SigridSigrid Skrevet 5. mai 2016 #1 Skrevet 5. mai 2016 (endret) Hei! Jeg lurer på hva dere synes om kjøp og tilbud av ferdigkuttet frukt i dagligvarer, kiosker, bensinstajsoner osv? Bama har jo en del av det, men i forhold til f.eks. England så finnes det lite på markedet i Norge, men det er det kanskje en grunn til? Vet ikke om noen av dere har tenkt noe på eller savner det. Endret 5. mai 2016 av SigridSigrid endring
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #2 Skrevet 5. mai 2016 Hvis du har så mye penger at du er villig til å betale noen for å kutte frukten til deg, så er det jo bare å kjøpe. Vi kjøper jo vaskehjelp og andre tjenester så hvorfor ikke ferdigkuttet frukt, for dem som vil? Anonymkode: cebfe...7f4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #3 Skrevet 5. mai 2016 Vi kjøper jo ferdigkuttet salat i poser, så jeg ser ikke bort fra at det er et marked for ferdigkuttet frukt, også. For øvrig vil jeg minne om at det ikke er lov å bruke forumet til datainnsamling i jobb- eller studiesammenheng. Anonymkode: 07760...23e 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #4 Skrevet 5. mai 2016 Jeg kjøper aldri, er for dyrt. Anonymkode: 48828...7d2 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #5 Skrevet 5. mai 2016 Du er kun interessert i svarene til de som bor/jobber i Oslo?? Jeg bor i utlandet og kjøper aldri ferdigkuttet frukt annet enn i nøden. Den er dyr og frukt (i motsetning til grønnsaker) har en tendens til å safte seg og bli klissete når den blir kuttet og liggende. Det blir fort udelikat og smak og kvalitet fort forringet. Anonymkode: f9566...2ed 1
Hectine Skrevet 5. mai 2016 #6 Skrevet 5. mai 2016 Jeg kjøper vannmelon ferdigkuttet. Elsker det, og hater å skjære opp melonen selv
Fredsmegleren Skrevet 5. mai 2016 #7 Skrevet 5. mai 2016 I utlandet er det ofte oppkuttet frukt (ikke bare eple, banan, pære) i små plastikkglass og bokser med tilhørende gaffel i de fleste matbutikkene. Veldig fin to-go snacks dersom man vil ha noe sunt. Var det dette du tenkte på?
SigridSigrid Skrevet 5. mai 2016 Forfatter #8 Skrevet 5. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi kjøper jo ferdigkuttet salat i poser, så jeg ser ikke bort fra at det er et marked for ferdigkuttet frukt, også. For øvrig vil jeg minne om at det ikke er lov å bruke forumet til datainnsamling i jobb- eller studiesammenheng. Anonymkode: 07760...23e Jeg så det nå! Takk som sa ifra Har fjernet det. Jeg tenker mer på den frukten som ikke lar seg kutte opp og spise så lett ellers. Sånn som kokosnøtt og granateple. Frukt som mango, ananas og vannmelon er også frukt som kan være vanskelig å ta med seg på farten, eller på jobb hvis man jobber et sted uten kjøkken. Hva tror du?
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #9 Skrevet 5. mai 2016 Hvis den hadde vært litt mer fristende enn de alternativene som finnes i Norge i dag; ja. Er ikke noe jeg savner akkurat, men det hadde vært et fint alternativ når jeg er på farten f.eks. Anonymkode: 600a2...83a
SigridSigrid Skrevet 5. mai 2016 Forfatter #10 Skrevet 5. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du er kun interessert i svarene til de som bor/jobber i Oslo?? Jeg bor i utlandet og kjøper aldri ferdigkuttet frukt annet enn i nøden. Den er dyr og frukt (i motsetning til grønnsaker) har en tendens til å safte seg og bli klissete når den blir kuttet og liggende. Det blir fort udelikat og smak og kvalitet fort forringet. Anonymkode: f9566...2ed Det er sant! Jeg tror det skal finnes måter å fikse problemet med fruktsaft, men vet ikke helt mekanismen i det enda, eller hvor langt de har kommet med det. Ja, det var for å starte med et område. Nå bor jeg i Oslo så da ble det naturlig å starte der Måtte desverre fjerne linken nå da ettersom jeg ikke visste at jeg ikke kunne legge den her, men takk som svarte! =)
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #11 Skrevet 5. mai 2016 Ja, men nei. Jeg hadde kjøpt ferdigkuttet frukt ofte om prisen ikke var høyere. Jeg er ikke villig til å betale mer for oppskåret frukt. Anonymkode: 359e0...558
SigridSigrid Skrevet 5. mai 2016 Forfatter #12 Skrevet 5. mai 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har så mye penger at du er villig til å betale noen for å kutte frukten til deg, så er det jo bare å kjøpe. Vi kjøper jo vaskehjelp og andre tjenester så hvorfor ikke ferdigkuttet frukt, for dem som vil? Anonymkode: cebfe...7f4 Ser den Jeg tenkte på sånn frukt som ikke lar seg tilberede så lett som kokosnøtt eller granateple Hva tror du om det?
SigridSigrid Skrevet 5. mai 2016 Forfatter #13 Skrevet 5. mai 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis den hadde vært litt mer fristende enn de alternativene som finnes i Norge i dag; ja. Er ikke noe jeg savner akkurat, men det hadde vært et fint alternativ når jeg er på farten f.eks. Anonymkode: 600a2...83a Ok
SigridSigrid Skrevet 5. mai 2016 Forfatter #14 Skrevet 5. mai 2016 6 minutter siden, Fredsmegleren skrev: I utlandet er det ofte oppkuttet frukt (ikke bare eple, banan, pære) i små plastikkglass og bokser med tilhørende gaffel i de fleste matbutikkene. Veldig fin to-go snacks dersom man vil ha noe sunt. Var det dette du tenkte på? Ja, akkurat sånn =) Bare lufttett forseglet og med stor variasjon i frukt som du sier. Jeg synes det er litt rart at det ikke er mer av det i Norge, med tanke på all den ferdigkuttete salaten man får. Den spiser man vel heller ikke på farten?
SigridSigrid Skrevet 5. mai 2016 Forfatter #15 Skrevet 5. mai 2016 8 minutter siden, Hectine skrev: Jeg kjøper vannmelon ferdigkuttet. Elsker det, og hater å skjære opp melonen selv Enig! Det er et hassle! Hvor får du tak i det? Er det i biter? Jeg har ikke sett det enda.
Snorkfrøken_ Skrevet 5. mai 2016 #16 Skrevet 5. mai 2016 Skulle gjerne hatt mer av det, men ikke når den er så dyr som nå. 50g melon selges jo for 75 kr her... Frukt som krever f.eks. kniv for å skjære opp hadde vært bra å få kjøpt oppskjært hvis man er på farta. Eple f.eks. er unødvendig.
Hectine Skrevet 5. mai 2016 #17 Skrevet 5. mai 2016 Et øyeblikk siden, SigridSigrid skrev: Enig! Det er et hassle! Hvor får du tak i det? Er det i biter? Jeg har ikke sett det enda. Bunnprisen her vi bor i vertfall! 19 kr kg!
SigridSigrid Skrevet 5. mai 2016 Forfatter #18 Skrevet 5. mai 2016 Et øyeblikk siden, Hectine skrev: Bunnprisen her vi bor i vertfall! 19 kr kg! Digg! Det var billig. Er det Bunnpris sin egen? Synes det er mange av butikkene som har sine egne, men man vet liksom alri helt.
Fredsmegleren Skrevet 5. mai 2016 #19 Skrevet 5. mai 2016 3 minutter siden, SigridSigrid skrev: Ja, akkurat sånn =) Bare lufttett forseglet og med stor variasjon i frukt som du sier. Jeg synes det er litt rart at det ikke er mer av det i Norge, med tanke på all den ferdigkuttete salaten man får. Den spiser man vel heller ikke på farten? Tror markedet for dette kunne vært ganske bra så lenge prisene holdt seg lave
SigridSigrid Skrevet 5. mai 2016 Forfatter #20 Skrevet 5. mai 2016 2 minutter siden, Snorkfrøken_ skrev: Skulle gjerne hatt mer av det, men ikke når den er så dyr som nå. 50g melon selges jo for 75 kr her... Frukt som krever f.eks. kniv for å skjære opp hadde vært bra å få kjøpt oppskjært hvis man er på farta. Eple f.eks. er unødvendig. Det var dyrt! Ser den. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå