AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #1 Skrevet 6. mai 2016 Hva er den "korteste tiden" man kan bruke på å gå opp 4-5 kg? Altså hvis man vil gå opp på en sunn måte, og holde vedlikeholde dette etter vektoppgangen (ikke gå ned igjen). Skjønner at det kan gjøres på kjempekort tid hvis man propper i seg 10 000 kalorier om dagen, men tenker litt realistisk her Er 160 cm og per i dag 45 kg, hvis det har noen betydning. Anonymkode: 995e0...0e6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #2 Skrevet 6. mai 2016 Mener ikke at noen skal si eksakt tidsbruk altså, men er det snakk om uker, eller måneder? Er helt grønn på sånne ting, og trenger derfor bare et anslag TS Anonymkode: 995e0...0e6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #3 Skrevet 6. mai 2016 Kjøp gaining powder og proteinpulver, spis masse og relativt sunt. Så er du oppe på 2mdn ca, gjorde det samme. Hadde veldig problemer med å gå opp, og veide på mitt minste 44 (er 1,58). Alltid vært fysisk aktiv og sunn (aldri spist mindre enn 2500 kalorier om dagen) og alle blodprøver var fine, men var best for meg å gå opp i vekt, så jeg la om kostholdet mitt. Fortsatte å trene som vanlig Spiste like mye, oftere + proteinshakes og gaining shakes (mitt fra proteinfabrikken) (hvis du har cøiaki, les godt bakpå ingrediensene, for mye av det inneholder gluten) Gikk mye i pasta, "sunn" pizza, taco ol. Hvis du vil gå fortere opp i vekt så er jo melkeprodukter beregnet for å øke vekt (det er jo trossalt ment for kalver som skal gå opp 300 kg i løpet av noen mnd), men jeg bruker ikke animalske produkter selv, - men du går mest sannsynlig fortere opp dersom du øket inntaket av melk/meieriprodukter. Jeg spiste sunt, men mye + som sagt kosttilskudd (vær nøye med at du får i deg alle vitaminer du skal, mangel på visse vitaminer kan gjøre det vanskelig å gå opp) Si ifra hvis det er noe du lurer på, vet hvor vanskelig det kan være å gå opp i vekt. Lykke til! Hilsen jente 22 Anonymkode: 64308...8c8
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #4 Skrevet 6. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøp gaining powder og proteinpulver, spis masse og relativt sunt. Så er du oppe på 2mdn ca, gjorde det samme. Hadde veldig problemer med å gå opp, og veide på mitt minste 44 (er 1,58). Alltid vært fysisk aktiv og sunn (aldri spist mindre enn 2500 kalorier om dagen) og alle blodprøver var fine, men var best for meg å gå opp i vekt, så jeg la om kostholdet mitt. Fortsatte å trene som vanlig Spiste like mye, oftere + proteinshakes og gaining shakes (mitt fra proteinfabrikken) (hvis du har cøiaki, les godt bakpå ingrediensene, for mye av det inneholder gluten) Gikk mye i pasta, "sunn" pizza, taco ol. Hvis du vil gå fortere opp i vekt så er jo melkeprodukter beregnet for å øke vekt (det er jo trossalt ment for kalver som skal gå opp 300 kg i løpet av noen mnd), men jeg bruker ikke animalske produkter selv, - men du går mest sannsynlig fortere opp dersom du øket inntaket av melk/meieriprodukter. Jeg spiste sunt, men mye + som sagt kosttilskudd (vær nøye med at du får i deg alle vitaminer du skal, mangel på visse vitaminer kan gjøre det vanskelig å gå opp) Si ifra hvis det er noe du lurer på, vet hvor vanskelig det kan være å gå opp i vekt. Lykke til! Hilsen jente 22 Anonymkode: 64308...8c8 Tusen millioner takk for svar!! Jeg er også 22 år, haha! Hvor mye gikk du opp på 2 mnd? Jeg trener 4-5 dager i uka, blanding mellom kondis og styrke. Synes det er vanskelig å gå opp i vekt. Er glad i meieriprodukter, og spiser mye av det + mye nøtter. Men det går liksom ikke likevel. Har prøvd proteinshake, men synes det er veldig ekkelt, og blir nesten dårlig/kvalm av det, noe som videre gjør at jeg ikke får matlyst på vanlig mat = jeg får i meg for lite uansett. Men jeg kan jo gjøre et forsøk igjen! Ønsker jo å spise sunt, da jeg ikke har troa på at å proppe i seg junk og godteri hver dag fører til noen sunn og varig vektoppgang. Men jeg spiser godis et par ganger i uka, når jeg har lyst på. Det vanskeligste er egentlig å spise nok, når jeg ser at folk i rundt meg spiser SÅ mye mindre enn meg, men trener like mye. Jeg vet jo at de ikke skal opp i vekt slik som meg, men likevel føles det så "feil" å skulle spise og spise når andre normale ikke gjør det Anonymkode: 995e0...0e6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #5 Skrevet 6. mai 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøp gaining powder og proteinpulver, spis masse og relativt sunt. Så er du oppe på 2mdn ca, gjorde det samme. Hadde veldig problemer med å gå opp, og veide på mitt minste 44 (er 1,58). Alltid vært fysisk aktiv og sunn (aldri spist mindre enn 2500 kalorier om dagen) og alle blodprøver var fine, men var best for meg å gå opp i vekt, så jeg la om kostholdet mitt. Fortsatte å trene som vanlig Spiste like mye, oftere + proteinshakes og gaining shakes (mitt fra proteinfabrikken) (hvis du har cøiaki, les godt bakpå ingrediensene, for mye av det inneholder gluten) Gikk mye i pasta, "sunn" pizza, taco ol. Hvis du vil gå fortere opp i vekt så er jo melkeprodukter beregnet for å øke vekt (det er jo trossalt ment for kalver som skal gå opp 300 kg i løpet av noen mnd), men jeg bruker ikke animalske produkter selv, - men du går mest sannsynlig fortere opp dersom du øket inntaket av melk/meieriprodukter. Jeg spiste sunt, men mye + som sagt kosttilskudd (vær nøye med at du får i deg alle vitaminer du skal, mangel på visse vitaminer kan gjøre det vanskelig å gå opp) Si ifra hvis det er noe du lurer på, vet hvor vanskelig det kan være å gå opp i vekt. Lykke til! Hilsen jente 22 Anonymkode: 64308...8c8 Hva er forresten "sunn" pizza? Er det pizza som anses som sunn, men egentlig ikke er så sunn likevel? Prøver jo å begrense slik mat til kun et par dager i uka, men hvis det er noen sunnere variant så vil jeg gjerne vite om det Tacosalat spiser jeg ofte, men med lefser/tacoskjell ikke like ofte. Anonymkode: 995e0...0e6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #6 Skrevet 6. mai 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen millioner takk for svar!! Jeg er også 22 år, haha! Hvor mye gikk du opp på 2 mnd? Jeg trener 4-5 dager i uka, blanding mellom kondis og styrke. Synes det er vanskelig å gå opp i vekt. Er glad i meieriprodukter, og spiser mye av det + mye nøtter. Men det går liksom ikke likevel. Har prøvd proteinshake, men synes det er veldig ekkelt, og blir nesten dårlig/kvalm av det, noe som videre gjør at jeg ikke får matlyst på vanlig mat = jeg får i meg for lite uansett. Men jeg kan jo gjøre et forsøk igjen! Ønsker jo å spise sunt, da jeg ikke har troa på at å proppe i seg junk og godteri hver dag fører til noen sunn og varig vektoppgang. Men jeg spiser godis et par ganger i uka, når jeg har lyst på. Det vanskeligste er egentlig å spise nok, når jeg ser at folk i rundt meg spiser SÅ mye mindre enn meg, men trener like mye. Jeg vet jo at de ikke skal opp i vekt slik som meg, men likevel føles det så "feil" å skulle spise og spise når andre normale ikke gjør det Anonymkode: 995e0...0e6 Null problem haha! gikk opp ca 4 kg! Helt enig med deg, protein shaken smaker dritt, men funket for meg å kjøpe smak av skogsbær/jodbær og nøytral og blande med juice, det smakte ikke så ille! Eller eventuellt blande det i havregrøten eller i bananpannekaker + kanel (da smaker man ikke proteinpulveret så godt). veldig enig, har ikke psist godteri på mange år faktisk, hadde ikke lyst til å gå opp og bli "tynnfeit" eller chubby hvis du skjønner, ville se bra ut og ha en normal og sunn vekt, så unngikk junkfood og godteri. Hvis du starter å småspise oftere (altså ta et eple ikke lenge etter mat, litt nøtter, salat eller frukt når du egentlig ikke er sulten enda, men bare ta bittelitt mat oftere, da vente jeg meg ettervært til litt mer appetitt! Spessielt hvis jeg spisste en relativt stor frokost (elsker guacamole, så lagde det veldig ofte ved siden av ting f.eks, det er jo supersunt samtidig som det inneholder mye sunt fett) Bruker også nå kokosolje i smoothies osv! https://www.proteinfabrikken.no/Kosttilskudd/Gainer/Big-Mass-Gainer-3000g-Jordbær-Proteinfabrikken11139-p0000001842#.VyxkdKukVBE Den gaineren her hjalp meg myye. Smaker ikke så ille når jeg blandet i kokosmelk (fra alpro) eller juice Med sunn pizza: sunn bund, kan enten være vanlig med grovt mel eller søtpotetbunn. Hjemmelaget tomatsaus (hakkede tomater, ketchpup, tomatpur'e, hvitløk og litt krydder) toppet med aubergine, masse løk, tomat, paprika etc. Nyyydelig og sunt (av e eller annen grunn spiser jeg mer av pizza enn andre ting) Når jeg spiser taco med lefser bruker jeg denne Anonymkode: 64308...8c8
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #8 Skrevet 6. mai 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Null problem haha! gikk opp ca 4 kg! Helt enig med deg, protein shaken smaker dritt, men funket for meg å kjøpe smak av skogsbær/jodbær og nøytral og blande med juice, det smakte ikke så ille! Eller eventuellt blande det i havregrøten eller i bananpannekaker + kanel (da smaker man ikke proteinpulveret så godt). veldig enig, har ikke psist godteri på mange år faktisk, hadde ikke lyst til å gå opp og bli "tynnfeit" eller chubby hvis du skjønner, ville se bra ut og ha en normal og sunn vekt, så unngikk junkfood og godteri. Hvis du starter å småspise oftere (altså ta et eple ikke lenge etter mat, litt nøtter, salat eller frukt når du egentlig ikke er sulten enda, men bare ta bittelitt mat oftere, da vente jeg meg ettervært til litt mer appetitt! Spessielt hvis jeg spisste en relativt stor frokost (elsker guacamole, så lagde det veldig ofte ved siden av ting f.eks, det er jo supersunt samtidig som det inneholder mye sunt fett) Bruker også nå kokosolje i smoothies osv! https://www.proteinfabrikken.no/Kosttilskudd/Gainer/Big-Mass-Gainer-3000g-Jordbær-Proteinfabrikken11139-p0000001842#.VyxkdKukVBE Den gaineren her hjalp meg myye. Smaker ikke så ille når jeg blandet i kokosmelk (fra alpro) eller juice Med sunn pizza: sunn bund, kan enten være vanlig med grovt mel eller søtpotetbunn. Hjemmelaget tomatsaus (hakkede tomater, ketchpup, tomatpur'e, hvitløk og litt krydder) toppet med aubergine, masse løk, tomat, paprika etc. Nyyydelig og sunt (av e eller annen grunn spiser jeg mer av pizza enn andre ting) Når jeg spiser taco med lefser bruker jeg denne Anonymkode: 64308...8c8 Okei, tusen takk for tips! Er det slik at du spiste selv om du ikke var sulten? Altså at du hadde faste måltider, fast tidspunkt etc? Jeg sliter litt med at jeg er sjelden sulten, og hvis jeg har mye å gjøre ender det opp med at jeg "glemmer" å spise nok, eller tror at jeg ikke trenger å spise siden jeg ikke er sulten. Anonymkode: 995e0...0e6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #9 Skrevet 6. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei, tusen takk for tips! Er det slik at du spiste selv om du ikke var sulten? Altså at du hadde faste måltider, fast tidspunkt etc? Jeg sliter litt med at jeg er sjelden sulten, og hvis jeg har mye å gjøre ender det opp med at jeg "glemmer" å spise nok, eller tror at jeg ikke trenger å spise siden jeg ikke er sulten. Anonymkode: 995e0...0e6 jepp! Den gaineren gjorde mye altså, men hadde p ringeklokke 1 time etter jeg hadde spist (frokost, lunsj, middag) så tok jeg meg noe smått (nøtter, avokado, frukt elns) Anonymkode: 64308...8c8
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #10 Skrevet 6. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: jepp! Den gaineren gjorde mye altså, men hadde p ringeklokke 1 time etter jeg hadde spist (frokost, lunsj, middag) så tok jeg meg noe smått (nøtter, avokado, frukt elns) Anonymkode: 64308...8c8 Okei, så du satte opp tidspunkt for både hovedmåltider og små mellommåltider? Føler det blir litt sånn "tvang", men det er mulig det må til for at jeg skal klare å legge på meg. Noen dager er jeg derimot sulten nesten hele tiden, men av og til kan det gå et par dager uten at jeg egentlig kjenner sult, og da er det jo lett å få i seg for lite. Anonymkode: 995e0...0e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå