Niennas Skrevet 5. mai 2016 #1 Skrevet 5. mai 2016 Sønnen min på 2,5 år klager tidvis på vondt i tissen sin, og har gjort det i snart en uke. Språket er ikke det sterkeste enda, og det foregår som oftest ved at han plutselig lager en "ååååh!"-lyd mens han prøver å dra bleia litt nedover. Det går over etter ca 30-60 sekunder. Selv om vi holder på med do-trening så bruker han fortsatt bleier mesteparten av dagen. Vi mistenkte kanskje at det var vondt mens tissen var erigert, men nå ved to forskjellige anledninger har han gått naken mens dette har skjedd, og da har jeg sett at tissen hans ikke har vært erigert. smertene kom heller ikke fordi han tissa jeg har tatt han med til legen, og legen sa at han ikke så noe galt. Altså, ikke (plagsom) trang forhud,ingenting var betent, og han kjente rundt lysken etter kuler som ikke skulle vært der e.l. Vi leverte en tisseprøve, og den slo heller ikke ut på noe. Har noen andre noen lignende erfaringer som kanskje kan tenke seg hva det er?
Jerry Lee Skrevet 5. mai 2016 #2 Skrevet 5. mai 2016 Ser du sier at språk ikke er helt DER. Men kan han vise deg hvor det gjør vondt, og når?
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #3 Skrevet 5. mai 2016 Du må dobbelsjekke før du tar truser/bleier på at det ikke er noen små hårstrå som har kommet seg rundt den. Det kan gjøre vondt. Det er ofte smart å sjekke på tær også for øvrig ved andre lignende anledninger. Det kan jo skje med oss voksne at man mister noen hårstrå rett som det er uten at man ser det. Det virker jo litt rart at det skal gjøre vondt over en såpass lang periode om det er det, men det er det eneste jeg kan komme på. Leste noe om det et annet sted tidligere.. Hilsen fra en annen "guttemamma". Anonymkode: bcafc...e0c
Niennas Skrevet 5. mai 2016 Forfatter #4 Skrevet 5. mai 2016 Han sier "vondt i tissen", men klarer ikke være mer detaljert enn det. Det er liksom ikke all verden med størrelse på en så liten gutts penis, så han har har så langt ikke pekt på et spesielt sted, men grepet med hele hånden rundt hele tissen, muuuuligens med fokus på hodet, men det kan også være tilfeldig. Han tok tak i tissen fordi der var vondt, ikke for å vise hvor det var vondt. Synes ikke dette er noe gøy, spesielt siden vi ikke fikk noe hjelp av lege :/
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #5 Skrevet 5. mai 2016 Er du sikker på at han mener vondt? Lillebroren min synest tissen bare var i veien, og forklarte mamma at han hadde vondt. Det han egentlig mente var at han ble irritert. Lite sannsynlig at det er samme greia, men det er eneste erfaring jeg har. Anonymkode: 160b3...1d3
Jerry Lee Skrevet 5. mai 2016 #6 Skrevet 5. mai 2016 2 minutter siden, Niennas skrev: Han sier "vondt i tissen", men klarer ikke være mer detaljert enn det. Det er liksom ikke all verden med størrelse på en så liten gutts penis, så han har har så langt ikke pekt på et spesielt sted, men grepet med hele hånden rundt hele tissen, muuuuligens med fokus på hodet, men det kan også være tilfeldig. Han tok tak i tissen fordi der var vondt, ikke for å vise hvor det var vondt. Synes ikke dette er noe gøy, spesielt siden vi ikke fikk noe hjelp av lege :/ Forstår godt at det ikke er gøy. Ingen liker å se at barna har vondt. Kan dessverre ikke hjelpe. Men håper noen her kan. Du kan kanskje gå til en annen lege for dobbeltsjekk.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #7 Skrevet 5. mai 2016 Går det an å spørre han hva mamma/pappa kan gjøre for at vondten skal gå vekk forresten? Anonymkode: 160b3...1d3
Niennas Skrevet 5. mai 2016 Forfatter #8 Skrevet 5. mai 2016 Skal passe på dette med hårstrå, det har jeg ikke tenkt på Ja, det er tydelig smertefullt. Han har tidligere synes det har kjent litt rart ut å ha erigert tiss, men ikke vondt. Og han er generelt ganske glad i tissen sin, hehehe. Dette har f.eks kommet helt plutselig mens han har vært helt oppslukt i tv, eller mens han ligger og døser i senga. tusen takk for alle som svarer, setter veldg pris på det!
Niennas Skrevet 5. mai 2016 Forfatter #9 Skrevet 5. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går det an å spørre han hva mamma/pappa kan gjøre for at vondten skal gå vekk forresten? Anonymkode: 160b3...1d3 Skal prøve neste gang, kan ikke skade å spørre. Usikker på om han har ordene til å gi et såpass detaljert svar, men verdt er forsøk!
GammelKaktus Skrevet 5. mai 2016 #10 Skrevet 5. mai 2016 Han ligger ikke å drar så mye i den at den blir litt sår? Min hadde en periode der jeg trodde han skulle dra den av Og da kommenterte han periodevis at det var ubehagelig.
Niennas Skrevet 5. mai 2016 Forfatter #12 Skrevet 5. mai 2016 19 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Han ligger ikke å drar så mye i den at den blir litt sår? Min hadde en periode der jeg trodde han skulle dra den av Og da kommenterte han periodevis at det var ubehagelig. Hehe, jooo... Men det virker veldig vondt helt plutselig. 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trang forhud? Anonymkode: 02ce7...359 Ja, han har jo det. Men fra det jeg forstår så har "alle" så små gutter det. Legen kommenterte ikke på det heller. Nå har jeg spurt han HVOR det gjør vondt, og han pekte opp, bak testiklene. Opp i kroppen på en måte. Muligens blæra kanskje, og at det er urinveisinfeksjon likevel?
MapleSirup Skrevet 5. mai 2016 #13 Skrevet 5. mai 2016 Kan det være at han har vondt ved ereksjon og prøver å fortelle deg det når den kommer til syne? -Altså sier ar det er vondt, selv im det ikke er vondt i øyeblikket?
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #14 Skrevet 5. mai 2016 Er det ikke mulig å ha urinveisinfeksjon uten utslag på stix, at det må dyrkes? Mener å ha hørt dette, men er ikke sikker. Anonymkode: e5b25...0bd
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #15 Skrevet 5. mai 2016 Er testiklene falt skikkelig ned i pungen? Kan være en av lederene er korte og strammer, og derfor får han vondt inne i kroppen. Anonymkode: 160b3...1d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå