Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor tidlig fikk du positiv test etter innsett? Hvor tidlig kan man teste?

Anonymkode: 01c81...5ce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som vil svare??

Anonymkode: 01c81...5ce

Skrevet

Det kommer an på hvor mange dager egget fikk utvikle seg mellom befruktning og innsett. Jeg fikk positiv test 8 dager etter innsett av 2 dager gammelt embryo, altså 10 dpo :) Testen var hvit dagen før (7 dager etter innsett/9 dpo).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk positiv test 12 dpo, altså 12 dager etter uttaket og 10 dager etter innsett. Som hun over skriver, er det best å ta utgangspunkt i dagen for uttak. Det vanligste er vel fortsatt, i alle fall på offentlige sykehus, å sette inn på dag 2, men enkelte setter jo også inn på dag 3, 4 eller 5. 

Men når det er sagt, vil jeg virkelig anbefale deg å vente så lenge som mulig opp mot testdato. Vi har også hatt noen mislykkede forsøk, og den ventetida de siste dagene mens jeg analyserer mulige streker på testene er grusom. I følge sykehuset skal negativ test før testdato egentlig ikke tolkes som negativ test, for det kan bare være for tidlig. Og en evt. tidlig positiv test kan like greit resultere i kjemisk graviditet. Men svaret du får på testdato, skal stemme. Lykke til! 

Anonymkode: 4e55c...d5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...