Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Lidis88
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gitt blod. Det er lenge til august, og jernlagrene dine burde være fine innen den tid. Det er jo heller ikke gitt at dere blir gravide ved første forsøk, så det går nok helt fint!

Anonymkode: 73d34...a85

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor og gir blod så vil ikke blodbanken at jeg skal gi før jeg prøver å bli gravid. Vi må benytte oss av ivf, så graviditet er planlagt. 

På blodbanken sier de at det er best å ikke gi før planlagt graviditet. 

Anonymkode: 97dbd...00d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgte å la være. Mitt jernlager gikk kraftig nedover etter at jeg begynte å gi blod (ga vel i et par år), og magen min likte slett ikke jerntablettene jeg måtte ta. Da vi begynte å tenke på at vi snart skulle prøve å bli gravid, ba jeg om pause fra blodgivingen, jeg vil helst unngå å måtte ta jerntabletter mens jeg er gravid - da er magen ugrei nok fra før, trenger ikke jerntabletter på toppen. Men hvis jernlagrene mine hadde holdt seg jevne i perioden jeg hadde vært blodgiver, hadde jeg nok fortsatt å gi. Men mine sank så raskt at det var snakk om at jeg kanskje bare skulle donere plasma, evt gi to ganger i året. 

Anonymkode: 45803...364

Skrevet

17 er ikke lave jernlagre.. det er innenfor det nedre normalområdet. Ta jerntablettene dine, og spør når du gir blod nå i mai, om du kan fortsette å bli kalt inn fra august. (Det tar tre mnd å få opp blodlagerene igjen, så det å gi blod nå påvirker ingenting i august). :/) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg ville latt være. Jeg droppet min blodgivning når vi begynte å prøve. Så lenge jeg ikke kan garantere 100 % at jeg ikke er gravid med et barn vi ønsker å beholde er det ikke verd det...

Anonymkode: f5260...4a8

Skrevet

Jeg diskuterte med blodbanken og de ba meg ta kontakt igjen når jeg var ferdig med amming

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...