Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2004 #1 Skrevet 28. oktober 2004 Huff jeg blir så frustrert... Sender med snuppa mi rene, ordentlig klær når hun skal til faren sin.. Men nå etter x antall ganger å ha fått tilbake gråaktige rosa gensere m.m er jeg dritt lei... har lyst til å bare sende med gamle,slitte stygge klær.. Kjipt å kjøpe klær og selv holde de ordentlig når de ikke tar ansvar der... Andre som har det sånn?? SKjønner at jeg nok må snakke med de og forklare hvordan man vasker forskjellig type klær - med hvilke farger.... herregud...
Gjest Tabby Skrevet 28. oktober 2004 #2 Skrevet 28. oktober 2004 Si at du vil vaske klærne selv da vel? Send med en bag med nok til helgen og be om at alt blir med tilbake. Så får du samtidig legge frem at du sparer jo han for litt jobb...
Suzy Skrevet 28. oktober 2004 #3 Skrevet 28. oktober 2004 Hva med å foreslå at de ikke vasker klærne, men bare leger dem i en plastpose og sender den tilbake til deg? Da slipper du hele problemet
Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2004 #4 Skrevet 28. oktober 2004 Joda tanken har vært der... Men så er det jo veldig greit at hun ikke har bare skittentøy når hun kommer tilbake og da... SÅ bare jeg får det på min måte blir jeg fornøyd... akkurat som alle andre hihi... Neida - men jeg må nok snakke med de og si at de i allefall ikke vasker sort og lyserosa sammen... lære de litt husmor-regler blir en sann fornøyelse det - hihi...
Gjest Madam Felle Skrevet 28. oktober 2004 #5 Skrevet 28. oktober 2004 Jeg ville heller valgt å få klærne tilbake skitne, fremfor å fortelle de hvordan man vasker klær.
Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2004 #6 Skrevet 28. oktober 2004 Joda tanken har vært der... Men så er det jo veldig greit at hun ikke har bare skittentøy når hun kommer tilbake og da... SÅ bare jeg får det på min måte blir jeg fornøyd... akkurat som alle andre hihi... Neida - men jeg må nok snakke med de og si at de i allefall ikke vasker sort og lyserosa sammen... lære de litt husmor-regler blir en sann fornøyelse det - hihi... Syns det virker som en bedre løsning enn å si at de ikke skal vaske klærne...Det er jo bare kjempedeilig for han da, og mer arbeid for deg.
Suzy Skrevet 28. oktober 2004 #7 Skrevet 28. oktober 2004 Neida - men jeg må nok snakke med de og si at de i allefall ikke vasker sort og lyserosa sammen... lære de litt husmor-regler blir en sann fornøyelse det - hihi... Det syns jeg er en veldig dårlig ide. Om det er så viktig for deg at de lyserosa klærne skal være like prikkfritt lyserosa så må du nesten ta ansvaret for å gjøre det sjøl... Å blande seg opp i hvordan klesvasken blir gjort hos den andre samværsforelderen er utidig. Jeg hadde blitt mer enn pissed om min eks prøvde på noe sånt og du kan vel tenke deg sjøl hvordan du ville reagert...
Gjest agurk Skrevet 28. oktober 2004 #8 Skrevet 28. oktober 2004 Vask de selv så slipper du problmet. tror jeg hadde blitt passe sur vis eksen skulle lære meg og vaske klær!
*AM* Skrevet 28. oktober 2004 #9 Skrevet 28. oktober 2004 Jeg vasker alltid klærne når jenta mi kommer fra samværforeldre. Jeg får som regle ikke klærne tilbake, men ikke noe å gjjøre med det.
Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2004 #10 Skrevet 28. oktober 2004 Vask de selv så slipper du problmet. tror jeg hadde blitt passe sur vis eksen skulle lære meg og vaske klær! Hvorfor det? Det går jo an å ta det opp på en pen måte. Det kan godt hende at de har et greit forhold også slik at det ikke er noe problem å ta det opp.Det må da gå an å si ifra at klærne blir ødelagt? Det er ikke alle som syns det er noe stas med bare grå klær, og det skjønner jeg godt. Det er ikke riktig at hun skal vaske klærne heller.
Andrine22 Skrevet 28. oktober 2004 #11 Skrevet 28. oktober 2004 Hvorfor det? Det går jo an å ta det opp på en pen måte. Det kan godt hende at de har et greit forhold også slik at det ikke er noe problem å ta det opp.Det må da gå an å si ifra at klærne blir ødelagt? Det er ikke alle som syns det er noe stas med bare grå klær, og det skjønner jeg godt. Det er ikke riktig at hun skal vaske klærne heller. Enig med deg Gjest. Hvorfor skal man alltid bli drit forbanna med en gang det er snakk om en eks? Hallo? De er da voksne mennesker, som forhåpentlig vis har et greit forhold-om ikke annet så for barnets skyld...
Messi Skrevet 28. oktober 2004 #12 Skrevet 28. oktober 2004 Jeg har alltid vasket klærne selv etter helgebesøk hos faren, i åtte år nå. Det har aldri vært noe problem, har faktisk ikke tenkt over det. Det er jo ikke så mye jobb da, pakke dem i vaskemaskinen, henge til tørk og vips... Man må bare være litt rundhåndet og ikke bry seg om detaljer og bagateller når man er to foreldre som har skilt lag. Dette kaller jeg egentlig en bagatell. Bare vask klærne selv, la det forbigå i stillhet, og ikke lag noen sak av det. Det viktigste er at far og barn har et godt forhold, og at mor og far ikke krangler om småting.
Gjest :-) anna (ikke pålogga) Skrevet 28. oktober 2004 #13 Skrevet 28. oktober 2004 Skjønner hovedinnleggskriver godt jeg... Det er ikke noe morsomt når man kjøper fine klær og så blir klærne ødelagt gang på gang. Jeg hadde send med helt OK klær dit... finere klær om de skulle noe spesielt. Men hatt noen få klær som bare var hjemme hos deg. Eller som du hadde hjemme til de var brukt litt og ikke SÅ nøye med lengre. Har opplevd akkurat det samme men andre veien. Har kjøpt mengder av klær til stesønnen min. Ofte pentøy, skor og andre dyre klær. Det ER kjipt å oppleve at dyre strikkede pengensere blir brukt som malerplagg hos mamma uken etter at de er kjøpt. (Visst kunne vi ha hatt dem i skapet hos oss - men gutten ville jo så gjerne vise de pene nye klærne sine til mamma)
Gjest Mayamor Skrevet 28. oktober 2004 #14 Skrevet 28. oktober 2004 Hvis barnet er der fra fredag til søndag er det nå minmalt med klær som bostedsforelder fint klarer å vaske selv. Er det 2 uker i ferier eller lignede: Da hadde jeg forventet at klærene kom tilbake ordentlige... Om ikke alt - men iallefall en del... Men kanskje rosa ikke er en farge far nødvendigvis har i sitt sortemang? Men kanskje hans klær innehar den fargen etterhvert... Mayamor
Gjest Tex Skrevet 28. oktober 2004 #15 Skrevet 28. oktober 2004 Jeg ble så lei av at alt kom ødelagt at jeg sluttet å sende med bag. Nå må far skaffe klær selv, og jeg slipper hele problemet. Den som ikke klarer å skaffe et par tre bukser og noen gensere til ungen sin bør kanskje revurdere sine prioriteringer litt.....
Gjest Tari ikke innlogget Skrevet 29. oktober 2004 #16 Skrevet 29. oktober 2004 Jeg ble så lei av at alt kom ødelagt at jeg sluttet å sende med bag. Nå må far skaffe klær selv' date=' og jeg slipper hele problemet. Den som ikke klarer å skaffe et par tre bukser og noen gensere til ungen sin bør kanskje revurdere sine prioriteringer litt.....[/quote'] Enig med deg! Niesen min har en far som heller lar henne gå uten lue og bruker sokker på hendene istedet for å kjøpe ny lue og votter om de har glemt det igjen i barnehagen. Ærlig talt, man får kjøpt lue og votter påH&M til hundrelappen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå