Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal kjøpe bunad, men er litt opptatt av å ha tilhørighet til den.

Bunaden fra hjemplasssen min er ikke aktuell. Jeg vurderer Floan-bunaden ettersom mormoren min er fra Nord-Trøndelag. Men den bunaden jeg synes er finest, er bunaden fra min manns hjemplass. Men er det innafor når det gjelder tilhørighet? Jeg føler jo tilhørighet til plassen og vi har jo to barn sammen, som selvfølgelig også har tilhørighet til plassen. 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 91f96...a07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg synes egentlig det er greit. Jeg vet andre som ikke er enig med meg i akkurat det, men jeg hadde gjort det jeg følte var mest riktig for meg. Selv har jeg bunad der min far og farmor kommer fra. :) 

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg synes også det er greit :)

Skrevet

Jeg synes personlig Floan er nydelig, men synes også det er greit å velge bunad fra mannen din sitt hjemsted :) 

Skrevet

Jeg synes man skal ha bunad fra et sted man har røtter fra, så jeg ville valgt Floan om jeg var deg. Barna dine kan derimot ha fra hjemplassen til mannen din.

AnonymBruker
Skrevet

Bor dere på din manns hjemplass? I såfall syns jeg det er "greiere" enn om dere ikke gjør det. Men det viktigste er jo uansett hva du føler blir riktig :) 

Jeg har selv bunad fra Nord-Trøndelag (er ikke derfra selv, men hele farsslekta mi er derifra). Jeg har den bunaden som er burgunder (Frosta), og syns den er nyyydelig ;) 

Anonymkode: 51383...a83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...