bare når jeg er sulten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 6. mai 2016 #14 Del Skrevet 6. mai 2016 I ukedager, kl 7. Hender noen ganger jeg spiser frokost kl 9 på jobb. I helgene, en gang etter kl 9. Varier veldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 6. mai 2016 #15 Del Skrevet 6. mai 2016 Min rutine er lik hver dag; stå opp - tur med hunden på en halvtime, så mat.. Hverdager er det da mat ca 7. I helgene hender det turen med bikkja tar litt lengre tid men frokosten er alltid etter turen både for bikkja og meg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juami Skrevet 6. mai 2016 #16 Del Skrevet 6. mai 2016 Spiser når jeg er sulten. I dag ble det f.eks ikke frokost før rundt kl. 12 (sto opp i 9-tiden). Så ble vel mer en frokostlunsj da. Hender seg også at jeg spiser frokostlunsj når jeg er jobber eller er på skolen også. Men morgenkaffen, den er viktig, og blir inntatt ganske raskt etter jeg har stått opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 6. mai 2016 #17 Del Skrevet 6. mai 2016 Står opp mellom 7.30 og 8.00 og går rett i dusjen. Å sette meg ned for å spise frokost klarer jeg ikke, får bare dårlig tid, prioriterer søvn foran spising. I vinter spiste jeg mye mandariner mens jeg kledde på meg, tørket håret, og har fortsatt med det. Nå går det mye i selleri - det er lettest å spise i farten. Da blir det et par mandariner eller 2-3 selleristilker mellom 8.15 og 8.45. Blir da sulten til lunsj rundt 11.30, eller senere på hektiske dager som i dag - knekkebrød ved PC'en. I helgene spiser jeg ofte ikke før middag utpå ettermiddagen. I hvert fall ikke mat... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredsmegleren Skrevet 6. mai 2016 #18 Del Skrevet 6. mai 2016 Ukedager: står opp 6:00 og har frokost 6:15 Fridager: står opp 7:00 og har frokost 7:30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #19 Del Skrevet 6. mai 2016 Hvorfor skal du presse i deg mat når du ikke er sulten? I mitt hode er 10-11-tiden mer frokosttid enn lunsjtid. Lunsjtiden forskyves jo med frokosttiden uansett. Anonymkode: d9bd1...374 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #20 Del Skrevet 6. mai 2016 I ukedagene står jeg opp kl 6, gjør meg klar og sykler til jobb. Spiser frokosten på jobb mellom 8 og halv ni. I helgene varierer det men som regel rundt kl 8-9. Kommer litt ann på når huset våkner. Anonymkode: 8b7ed...29d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå