Gjest kenneth Skrevet 28. oktober 2004 #1 Del Skrevet 28. oktober 2004 Jeg var på en date med ei dame for en uke siden, og det gikk bra synes jeg. (Mat+kino) Vi har hatt kontakt pr. nett i tiden derpå, og nå som helgen nærmer seg, er det nærliggende å be om en oppfølger. (Dama sjarmerte meg forsåvidt, det må sies). 1. (Litt fjortisspørsmål forsåvidt...). Hvilke momenter bør jeg evt. se etter i.f.t. om hun skulle råke til å være "sjarmert" også? 2. Er det litt for drøyt å be henne hjem på middag? (Nå vet jeg ikke hva folk legger i "hjem til...", men jeg har ingen horny baktanker med det). Det var en ting jeg stusset litt over når vi gikk hver vår vei etter daten sist. Etter den rituelle klem+"snakkes"-seansen - hvorpå jeg da trodde hun skulle gå (jeg stod på t-banen, mens hun skulle videre til busstoppen) - ble hun liksom bare stående og det ble sånn pinlig rart. Vi hadde jo liksom sagt det som skulle sies, og jeg følte det ble litt pinlig. ("Hvorfor går du ikke?") ("Er det noe jeg bør si som jeg ikke har sagt?") Det var jo rett før jeg plumpet ut med noe sånt som "Nei, du her var moro, så jeg håper vi kan gjenta seansen om ikke så lenge". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovvi Skrevet 28. oktober 2004 #2 Del Skrevet 28. oktober 2004 Initer dama hjem på middag,du........men vær oppmerksom på at det kanskje kan bli litt vel intimt å tilbringe hele kvelden hjemme hos deg for å være andre gang dere møtes....kanskje dere kan ha en plan om middag hjemme hos deg, og en eller annen aktivitet( bowling,kino,go cart...) etterpå? Det der med signaler om hun liker deg eller ei, må du nesten finne ut av selv. De generelle tegnene på at ei jente er interessert er at hun ofte "kommer borti deg", fikler med håret, hyppig øyekontakt, smiler mye..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa Gioberti Skrevet 28. oktober 2004 #3 Del Skrevet 28. oktober 2004 Jeg var på en date med ei dame for en uke siden, og det gikk bra synes jeg. (Mat+kino) Vi har hatt kontakt pr. nett i tiden derpå, og nå som helgen nærmer seg, er det nærliggende å be om en oppfølger. (Dama sjarmerte meg forsåvidt, det må sies). 1. (Litt fjortisspørsmål forsåvidt...). Hvilke momenter bør jeg evt. se etter i.f.t. om hun skulle råke til å være "sjarmert" også? 2. Er det litt for drøyt å be henne hjem på middag? (Nå vet jeg ikke hva folk legger i "hjem til...", men jeg har ingen horny baktanker med det). Det var en ting jeg stusset litt over når vi gikk hver vår vei etter daten sist. Etter den rituelle klem+"snakkes"-seansen - hvorpå jeg da trodde hun skulle gå (jeg stod på t-banen, mens hun skulle videre til busstoppen) - ble hun liksom bare stående og det ble sånn pinlig rart. Vi hadde jo liksom sagt det som skulle sies, og jeg følte det ble litt pinlig. ("Hvorfor går du ikke?") ("Er det noe jeg bør si som jeg ikke har sagt?") Det var jo rett før jeg plumpet ut med noe sånt som "Nei, du her var moro, så jeg håper vi kan gjenta seansen om ikke så lenge". Jenter er jo forskjellige da ikke sant, men ifølge meg så skual du bare vite om hun er sjarmert av deg eller ikke. Hvis du må spørre og se etter tegn så er hun kanskje ikke nok sjarmert ennå? (Bare vill gjetning) Ifølge meg så burde du absolutt ha kysset henne en god del før dere skiltes. Kanskje det var derfor hun sto og liksom ventet på noe mer fra oven? Jeg synes godt du kan kjøre mer frempå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 29. oktober 2004 #4 Del Skrevet 29. oktober 2004 Personlig har jeg aldri forstått dette med kino på første date... Går det an å ha en mer asosial date, liksom? men hver sin smak, selvsagt. Enig med Melissa at du burde ha kysset henne eller noe slikt, men gjort er gjort. Signaler er forskjellige, det fines jo mengder av såkalte guider på nettet for å tolke kroppsspråk, men det er kanskje greit å bare gå for magefølelsen isteden. Hadde kanskje syntes det var litt tidlig med hjemmedate etter bare en kinodate, men det kommer jo også an på tonen mellom dere osv. Hjemmedater har jo ofte litt "horny" undertone som du sier, og selv om du knaksje ikke mener det, er det jo en god sjanse for at hun tror du har intensjoner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest moi. Skrevet 29. oktober 2004 #5 Del Skrevet 29. oktober 2004 Kunne aldri tenkt meg å ta med en jente på kino på en av de første datene...må jo sitte helt stille og ikke snakke da...mye heller tett henne med på reaturant eller cafe..Og for min del: Jeg skulle føle at vi hadde fått super-god connection før jeg hadde kysset en jente etter første date..hadde nok heller valg en god klem. Men hva vet jeg..det er jo faktisk de som havener i sengs på første daten også...damn Trådstarter: før heller spare kysset til endre eller tredje daten..ikke sant? da vet du vel kanskje om hun har lyst på et kyss også..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. oktober 2004 #6 Del Skrevet 29. oktober 2004 kjæresten min inviterte meg hjem (studenthjem, riktignok, vet ikke om jeg skulle spist på felleskjøkkenet til alles begloelse eller på hybelen hans) på middag dagen etter at vi traff hverandre. Jeg syntes dette var litt suspekt og drastisk, så jeg takket nei til middag og inviterte han til overnatting hos meg i stedet... Hjem på middag med en backup-plan seinere på kvelden er lurt. Og når det gjelder signaler...if she's playing with her hair she's probably keen:) Næh. drikk alkohol og så går det evt av seg selv. Er det hun fra jobben, eller...? Lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenneth Skrevet 29. oktober 2004 #7 Del Skrevet 29. oktober 2004 (...) Ifølge meg så burde du absolutt ha kysset henne en god del før dere skiltes. Kanskje det var derfor hun sto og liksom ventet på noe mer fra oven? Jeg synes godt du kan kjøre mer frempå. Kysset henne? "En god del"? Nå liker jeg å tro at jeg ikke er helt pinglete, men å gjøre et sådant fremstøt på/mot ei dame jeg har kjent i 4 timer, virker litt drøyt. Mener du at dette er helt greit etter så kort tid? (Hvis dette er normen/skikk og bruk anno 2004, skal jeg sannelig oppdatere date-instruksjonsboka mi, men jeg stiller meg tvilende til hvorvidt dette er å anse for grei skuring :-) ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenneth Skrevet 29. oktober 2004 #8 Del Skrevet 29. oktober 2004 Personlig har jeg aldri forstått dette med kino på første date... Går det an å ha en mer asosial date, liksom? men hver sin smak, selvsagt. Enig med Melissa at du burde ha kysset henne eller noe slikt, men gjort er gjort. Signaler er forskjellige, det fines jo mengder av såkalte guider på nettet for å tolke kroppsspråk, men det er kanskje greit å bare gå for magefølelsen isteden. Hadde kanskje syntes det var litt tidlig med hjemmedate etter bare en kinodate, men det kommer jo også an på tonen mellom dere osv. Hjemmedater har jo ofte litt "horny" undertone som du sier, og selv om du knaksje ikke mener det, er det jo en god sjanse for at hun tror du har intensjoner... Jeg er forsåvidt enig i at kino er usosialt, og det er ikke så ofte jeg går for den løsningen. Men, det fungerte bra som en innfallsvinkel. "Jeg har lyst til å se film X, råker du til å føle for det samme?". (Dessuten ble seansen initiert ved et hyggelig måltid på et av byens mange pizzaestablissementer). Å kun dra på kino ville jeg heller ikke gått for. Men det kan fungere greit som en avslutning på kvelden. Selv om man ikke får skravlet så mye der og da, har man ihvertfall noe å snakke om etterpå. "kysset henne eller noe slikt" Der har vi det igjen... :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenneth Skrevet 29. oktober 2004 #9 Del Skrevet 29. oktober 2004 Trådstarter: før heller spare kysset til endre eller tredje daten..ikke sant? da vet du vel kanskje om hun har lyst på et kyss også..? Hvis neste seanse går bra, skal jeg sannelig ta det opp til vurdering! (Foreslo repitisjon denne helgen, men hun skulle utenbys til sine foreldre. Tolket det dithen at hun helt klart hadde vært med hvis hun hadde vært her...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenneth Skrevet 29. oktober 2004 #10 Del Skrevet 29. oktober 2004 (...)Næh. drikk alkohol og så går det evt av seg selv. Er det hun fra jobben, eller...? Lykke til:) Et par-tre øl kan nok komme godt med ja. (En digresjon : Jeg lot henne bestille drikke først på restauranten. Hun gikk for Cola light, mens jeg - av ulike årsaker - følte for en øl...) Nope, det er ikke (eks-)jobbdama. (Er vel nokså tilfeldig at 2 stk. såpass interessante fruentimmere krysser min vei med så korte mellomrom). Takk :-) PS! Hvor går forresten grensen mellom mas og engasjement? Jeg mener, nå har jeg spurt henne, men hun hadde ikke mulighet. Er det da masete å f.eks. gjøre et nytt forsøk neste helg? Burde jeg la henne initiere neste (evt.) date? Vet det er mange som kjører en kostbarhetslinje, men jeg er ikke så veldig fan av den type taktikk i utgangspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest moi. Skrevet 29. oktober 2004 #11 Del Skrevet 29. oktober 2004 når kjører du samme taktikk som jentene driver på oss ikke sant...Nå kjører du liadback og kontakter ikke henne igjen før hun har gitt ord i fra seg...Hvis hun er sugen på å treffe deg, så kontakter hu deg så fort som mulig..hvis ikke....dropp kjærringa!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saga Skrevet 29. oktober 2004 #12 Del Skrevet 29. oktober 2004 når kjører du samme taktikk som jentene driver på oss ikke sant...Nå kjører du liadback og kontakter ikke henne igjen før hun har gitt ord i fra seg...Hvis hun er sugen på å treffe deg, så kontakter hu deg så fort som mulig..hvis ikke....dropp kjærringa!!! Ikke alle som er slike, men det blir bare dumt. Om du er interessert så vis det. Vi kan ikke vite det! Om hun er sjarmert så takker hun ja til både 2. og 3. date. Selv er jeg ikke så veldig for kino på første date. Og å invitere henne hjem på 2. date, det går litt vel fort. Liker også å vente med smaskene til jeg er helt på knærne etter både fyren og å få det kysset. Er vel litt for romantisk av meg. Men alle er forskjellig. Hva med en spasertur? Da får man tid til å prate og bare være dere to.. Uansett, ikke inviter henne på overnatting før det har gått litt tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sissi Skrevet 29. oktober 2004 #13 Del Skrevet 29. oktober 2004 'Fordelen med å gå på kino først: man HAR noe å prate om etterpå :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melissa Gioberti utl. Skrevet 29. oktober 2004 #14 Del Skrevet 29. oktober 2004 Kysset henne? "En god del"? Nå liker jeg å tro at jeg ikke er helt pinglete, men å gjøre et sådant fremstøt på/mot ei dame jeg har kjent i 4 timer, virker litt drøyt. Mener du at dette er helt greit etter så kort tid? (Hvis dette er normen/skikk og bruk anno 2004, skal jeg sannelig oppdatere date-instruksjonsboka mi, men jeg stiller meg tvilende til hvorvidt dette er å anse for grei skuring :-) ). Vi er jo forskjellige. Det finnes ingen norm anno-2004. Min oppskrift virker kun dersom personkjemien stemmer helt! Dersom begge like rutseendet på hverandre og å prate med hverandre: og at dere ville ha sjekket hverandre opp på et utested...da, og bare da, er detgreit å bare ta henne helt med storm og kysse henne ute på gaten. Hvis dette ikke er din stil blir det jo feil. Men lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå