AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #1 Skrevet 5. mai 2016 Jeg har full foreldrerett rett da jeg ikke hadde felles adresse med barnefar når barnet ble født og nå skal vi flytte fra hverandre. Har samme adresse nå. Må vi da til Familievernkontoret? Anonymkode: 108f4...855
GammelKaktus Skrevet 5. mai 2016 #2 Skrevet 5. mai 2016 Du har fullt foreldreansvar, det hadde jeg og. Men jeg valgte å ta turen innom familievernkontoret allikevel bare for å gjøre alt riktig. Nå har ikke min eks noe kontakt med mitt barn, men går ut i fra at din kanskje vil ha samvær og da kan det jo være greit å ta det på familievernkontoret. Vi avklarte alt på forhånd, også skrev hun på FVK bare under. Meklingsattest er jo greit å ha når du søker utvidet barnetrygd og eventuelt overgangsstønad. Men det holder jo kanskje med en flyttemelding og...
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #4 Skrevet 5. mai 2016 Ja. Alle med felles barn under 16 må det. Anonymkode: 233ea...792
Britt Banditt Skrevet 5. mai 2016 #5 Skrevet 5. mai 2016 (endret) Hvis du har tenkt til å kreve noen stønader fra NAV (som for eksempel en ekstra barnetrygd), så må dere det ja. Også hvis dere skal ha 50/50 og få en barnetrygd hver. I søknaden må du/dere nemlig legge ved meklingsattest. Endret 5. mai 2016 av Britt Banditt 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #6 Skrevet 5. mai 2016 Du har foreldreansvar alene, begge har foreldrerett. Anonymkode: 233ea...792
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #7 Skrevet 5. mai 2016 Foreldreansvar har ingen betydning. Det er obligatorisk mekling for alle samboere eller gifte med mindreårige barn født etter 01.01.2006 Anonymkode: 58de8...382
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #8 Skrevet 5. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har foreldreansvar alene, begge har foreldrerett. Anonymkode: 233ea...792 Sorry da, men alle skjønte hva jeg mente :-) Skal jo søke stønader osv. så da må vi vel... Usj, hater å sitte sånn foran andre! Anonymkode: 108f4...855
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #9 Skrevet 5. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Sorry da, men alle skjønte hva jeg mente :-) Skal jo søke stønader osv. så da må vi vel... Usj, hater å sitte sånn foran andre! Anonymkode: 108f4...855 Forklare bare slik at du ordlegger deg riktig heretter. Blir lett bråk av å si feil i slike sammenhenger Mekling er noe tull, men man må bare igjennom det. Anonymkode: 233ea...792
Britt Banditt Skrevet 5. mai 2016 #10 Skrevet 5. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sorry da, men alle skjønte hva jeg mente :-) Skal jo søke stønader osv. så da må vi vel... Usj, hater å sitte sånn foran andre! Anonymkode: 108f4...855 Hvis dere er enige om samværsavtale er det egentlig bare en formalitet. Man sitter ikke der og forsvarer hvorfor man har gått fra hverandre. Dere bare forteller hva slags avtale dere har, og ferdig med det. Dersom dere ikke er enige kan dere jo få hjelp der.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #11 Skrevet 5. mai 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forklare bare slik at du ordlegger deg riktig heretter. Blir lett bråk av å si feil i slike sammenhenger Mekling er noe tull, men man må bare igjennom det. Anonymkode: 233ea...792 Jada, tar meg ikke nær av det jeg :-) Har alltid surret med de to! Anonymkode: 108f4...855
MapleSirup Skrevet 5. mai 2016 #12 Skrevet 5. mai 2016 Må og må Det kan være veldig lurt uansett da. Man kan bruke timen godt til å enes om hva man vil for barnet. Feks kan man der bli enig om hvordan man skal kommunisere med hverandre, enig om klær, utstyr, hvilken skole..... Det kan være veldig lurt av andre grunner enn meklingsattest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå