Gå til innhold

Hva skjer?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har trent 2 dager i uken nå et par mnd, for en uke siden begynte jeg å sykle hjemme i tilegg, men nå skjønner jeg ikke hva som skjer med kroppen min :evil:

Jeg går opp i vekt, på tre-fire dager har jeg gått opp 1 kg :evil:

Hvet at muskler veier mer en fett, men har ikke fårr så mye muskler på noen dager....

hva i alle dager er det som skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk at kroppens vekt varierer.. Derfor bør man veie seg kun 1 dag pr uke, ca samme tidspunkt! Dette kan f.eks dreie seg om vannansamlinger i kroppen! Ved menstruasjon kan faktisk kroppsvekten øke med opptil 3 kg! Tro det eller ei!

Husk å bruke målebåndet! MYE viktigere enn vekten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bygge opptil 2-3 kg muskler i året, så det er nok ikke det vektøkningen skyldes.

Men når man begynner å trene, vil musklene holde på mer væske og de fleste opplever å gå litt opp i vekt før de går ned.

Viktig å veie seg på samme tid på døgnet, man veier stort sett alltid mer om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanya_73

Foreslår du slutter å veie deg så ofte, siden du tydeligvis er veldig opptatt av hva vekta forteller deg.

Jeg begynte å trene for noen måneder siden, og veier meg bare en gang i måneden. På seks måneder har jeg gått ned 15 kg, og kunne aldri holdt ut å veie meg en gang i uka. Før mensen vet jeg at jeg går opp litt i vekt, og skulle veiinga skjedd akkurat da, hadde jeg raskt mistet motet.

Slutt å veie deg så ofte!

:fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...