Gå til innhold

Jakt etter en god foundation


*Shira*

Anbefalte innlegg

Trenger noen tips. Skal kjøpe en ny foundation. Har veldig lett for å få blank/fet hud, derav det dukker opp en kvise her og der :evil:

Jeg har prøvd Clinique's oil free Stay true el. matte, denne synest jeg blir for dekkende.

Jeg har også Clarins Hydrating Liquid Foundation

denne er veldig lett og fin, så egentlig er jeg fornøyd men kunne tenke meg å prøve noe annet.

Noen som har prøvd Muti Matte Foundation fra Clarins? Eller noen andre bra, gi meg tilbakemelding, og jeg ville blitt så gla'? Oy det rima!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Jeg har ingen tips utenom ID Bare Escentuals. Men den har ganske blank finish i seg selv, så er kanskje ikke tingen.

Jeg har hørt gode ting om en foundation fra Estee Lauder for fet hud, men husker ikke hva den heter i farta. Er i tubeflaske, i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen tips utenom ID Bare Escentuals. Men den har ganske blank finish i seg selv, så er kanskje ikke tingen.

Jeg har hørt gode ting om en foundation fra Estee Lauder for fet hud, men husker ikke hva den heter i farta. Er i tubeflaske, i hvertfall.

Takk Ethereal du svikter aldri :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Men shira da, vi har jo en sånn tråd som dette flere ganger i uka! Vi har jo anbefalt foundationer til vi blir grønne her! Så det er bare å søke på gamle tråder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal
Okay da... *lusker slukøret mot søke knappen*....

*trøste*

Av og til er det lurt å stille et spesifikt spørsmål, slik som du har gjort. Hvis du spør ti personer om deres favoritt, vil du få ti ulike svar. Men ikke dermed sagt at du vil finne din favoritt blant dem, spesielt når det gjelder en ting som foundation der den i tillegg til å stemme i fargetone til huden din, også må passe til hudtypen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Okay da... *lusker slukøret mot søke knappen*....

Dakar :) var ikke sånn ment... Er bare det at jeg tror folk har anbefalt foundationer så mange ganger i det siste at de kanskje ikke gidder å svare lenger...

ID er i hvert fall et knall godt tips! Og du kan bestille sånn pakke der du får med et løst pudder som virker mattende (uttørrende på min hud, men jeg har tørr hud fra før...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dakar :) var ikke sånn ment... Er bare det at jeg tror folk har anbefalt foundationer så mange ganger i det siste at de kanskje ikke gidder å svare lenger...

ID er i hvert fall et knall godt tips! Og du kan bestille sånn pakke der du får med et løst pudder som virker mattende (uttørrende på min hud, men jeg har tørr hud fra før...)

Neida, kødda litt. Søker som en jævel og er like blid vettu :wink: Men den pakka du snakker om, hva inneholder den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Neida, kødda litt. Søker som en jævel og er like blid vettu :wink: Men den pakka du snakker om, hva inneholder den?

Den inneholder solpudder, løst pudder og foundation + børste. Du får kjøpt liten størrelse eller full størrelse. Kjøper du den store størrelsen, får du med en video :roll: De pleier også å være rause, og sende med forskjellige prøver oppi. Bestilles på www.essentialdayspa.com :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen tips utenom ID Bare Escentuals. Men den har ganske blank finish i seg selv, så er kanskje ikke tingen.

Jeg har hørt gode ting om en foundation fra Estee Lauder for fet hud, men husker ikke hva den heter i farta. Er i tubeflaske, i hvertfall.

Høres spennede ut ID Bare Es... virker som om det er en skånsom makeup serie. Hvor får jeg kjøpt denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt tips er: slutt å bruke foundation og kvisene forsvinner!

For noe tull. Har du personlig erfaring fra dette? Jeg brukte ikke foundation i mange år, men fikk likevel kviser. Hva kan det komme av? Mange begynner nettopp å bruke foundation fordi de har kviser, ikke omvendt. Så teorien om at kviser kommer av foundationbruk har jeg ikke mye til overs for.

Hvis man bruker vanlig foundation av et noenlunde anerkjent merke og renser huden om kvelden er det ingen grunn til at man skulle få mer kviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal

Hos hudpleiere som fører MD....Det er samme produsent. Men mitt tips er å først teste ut hvilken farge du trenger hos hudpleier, for så å bestille en slik prøvepakke som Lilleulv nevner hos Essential Dayspa. Selve foundationen koster 400NOK hos hudpleier, og 31 CAD hos EDS, dvs under det halve.

Jeg har gultonet hud, OK farge pga selvbruner, og bruker 2.3 Medium Beige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe flott, takk for tipsene! Fikk kjempelyst å sjekke ut dette merket. Kjøper nok hos hudpleier første gangen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Kjempe flott, takk for tipsene! Fikk kjempelyst å sjekke ut dette merket. Kjøper nok hos hudpleier første gangen :-)

Anbefaler ikke å kjøpe hos hudpleier... Det er myyye dyrere! Men du kan teste for å se fargen, og så bestille på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

anbefaler flytende foundation fra nina ricci. mest naturtro jeg har vært borti, og beste konsistens. også den som har vært mest kompatibel med min noe fete hudtype.

clarins multi matte fikk huden min til å føles 'skitten'.

tror den fra estee lauder som ethereal refererer til ovenfor her er den forrige jeg prøvde. denne ser ikke så naturlig ut, og trigget problemtendenser i huden min. den var ikke ILLE, men jeg var ikke helt fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en fra Clinique som er veldig fin, får fin hud av den - men pudder er jo også viktig da. Bruker solpudder nå - og da får jeg veldig fin glød i ansiktet, samt matter ned det som skal mattes ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ville ha spurt i et parfymeri. De vet hva som passer til nettopp din hudtype. Også er det noe med å finne riktig farge også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...