Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest O.G.
Skrevet (endret)

Budsjett:

Nye L'oreal True Match: Total miss for meg som elsket den gamle formelen, den nye dekker ikke like godt. Synd siden nyansen N1 matchet meg perfekt. 

Bourjois City Radiance Foundation: Minnet meg om en Dior Foundation. Fantastisk kvalitet, total hit, middels dekkevne, men kan bygges opp. Fin glød som gjør seg på den her tiden på året. 

Bourjois Air Matte Foundation: Wow, totalt dekkende og ikke flat matt, en hit.

Deres nyanse Ivory Rose matcher ikke perfekt, men jeg må uansett ha grønn consealer for å dekke de røde partiene, og jeg setter alltid grunnlaget med pudder, så det blir fem minutter mer jobb om morgenen på meg pga det, men det er noe jeg tar med i betraktning når jeg velger en av de to nevnte av Bourjois.

Luksus:

Laura Mercier Smooth Finish Flawless Fluide Foundation: Total matt perfeksjon med bare et lag påsmurt og nyanse Creme passer min NC05-NC10 hud perfekt. En hit.

Endret av O.G.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal bestille Too Faced Born this Way foundation etterhvert her. 

Skrevet

Jeg har kombinasjonshud som kan ha noen tørre områder og jeg svetter en del i ansiktet, så jeg trenger noe som holder godt.

HIT: 

Bourjois Healthy Mix Serum - perfekt når huden er tørr og ingenting annet legger seg fint over de tørre partiene.

Loreal Infallible 24H - dekkende, sitter godt og legger seg fint over eventuelle tørre områder.

Maybelline Fit Me Matte+Poreless - passe dekk, veldig matt, perfekt i sommerhalvåret.

MISS:

Bourjois Healthy Mix - kjempestygg over tørre partier, litt rar konsistens som ikke satt godt på huden

Urban Decay Naked skin - tynn konsistens, veldig tydelig på huden uten at den dekket noe særlig

Skrevet (endret)

Fornøyd med Vitalumière Aqua fra Chanel. Fin foundation med lett dekkevne.

Endret av funginger
skriveleif
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Elsker Lancôme teint idole ultra 24h. Lett å påføre, sitter hele dagen, dekker godt og jeg merker nesten ikke at jeg har på foundation.

Hvis jeg har dårligere råd velger jeg alltid Isadoras wake up make up. Den dekker godt, men sitter ikke like lenge som de dyrere alternativene.

Jeg har dårlig erfaring med disse:

Isadora nude sensation. Veldig glinsende og smitter av på alt og ingenting. Forsvinner derfor fort. Føles dessuten ganske tørr og ekkel på huden. 

Ellers har jeg hatt mange foundations som jeg rett og slett ikke klarer å finne riktig nyanse av. Huden min er blek og litt rødmusset, og jeg vil helst ha en foundation som dekker dette tilfredsstillende, uten at jeg må gjøre så veldig mye forarbeid.

Anonymkode: 7130b...46e

Skrevet
3 timer siden, funginger skrev:

Fornøyd med Vitalumière Aqua fra Chanel. Fin foundation med lett dekkevne.

Da vil jeg også anbefale Perfection Lumiere Velvet fra Chanel. Den har vært en av mine favoritter siden den kom ut i 2014. Den dekker litt mer og er litt mer matt enn Aqua, kjempefin er den! 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Elsker Lancôme teint idole ultra 24h. Lett å påføre, sitter hele dagen, dekker godt og jeg merker nesten ikke at jeg har på foundation.

Hvis jeg har dårligere råd velger jeg alltid Isadoras wake up make up. Den dekker godt, men sitter ikke like lenge som de dyrere alternativene.

Jeg har dårlig erfaring med disse:

Isadora nude sensation. Veldig glinsende og smitter av på alt og ingenting. Forsvinner derfor fort. Føles dessuten ganske tørr og ekkel på huden. 

Ellers har jeg hatt mange foundations som jeg rett og slett ikke klarer å finne riktig nyanse av. Huden min er blek og litt rødmusset, og jeg vil helst ha en foundation som dekker dette tilfredsstillende, uten at jeg må gjøre så veldig mye forarbeid.

Du trenger kanskje litt grønn concealer på rødheten før du legger foundation. 

Skrevet
4 timer siden, sugarcrush skrev:

Jeg har kombinasjonshud som kan ha noen tørre områder og jeg svetter en del i ansiktet, så jeg trenger noe som holder godt.

HIT: 

Loreal Infallible 24H - dekkende, sitter godt og legger seg fint over eventuelle tørre områder.

Stay Fresh 24 eller den matte? 

Stay Fresh minner veldig om Chanels Pro Lumiere som gikk ut i 2011, helt fantastisk foundation! 

Skrevet
36 minutter siden, O.G. skrev:

Stay Fresh 24 eller den matte? 

Stay Fresh minner veldig om Chanels Pro Lumiere som gikk ut i 2011, helt fantastisk foundation! 

Heter den Stay Fresh? Ikke den matte ihvertfall :)

Skrevet
1 time siden, sugarcrush skrev:

Heter den Stay Fresh? Ikke den matte ihvertfall :)

Ok, da har du den seriøst gode av den. Ikke det at den matte er noe dårlig altså.

Skrevet

Jeg er veldig glad i NARS Sheer Glow, føler denne dekker fint og at man får fin glød. Jeg har normalt kombinasjonshud, men tror hudpleien min har gjort at jeg er hverken tørr eller fet lengre :)

Ellers er MAC Studio Fix alltid en sikker vinner for meg, uansett hva jeg skal. Mye dekk og holder seg fint hele dagen. Liker godt Studio Sculpt og, men føler ikke jeg får så mye glød av den - da er det helst for dekk, også ha f.eks Sheer Glow over, eventuelt blande i en flytende illuminator i :)

En ikke sååå kjent god foundation, er Rebecca Stella sin. Trist fargeutvalg, men den mørkeste passer fint til meg som er NC40 :) Denne gir fiiin glød og lukter sykt godt.

Også Miss.....

Jeg klarte aldri Este Lauder Double wear. Ingen av fargene passet meg, og den bare varte ikke på min hud, selv med primer og setting spray. Den er fin på mange, men funka ikke at all på meg. Prøvde også en fra Smashbox, denne var heller ikke fin, men husker ikke navnet. :) 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, O.G. skrev:

Bruker det, men jeg finner ingen som jeg blir ordentlig fornøyd med. Føler jeg får en rar "glød" av de jeg har prøvd, og da føler jeg bare at det er bortkastet. Har du kanskje en god grønn concealer å anbefale? 

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker det, men jeg finner ingen som jeg blir ordentlig fornøyd med. Føler jeg får en rar "glød" av de jeg har prøvd, og da føler jeg bare at det er bortkastet. Har du kanskje en god grønn concealer å anbefale? 

Jeg bruker concealerne fra Inglots freedom system. Veldig fornøyd.

Skrevet
1 time siden, mm456 skrev:

Jeg er veldig glad i NARS Sheer Glow, føler denne dekker fint og at man får fin glød. Jeg har normalt kombinasjonshud, men tror hudpleien min har gjort at jeg er hverken tørr eller fet lengre :)

Jeg har Nars All day luminous Weightless foundation, også det et tofaseprodukt som må ristes skikkelig før bruk (som den nevnte laura mercier), veldig pigmentert. Elsker den! 

Skrevet
4 timer siden, O.G. skrev:

Da vil jeg også anbefale Perfection Lumiere Velvet fra Chanel. Den har vært en av mine favoritter siden den kom ut i 2014. Den dekker litt mer og er litt mer matt enn Aqua, kjempefin er den! 

Takk, men jeg liker at huden ser litt "dewy" ut. Synes det ser mye mer naturlig ut. Kjøper bevisst foundation med lav dekkevne. 

AnonymBruker
Skrevet

OG, jeg tror du hadde likt deg på det norske sminkeforumet. Jeg er der inne innimellom for tips og slikt. Kan hende du liker deg der? 

Sminkeforum.com i hvert fall.

Anonymkode: dcd4d...937

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

OG, jeg tror du hadde likt deg på det norske sminkeforumet. Jeg er der inne innimellom for tips og slikt. Kan hende du liker deg der? 

Sminkeforum.com i hvert fall.

Er det ikke bare fjortisser der?

Skrevet

Har kombinasjonshud, dvs. tørr på kinnene og oljete nese.

NO-GO:
NYX stay matte not flat. En av de mest kakete foundationene jeg har prøvd! Tok i tillegg veldig lang tid før den satte seg og ikke fløt rundt i ansiktet.

Holy grails:
MAC pro longwear foundation. Sitter kjempefint på huden og holder absolutt hele dagen, med mindre du tar deg ofte i ansiktet og dermed fjerner sminken med fingrene. Kan hende den ikke er luksus for noen, men for meg er 280 kroner for en foundation mye! Den brukes dessverre veldig fort opp. 

Bare Minerals Original Foundation (den i pudder altså). Den sitter såå pent på huden og gir en lett finish. Sliter du med kviser og har mye å dekke, er nok ikke denne bra for deg med mindre du bruker mye concealer. Pudderet er dyrt, men holder lenge! 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, O.G. skrev:

Nei, er vel alt fra 19 til 65 mener jeg :)

Skrevet

Bourjois Healthy Mix Serum er min favoritt! begynte å bruke foundation i en alder av 27 år og det er den eneste jeg har prøvd, men jeg er veldig fornøyd. ble anbefalt den da jeg har tørr hud :-)

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, O.G. skrev:

Neida, jeg er 35 - og vi er flere på den alderen der :)

Får også mye bra tips av "fjortisene" og - de kan alt om sminke. 

Eneste minus er at det er dyrt :P

Anonymkode: b791f...3cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...