Gå til innhold

Hva er det beste jeg kan gjøre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han jeg chattet med på messenger og skype dumpet meg etter 6 mnd og jeg er skikkelig sint fordi han har vært så urettferdig og nedlatende mot meg den siste måneden. Løgn på løgn har kommet fram. Aller mest har jeg lyst til å sende meldinger hvor jeg skjeller han ut men skjønner jo at det vil bare gi han mer ved på bålet. Han later som ingenting på some, og flørter rundt. Jeg føler meg så knust og har lyst til at han skal kjenne på den samme smerten. Men jeg vil ikke gjøre ting som kan brukes imot meg om dere forstår.

Hva kan jeg gjøre som han forhåpentlig vil kjenne at det svir mest med? Min facebook og instagram er på privat, dermed kan han ikke se så mye av hva jeg foretar meg. Jeg fjernet han som følger begge steder.

Hvordan kan jeg hevde meg og samtidig få han til å bli sjalu, skjønne at han er en idiot osv uten å gå til drastiske steg selv?

Dere gutter og menn, hva slags handlinger er det eksene og flørtene deres gjør som virkelig svir for dere? Som dere ikke vil innrømme til henne.

Hjelp meg til å bygge opp meg selv?

Anonymkode: 71f04...b0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er han som har dumpet deg, er det han som sitter med all makten. Det er ingenting du kan gjøre som skader han mer enn det får deg til å virke latterlig.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Okapi skrev:

Hvis det er han som har dumpet deg, er det han som sitter med all makten. Det er ingenting du kan gjøre som skader han mer enn det får deg til å virke latterlig.

Dette. Alt annet enn å gå videre med livet ditt og tenke "Good riddance!" får deg bare til å fremstå som en patetisk, overdramatiserende tulling. 

Anonymkode: 8f7db...093

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo et forsøk på å ta ifra han makten over meg da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går ikke. Fokuser på ditt eget liv og finn mennesker som beriker livet ditt istedenfor noen som dyrker et hat i deg. Glem denne fyren. Det eneste som kanskje kan stikke litt for han er at han ser du lever et lykkelig liv med en annen.

Anonymkode: da03c...4bb

AnonymBruker
Skrevet

Makt? pågrunn av piksler på skjermen`? det er jo helt latterlig.

Anonymkode: 2ad0e...076

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går ikke. Fokuser på ditt eget liv og finn mennesker som beriker livet ditt istedenfor noen som dyrker et hat i deg. Glem denne fyren. Det eneste som kanskje kan stikke litt for han er at han ser du lever et lykkelig liv med en annen.

Men da må jeg jo ha åpne profiler om han skal kunne se noe som helst om meg. Jeg vil ikke ha han tilbake. Men jeg vil han skal se at han har vært dum. Kanskje jeg reagerer slik nå fordi han har såret meg. 

Jeg bare lurer på hvordan får dere "hevn" uten å gjøre noe for det? Hvordan har dere sett at karma har bitt tilbake på slike gutter?

Skrevet

Hvis du prøver å hevne deg, så vil han se en smålig og dum jente som han egentlig klarer seg fint uten. Det funker bare ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da må jeg jo ha åpne profiler om han skal kunne se noe som helst om meg. Jeg vil ikke ha han tilbake. Men jeg vil han skal se at han har vært dum. Kanskje jeg reagerer slik nå fordi han har såret meg. 

Jeg bare lurer på hvordan får dere "hevn" uten å gjøre noe for det? Hvordan har dere sett at karma har bitt tilbake på slike gutter?

Du må legge vekk hatet. Drit i hva han tenker, lev et lykkelig liv. Ikke sett et mål om å få hevn, ta det heller som en bonus dersom han ser du er lykkelig med noen andre og skulle angre en gang. 

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han vil jo skjønne at du gir faen når han ikke hører fra deg igjen. Kanskje lurer han på hva du gjør og om du har funnet en annen. Det beste som du kan gjøre er å gå videre. Jeg gjorde som deg en gang og det fikk jeg ikke noe ut av. Nå er det over for alltid!

Anonymkode: e7511...311

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen gang møtt han? Eller bare chattet?

Sier som de andre her - makta får du den dagen du klarer å gi slipp. Let it gooooooo let it gooooooo!

Anonymkode: 0c48a...4ea

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble en gang såret av en fyr som dreit i meg, og jeg ble fortvilet og var dum og sendte meldinger, som han selvfølgelig ikke svarte på. I ettertid gremmes jeg over meg selv. Jeg ser jo at det jeg egentlig skulle gjort den gangen var å ikke gi lyd fra meg og late som oppførselen hans ikke gikk inn på meg i det hele tatt. Men etter et halvt år så tok han kontakt da. Jeg klarte heldigvis å ignorere han. Men fremdeles skammer jeg meg over oppførselen min tidligere. Han vet jo at han virkelig hadde et tak på meg. Man ser gjerne ikke klart i de situasjonene hvor man er såret. Man føler seg så sint, og tror at sinnet dirigerer en til den riktige handlingen, men i stedet fremstår man bare patetisk.

Anonymkode: 51a0a...b03

Gjest ashanti
Skrevet

Helt enig i det som er skrevet allerede, at det er virkelig ingen vits i å skulle "hevne seg", det vil uansett ikke ha noen effekt. Hvorfor skulle noe som helst svi for han når det var han som dumpet deg? Når det er sagt, så vet jeg hvor kjipt det er å være i den situasjonen, de fleste har vel opplevd noe sånt, at man føler seg såret og dum. Men det beste du kan gjøre er å tilgi for at du falt for en fyr som ga blaffen i deg, sånn at du kan gå videre og ikke gå å bære nag ovenfor noen. Og jeg tror faktisk den beste "hevnen" er å ikke gi noe mer lyd fra deg :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også blitt sviktet på det groveste, har ingen tanker om hevn i det hele tatt. Jeg er bare skuffa...skikkelig skuffa. Og forsøker å forsone meg med det. Prøv å bare glem det og kom deg over det

Anonymkode: be351...ab4

AnonymBruker
Skrevet

Du kan prøve å le av han (bare for deg selv), for han er jo antagelig ganske patetisk, har løyet til deg og prøvd å lure deg. Han kan jo umulig være et balansert og harmonisk menneske. Kanskje han er ganske høy på seg selv, for å kompensere.

Anonymkode: 51a0a...b03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...